کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مازندران بعد از تعطیلات عید فطر

ثبت تردد 10 میلیون خودرو و 16 کشته و مصدوم در محورهای مازندران

18 خرداد 1398 ساعت 16:49

هوای آفتابی و دریای آرام سبب شد تا در تعطیلات چهار روزه اخیر، تعداد زیادی از هموطنان به مازندران سفر کنند که براساس اعلام پلیس تردد 10 میلیون و 210 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی و بین شهری استان ثبت شد.


به گزارش بلاغ، استان مازندران به لحاظ برخورداری از مواهب الهی و قرار گرفتن در مسیر بارگاه ملکوتی ثامن الحجج، علاوه بر تعطیلات تابستانی و تعطیلات نوروزی، در بیشتر ایام و مناسبت‌های سال نیز پذیرای حجم گسترده‌ای از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

همزمان با تعطیلات عید فطر، نوار ساحلی و اماکن طبیعی مازندران بویژه مناطق غربی استان مملو از مسافران و گردشگران بوده است.

در تعطیلات عید سعید فطر و سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اجرای طرح‌های انتظامی و ترافیکی در دستور کار انتظامی استان و شهرستان‌های تابعه قرار گرفت.

پلیس طی اطلاعیه ای محدودیت های ترافیکی را اعلام کرد و پیش‌بینی‌ها نشان می داد شاهد ترافیک سنگین و نیمه سنگین در محورهای ورودی استان و محدوده شهری برخی مناطق مازندران باشیم.

*ثبت تردد 10 میلیون خودرو طی هفته گذشته

فرمانده انتظامی مازندران از ثبت تردد بیش از 10 میلیون و 210 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی و بین شهری استان طی تعطیلات هفته گذشته خبر داد.

سردار سیدمحمود میرفیضی گفت: در تعطیلات عید سعید فطر، پلیس برای تامین امنیت شهروندان، مسافران و گردشگران، طرح های ویژه انتظامی و ترافیکی را در دستور کار خود قرار داد که با اقدامات انجام شده نظم و امنیتی مطلوب در سطح استان برقرار شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به ثبت تردد 10 میلیون و 210 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی و بین شهری استان در تعطیلات گذشته، تصریح کرد: با تدابیر و اقدامات انجام شده، شاهد کاهش 47 درصدی تصادفات منجر به فوت در سطح استان بوده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه طی این مدت 664 هزار و 460 خودرو از محورهای 6 گانه وارد استان شده اند، اظهار داشت: با توجه به حجم ترددها، استان از وضعیت ترافیکی و انتظامی مطلوبی در این ایام برخوردار بوده است.

میرفیضی با قدردانی از مسافران و مردم خوب و فهیم استان، گفت: امنیت و آرامش خوبی را که در این ایام شاهد آن بوده‌ایم نتیجه تعامل، همکاری و اعتماد مردم به پلیس بوده است.

16 کشته و مصدوم طی تعطیلات اخیر

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران میز از وقوع 9 فقره حادثه رانندگی منجر به فوت با 9 کشته و 7 مصدوم در سطح استان در تعطیلات روزهای گذشته خبر داد.

مسعود تقدیسی‌لاریجانی افزود: طی این مدت در سطح استان مازندران 9 فقره حادثه رانندگی منجر به فوت به وقوع پیوست که از این تعداد سه فقره برخورد خودرو با موتورسیکلت، سه فقره تصادف با عابر پیاده و سه فقره واژگونی خودرو و برخورد خودرو با جسم سخت بوده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، با بیان این که در این حوادث در مجموع 9 نفر کشته و 7 نفر مجروح شده‌اند، تصریح کرد: یک فقره از این حوادث در محور برون‌شهری هراز به وقوع پیوست و سایر این حادث مربوط به معابر بین شهری و درون‌شهری بوده است.

تقدیسی‌لاریجانی با اشاره به کاهش 47 درصدی حوادث به‌وقوع پیوسته در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، گفت: علت تامه این حوادث ناتوانی راننده در کنترل وسایط نقلیه، تخطی از سرعت مطمئنه و توجه نکردن به جلو بوده است.

امدادرسانی اورژانس در ۸۷۵ مأموریت تصادفی

رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی مازندران نیز گفت: کارکنان اورژانس مازندران در تعطیلات چهار روزه، ۸۷۵ مأموریت تصادفی انجام دادند.

یحیی صالح طبری اظهار کرد: کارکنان اورژانس مازندران در تعطیلات چهار روزه ۸۷۵ مأموریت تصادفی انجام دادند که از این تعداد ۶۱۹ مصدوم به دلیل شدت جراحت به بیمارستان‌ها اعزام شدند و ۲۵ نفر دیگر نیز در محل حادثه کار‌های درمانی آن‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه اوژانس مازندران در این مدت ۲۱ مأموریت ویژه تصادفی انجام داد، افزود: در این حوادث ۱۴۴ نفر مصدوم شده بودند.

رییس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی مازندران گفت: مأموریت ویژه تصادفی به ماموریت‌هایی اطلاق می‌شود که در آن حادثه رانندگی تعداد مصدومان آن پنج نفر به بالاتر باشد.

صالح طبری همچنین تعداد مأموریت‌های غیر تصادفی در این تعطیلات را هزار و ۸۲۳ مورد اعلام کرد و افزود: در این مأموریت‌ها ۸۳۸ بیمار از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی بیماری‌های قلبی و تنفسی را بیشترین آمار مربوط به مأموریت‌های غیر تصادفی مازندران در این مدت عنوان کرد.

رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی مازندران با اشاره به حجم بالای تردد در جاده‌های مازندران و ترافیک در مسیر‌های منتهی به استان، گفت: این مساله باعث شد تا در برخی مواقع بالگرد اورژانس به پرواز درآید تا خدماتدهی در اسرع وقت به مصدومان انجام شود.

صالح طبری افزود: در این مدت چهار سورتی پرواز بالگرد اورژانس انجام شد و ۹ بیمار که بیشترشان مصدومان تصادفات جاده‌ای بودند از این طریق به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش بلاغ، هوای آفتابی و دریای آرام سبب شد تا در تعطیلات چهار روزه اخیر، تعداد زیادی از هموطنان به مازندران سفر کنند به طوری که در این مدت علاوه بر حجم بالای ترافیک در جاده‌ها، حتی خیابان‌ها و مسیر‌های منتهی به شهر‌ها از جمله شهر‌های ساحلی نیز با ترافیک پرحجم و سنگین مواجه شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 391045

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/391045/ثبت-تردد-10-میلیون-خودرو-16-کشته-مصدوم-محورهای-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com