همزمان با فصل برداشت توت فرنگی؛

سومین جشنواره توت فرنگی در بهنمیر آغاز شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۳۹۱۱۰۲
مراسم افتتاحیه سومین جشنواره توت فرنگی با حضور جمعی از مسئولان و کشاورزان بابلسر در سالن ورزشی مرحوم مجدآرا شهر بهنمیر برگزار شد.
۰
plusresetminus
سومین جشنواره توت فرنگی در بهنمیر آغاز شد
به گزارش بلاغ، مراسم افتتاحیه سومین جشنواره توت فرنگی با حضور جمعی از مسئولان و کشاورزان بابلسر در سالن ورزشی مرحوم مجدآرا شهر بهنمیر برگزار شد.

مسئولان کشاورزی از تولیدکنندگان توت فرنگی حمایت کنند

رئیس شورای شهر بهنمیر در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی توت‌فرنگی بهنمیر اظهار کرد: جشنواره محصولات کشاورزی برای سومین بار است که در بهنمیر برگزار می‌شود و پیش از این در سال‌های ۸۵ و ۸۶ هم جشنواره محصولات کشاورزی در سطح کشوری برگزار شد.

امرالدین جهانی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره توت‌فرنگی این است که اعلام کنیم توت‌فرنگی بهنمیر از نظر تغذیه و کیفیت در بهترین سطح قرار دارد.

رئیس شورای شهر بهنمیر تصریح کرد: این جشنواره به نوعی هم شکرانه برداشت محصول توت‌فرنگی است و هم اینکه تقدیری از کشاورزان داشته باشیم.

جهانی افزود: جذب گردشگر و جلب توجه مدیران شهرستانی و استانی به منطقه بهنمیر می‌تواند از جمله دستاوردهای چنین جشنواره‌هایی باشد.

وی تاکید کرد: بهنمیر دارای محصولات بسیار متنوع کشاورزی است که توت‌فرنگی و نیشکر در راس آن‌ها قرار دارد.

رئیس شورای شهر بهنمیر با اشاره به اینکه همگان به کیفیت و خوش‌طعمی توت‌فرنگی بهنمیر اذعان دارند گفت: انتظار داریم همه دست‌اندرکاران بخش کشاورزی و دستگاه‌های دیگر از کشاورزان حمایت کنند، چراکه کِشت و برداشت توت‌فرنگی بسیار هزینه‌بردار است.

اختصاص ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بهنمیر به کشت توت‌فرنگی

نسیم عادلی رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهید اسماعیل‌نژاد بهنمیر نیز اظهار کرد: سومین جشنواره توت‌فرنگی بهنمیر از 18 تا 21 خرداد، با حضور ۶۰ غرفه‌دار از استان‌های سراسر کشور، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب در سالن مرحوم مجدآرا برپا است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ۶۰ غرفه‌ محصولات توت‌فرنگی، غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات نیز در این جشنواره حضور دارند.

رئیس مرکز جهادکشاورزی بهنمیر تصریح کرد: در برگزاری این جشنواره دستگاه‌هایی از جمله جهاد کشاورزی بابلسر و بهنمیر، شورای‌شهر و شهرداری، اداره ورزش و جوانان، سپاه، بخشداری، میراث‌فرهنگی، نیروی‌انتظامی و یک شرکت از بخش‌خصوصی فعالیت دارند.

عادلی یادآور شد: با توجه به اینکه توت‌فرنگیِ بهنمیر در استان مازندران شناخته شده است، هدف از برگزاری جشنواره، معرفی این محصول به کل کشور و ارتقاء جایگاه ویژه توت‌فرنگی بهنمیر است.

وی ادامه داد: به‌روز رسانی شیوه‌های کشت، نوآوری، فرآوری و مکانیزه کردن محصول توت‌فرنگی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

رئیس مرکز جهادکشاورزی بهنمیر گفت: ۷۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بابلسر زیر کشت توت‌فرنگی است که از این مقدار، بخش بهنمیر دارای ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت توت‌فرنگی است.

عادلی اضافه کرد: میزان تولید توت‌فرنگی در هر هکتار به صورت میانگین ۱۷ تُن است، اما در بخش بهنمیر در هر هکتار حدود ۴۰ تُن هم برداشت محصول داشتیم.

وی با بیان اینکه نوع توت‌فرنگی که بیشتر در بخش بهنمیر کشت می‌شود رقم کاماراسو است خاطرنشان کرد: مقاومت در برابر آفات و بیماری، خوش رنگی و خوش طعم بودن، از ویژگی‌های منحصر به فرد توت‌فرنگی بهنمیر است.

رئیس مرکز جهادکشاورزی بهمنیر تصریح کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه معرفی رقم‌های مناسب، آموزشِ روش‌های کشت، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و اقدامات پیشگیرانه به صورت کاملا رایگان، بخشی از خدمات ارائه شده از سوی جهاد کشاورزی بهنمیر به تولید کنندگان توت فرنگی در این بخش است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲