تاریخ انتشاريکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۳
کد مطلب : ۳۹۴۵۵۲
۰
plusresetminus
مشکل اصلی کشور تحریم نیست /ناتوانی تیم اقتصادی دولت است
به گزارش بلاغ، روزنامه آرمان در شماره روز پنج‌شنبه در مطلبی نوشت: «اگر تحریم‌ها در بخش قابل توجهی از زندگی مردم اثر گذاشته بیشتر ناشی از عملکرد دولت تدبیر و امید است... تحریم در زندگی مردم اثر دارد... اما اگر آمریکایی‌ها تحریم خود را به عراق، ونزوئلا، یا روسیه یا 2 درصدش را به فرانسه وارد کنند، در فرانسه مردم یکدیگر را خواهند خورد، اما در ایران مردم زندگی خود را دارند. یک توریست خارجی را چشم‌بسته بیاورید در این کشور زندگی کند و پس از چندی از وی پرسیده شود که آیا تحریم را دیدی یا نه؟ ببینید چه پاسخی می‌دهد. لذا مشکل در زندگی مردم به معنی اینکه نتوانند معاش و زندگی خود را بگذرانند وجود ندارد. بله، زندگی بسیار سخت است، اما من بخش عمده این شرایط را ناشی از ناتوانی تیم اقتصادی دولت می‌دانم.» مقامات ارشد دولت آقای روحانی در سال‌های اخیر در اظهارات جداگانه، هرگونه ناکارآمدی در دولت را انکار کرده و مدعی بودند که علت اصلی تمام مشکلات کشور، تحریم‌ها و دولت ترامپ است! دولت پیش از این نیز تقصیرها و قصورهای خود را به گردن دولت قبل و دولت پنهان می‌انداخت. به اذعان فعالان اصلاح‌طلب، دولت آقای روحانی دارای امکانات و اختیارات گسترده است اما متأسفانه اهتمام و اراده‌ای برای بهره‌مندی از این امکانات و اختیارات در دولت وجود ندارد.
دنیا را آب ببرد، «مردم‌سالاری» را خواب می‌برد!
روزنامه مردم‌سالاری در یادداشت صفحه اول شماره روز پنج‌شنبه با عنوان «امیدواری مردم برای خانه‌دار شدن» نوشت: «سیاست‌های وزیر جدید راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید می‌تواند به خروج از بحران اقتصاد کشور کمک کند زیرا پس از طرح موسوم به مسکن مهر که در دولت نهم و دهم در دستور کار قرار داشت و به نظر می‌آید که نتیجه خوبی به همراه نداشت، بازار مسکن ایران در سراشیبی رها شد و اکنون دولت با چنین طرح‌هایی می‌تواند آب ‌رفته را به جوی بازگرداند. به نظر من هنوز آن‌قدر که برخی ناامیدانه از اقتصاد ایران حرف می‌زنند، دیر نشده است و همین خبرهای خوبی که در مورد ابلاغ طرح مسکن اقساطی منتشر شده است در بین مردم امیدواری ایجاد کرده است ولی به نظر من در این طرح یک مشکلی وجود دارد و آن این‌که طبقه کارگر برای خانه‌دار شدن جایی در این طرح ندارد که برای حمایت از اقشاری که در این جنگ اقتصادی ضربه دیده‌اند باید فکری بکنند و آنها را هم در کنار کارمندان دولت قرار دهد.»
انگار نه انگار، 6 سال از دولت روحانی گذشته و تورم چند برابری مسکن در یک ‌سال گذشته، طاقت مردم را طاق کرده و قدرت خرید مسکن را از آنان گرفته است. مردم‌سالاری در حالی به انتقاد سیاست‌های مسکن مهر پرداخته که حدود دو هفته پیش (26 خرداد 98) مازیار حسینی، معاون وزارت راه و شهرسازی، در گفت‌وگو با روزنامه ایران و در پاسخ به این سؤال که «انتقادهایی که در این سال‌ها به مسکن مهر وارد می‌شد را قبول ندارید؟» گفت: «دفتر اسکان بشر در سازمان ملل، ساخت مسکن مهر را جزو تجربه‌های منحصر به فرد و قابل انتقال به مجامع بین‌المللی اعلام کرده است». همچنین 4 روز پیش بود (5تیر ماه جاری) که سازمان ملی زمین و مسکن از «تحویل ۸۵۶۴ واحد مسکن مهر در بهار امسال» خبر داد. البته گفتنی است در همین دولت، آخوندی وزیر مسکن قبلی، مسکن مهر را طرح مزخرفی می‌خواند و در انتهای کارش عنوان کرد که افتخار می‌کنم حتی یک مسکن مهر افتتاح نکرده‌ام!
شعار مضحک «برجام مانع جنگ» همه دارایی مدعیان از وعده‌های پر زرق و برق
روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «چالش برجام» به تکرار شعار مضحک «برجام، مانع جنگ» پرداخت و نوشت: «برجام چه با آن موافق باشيم و چه با آن مخالفت كنيم و چه به آن نقد داشته باشيم، نمي‌توانيم منكر كاركردهاي مثبت آن باشيم. تا زماني كه در برجام هستيم...هيچ كشور اروپايي هم‌پيمان آمريكا در حمله به ايران نخواهد بود. تا زماني كه در برجام هستيم، روسيه، چين و كشورهاي ديگر همسايه و منطقه، روابط اقتصادي و سياسي‌شان را تداوم خواهند بخشيد... ترامپ دستش خالي است و با لغو برجام، اعتبار بين‌المللي خود را از دست داده است. نقطه اميد او دو چيز است. يك وادار كردن ما به خروج از برجام و دوم ترغيب ما به انجام يك حمله احساسي… مع‌الوصف آمريكا روي خروج ما از برجام سرمايه‌گذاري كرده است. برجام در اين بازي بزرگ شطرنج سياست، يكي از محورهاي ثبات ما، عامل تفرقه بين قدرت‌هاي غربي و مبناي مشروعيت بين‌المللي ما بعد از 40 سال است.»
ادعا می‌کنند که پذیرش برجام موجب جلوگیری از جنگ شده است، ادعایی که نه با درک راهبردی از اوضاع منطقه و جهان سازگار است و نه با واقعیت‌های میدانی همخوانی دارد. جالب این‌که مقامات ارشد آمریکایی به‌ویژه مقامات نامی این کشور به صراحت بر ناتوانی آمریکا در به کارگیری گزینه نظامی علیه ایران اعتراف می‌کنند اما متأسفانه برخی در داخل ناآگاهانه استیصال و ناتوانی آمریکا را جبران کرده و تصور نادرست خود از قدرتمندی آمریکا را بر افکار عمومی تحمیل می‌کنند و می‌گویند برجام مانع جنگ شد! چنین ادعاهای مضحکی در پی ناکامی مطلق در برجام صرفا در راستای دستاورد تراشی برای خسارت محض بوده است و در نهایت اینکه رهبر معظم انقلاب سال 95 و در دیدار فرماند‌هان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند «گاهی سخنانی از جانب برخی مسئولان مطرح شده که رفع تهدید جنگ به‌دلیل فلان اقدام بوده، درحالی که این سخنان صحیح نیست؛ تنها عامل رفع تهدید، اقتدار نظامی و ایجاد رعب در دشمن است.»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴