کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش کاربران فضای مجازی به ناهنجاری‌ اخیر در مازندران

هشتگ «مردم علیه هنجارشکنان» ترند توئیتر شد

19 خرداد 1398 ساعت 9:59

کاربران حاضر در فضای مجازی در صفحه توئیتری خود با هشتگ «مردم علیه هنجارشکنان» به اتفاقات اخیر گردشگران در سد لفور واقع در استان مازندران، واکنش نشان دادند.


به گزارش بلاغ، کاربران شبکه‌های اجتماعی در 12 ساعت گذشته هشتگ "مردم علیه هنجارشکنان" را به یکی از داغ‌ترین هشتگ‌های توییتر فارسی تبدیل کردند.

اتفاقی که در روزهای اخیر توسط تعدادی گردشگر در سد لفور با برهنگی و ولنگاری‌ و انتشار تصویری از این ناهنجاری‌ در فضای مجازی انتشار یافت که در پی آن مسئولان قضایی و انتظامی به این ماجرا واکنش نشان دادند و امروز هم در توییتر فارسی این هشتگ اول شد و همچنان این واکنش‌ها توسط کاربران فضای مجازی ادامه دارد.

این کاربران معتقد بودند که بی‌بندباری کشور را به سمت بی دینی و فساد سوق می‌دهد.

یکی از مهمترین نهادهای موثر در رشد، تربیت و رفتار هر فرد، خانواده است که اگر پدران و مادران بی‌توجه باشند نسبت به مسائل و معیارهای دینی و اخلاقی، از شر مفاسد، فرزندانشان در امان نمی‌باشند. از این رو خانواده بسیار مهم است که باید در امر حجاب به دختران خود آموزش لازم را بدهد.

یکی از ریشه‌های بی‌حجابی، دوستی‌های نامطمئن معاشرت‌های آلوده و مشکوک، گرایش به فرهنگ غرب، شخصیت زدگی، انتخاب الگوهای نامطلوب، احساس پوچی، از درون تهی شدن، بی اعتمادی به فرهنگ خودی و فقر معنویت و نظایر آنها است.

این ولنگاری فرهنگی در شبکه اجتماعی توئیتر تاکنون بیش از 3 هزار توئیت منتشر شده است.

از سوی دیگر در کانال‌های تلگرامی تاکنون چندین بار نسبت به این عمل ضد فرهنگی واکنش نشان داده شد که بیشترین میزان انتشار مطلب نیز مربوط به 48 ساعت گذشته در این دو شبکه اجتماعی است.

بخشی از پُست‌های کاربران شبکه‌‌های اجتماعی با هشتگ "مردم علیه هنجارشکنان" به شرح زیر می‌باشد:


کاربری نام hajhemat گفت:  «خواهشا بدانید و آگاه باشید و بفهمید .... اینجا مازندران... از قدیم الایام به دیار علویان معروف بوده نیاین لجن کاریهاتونو اینجا خالی نکنید...»
همچنین کاربری بنام راه روشن توئیت کرد: « اینجا زادگاه قهرمانان خانطومان است نه محل اراذل بازی چند بچه پولدار که هنوز میوه را مادرشان برایشان پوست میکند تا خدای نکرده دستشان (بو) نشود! »

سید علیرضا عابدی یک فعال در رسانه‌های اجتماعی در واکنشی به این اتفاق توئیت کرد و گفت : «اینجا مازندران ، دیار علویان خاستگاه حکومت شیعی در جهان اسلام ،لقبش دارالمؤمنین است. اما این روزها رنج بدحجابی در برخی از کوچه و خیابان‌ها،سواحل و تفرجگاه ها جنگل ها و... دل مومنین این دیار را می‌آزارد.این یک مطالبه گری مردمیست »

سادات: «داد امام جمعه انقلابی سوادکوه شمالی در واکنش به ولنگاری های سد لفور درآمد ما #توریست می خواهیم #تروریست نمی خواهیم با این تروریست ها برخوردشود. »

سید عیسی: «هنجار شکن، بی حیا : اگر مذهبی نیستید ، قانونی و مدنی باشید. معمولا ادعای متمدن بودن دارید و برای متمدن اجرای قانون یک اصل است. حجاب قانون است میفهمی؟ اسمَع اِفهَم درست مثل اکثر کشورهای غرب که بی حجابی قانون است و اگر حجاب داشته باشی؛ جریمه می‌شوی. »


حلما: «مسافرین محترم جنگل و دریا حریم خصوصی نیست. لطفاً رعایت کنید»


نفیسه باباجانیان هم در توئیتی نوشت : «مامردمان دیارعلویان هستیم؛ نه پیکره ترویج بی بندباری و بیغیرتی »

فاطمه: «چقدر زیبا فرمود: اگر بی حجابی تمدن است، پس حیوان متمدن‌ترین موجودات است، شهید مطهری»

سمانه سراج چنین بیان کرد: « ما بانوان مازندرانی خواهان هرچه سریعتر برخورد قانونی با این هنجارشکنان هستیم.»


گٌلی بانو در توئیت خود گفت: «اینها فرزندان کدام مسئول هستند که با این وقاحت و خیال راحت بدون ترس از برخورد یِکه تازی می کنند؟»


سید محمدحسین میرصادقی : «حجاب، مانع فساد در جامعه است. مسافران محترم، لطفا به هنگام سفر، رعایت کنند.»


علی هادی با انتقاد از این مسئله مهم نوشت : «مسئله حجاب نیاز به تلاش همگانی دارد، ما مسلمان هستیم و در یک کشور شیعی به ویژه در یک اتان علوی زندگی می کنیم و نمی توانیم دست روی دست گذاشته و بگوییم هر چه شد ، شد.»

 Hasti Hih : «سدلفور سوادکوه اروپا شده!»

کاربری با نام زهــــرا این عمل واکنش نشان داد و گفت : «گنه کرد در بلخ آهنگری/ به شوشتر زدند گردن مس گری»

کاربر منتظر چنین نوشت: « جناب دادستان، اگه اين عکسها پخش نمیشد که الان همه خواب بودن و کل مازندران آب برده بود »


کد مطلب: 391097

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/391097/هشتگ-مردم-علیه-هنجارشکنان-ترند-توئیتر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com