تاریخ انتشارجمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۳۹۰۷۷۲
چند روزی است تصاویر مبتذلی از برخی گردشگرنماها در سد لفور سوادکوه شمالی در رسانه‌های مجازی دست به دست می‌شود و آدمی متحیر می‌ماند که چگونه در عید فطر که عید بزرگ مسلمانان است انسان‌هایی به خود اجازه می‌دهند که وقاحت و سیاهی را به اوج برسانند و به تعبیر قرآن کریم خود را از چهارپایان هم متنزل‌تر کنند.
۱
plusresetminus
رواج برهنگی و ولنگاری‌ در سد لفور/ چشم مسئولان استان از این اقدام عجیب روشن!
به گزارش بلاغ، لفور سرزمین آبشار و جنگل و زادگاه بزرگان  که هر یک پرچمدار افتخار و غرور برای دیار لفور و سوادکوه می‌باشند. این سرزمین به غیرت مردان و زنانش شهره است. سوادکوهی را در دنیا به مردمانی مقید به آداب و رسوم دینی و اهلبیتی‌اش می‌شناسند.
در دفاع مقدس و همه عرصه‌های انقلاب و حتی در دفاع اعتقادی از مرزهای ایمانی کشور را هم می‌توان مردان با غیرت سوادکوهی را حاضر و ناظر یافت.

چند سالی است که در سوادکوه شمالی سدهایی همچون سنبل رود ، برنجستانک و آیت الله صالحی، که به سد لفور مشهور شده  و به محلی برای جذب گردشگران بدل گردیده است، ایجاد شده تا رونقی باشد برای کشاورزی و تامین آب شرب برخی از شهرها و هم مناطقی برای گردشگری .

خوشبختانه در این سال‌ها آب منطقه‌ای استان با بی اهمیتی هر چه تمام‌تر و علی‌رغم تذکرات بی شمار دلسوزان نسبت به نظارت و حفظ حریم سد لفور نسبت به آن بی تفاوت بوده و آن را رها کرده است. 

این بی مسئولیتی در قبال سد لفور این محل را به مکانی برای ول‌انگاری و بدمستی برخی گردشگرنماها بدل نموده که سازمان یافته و یا بدون برنامه بر سیمای ارزش‌های پاک مردم اصیل این دیار پنجه می‌کشند و با خلق صحنه‌های غیر اخلاقی قلب هر انسان مومنی را آزرده می‌سازند.

وزارت نیرو به عنوان متولی سدهای کشور باید نسبت به حفظ این سد و مقابله با مسائل غیراخلاقی حول آن که در برخی فصول سال جولانگاه منکران گردیده است با مسئولیت انقلابی و اسلامی رفتار کرده و با رها کردن سدی که هیچ ارگان و نهاد و شخصی جز او وظیفه کنترل و نگهداری و نظارتش را برعهده ندارد، زمینه ساز نگرانی و ناراحتی مردم متدین و انقلابی لفور و شهرستان را فراهم نسازد.

این سدها که بارها مورد بازدید مسئولان و از جمله استاندار قرار گرفته، هیچ مورد نگاه فرهنگی هیچ‌یکشان قرار نگرفت که علی‌القاعده باید از اولویت‌های نخست همه مسئولان بویژه استاندار پیوست فرهنگی هر پروژه و اقدام عمرانی است.

با وجودی که معمولاً سدها به‌خصوص در مازندران از منظر و چشم‌انداز زیبا و جذابی در جلب و جذب مردم و گردشگران برخوردارند و مسئولان تمهید مقدمات فرهنگی این پروژه‌ها را بخشی از کالبد طرح و پروژه باید ببینند و برای آن بودجه و وقت بگذارند، متاسفانه تاکنون علی‌رغم اهمیت راهبردی موضوع به آن هیچ توجهی نشد و اولین زیان آن نیز متوجه اخلاق و فرهنگ و معنویت جامعه و مخدوش شدن غیرت و غرور مردم می‌شود.
 
انتظار می‌رود متولیان امر نسبت به حراست و حفاظت سد اقدام عاجل نموده و دستگاه های نظارتی با اقدامی انقلابی و بر اساس موازین شرع مقدس جلوی این بی حرمتی ها را گرفته و با عاملین این امر برخورد نمایند.

چند روزی است تصاویر مبتذلی از برخی گردشگرنماها در سد لفور سوادکوه شمالی در رسانه‌های مجازی دست به دست می‌شود و آدمی متحیر می‌ماند که چگونه در عید فطر که عید بزرگ مسلمانان است انسان‌هایی به خود اجازه می‌دهند که وقاحت و سیاهی را به اوج برسانند و به تعبیر قرآن کریم خود را از چهارپایان هم متنزل‌تر کنند.

سال‌هاست مردم مومن و ولایتمدار لفور سوادکوه شمالی از وجود ول‌انگاری‌ها در مناطق گردشگری این منطقه خصوصاً سد لفور شکایت می‌کنند و معتقدند صدای‌شان به گوش مسئولان نمی‌رود چرا که برخی از آنان به این مسائل اعتقاد چندانی ندارند.

فرهنگ اصیل مردم لفور که در دل جنگل‌های بکر سوادکوه شمالی قدمتی تاریخی داشته و مردان و زنان آن به تدین و اصالت شهره‌اند چند سالی است که شاهد حرکتی خزنده ضد ارزشی در اماکن گردشگری خود می‌باشند. 

علی رغم تذکرات متعدد دلسوزان بومی به مسئولین در خصوص رها شدگی اماکنی همچون سد لفور و رواج برهنگی و ول انگاری در این مناطق، ولی عملاً اتفاقی در این خصوص رخ نداده و تنها آزردگی خاطر برای مردم این سرزمین حاصل شده است.

مردم لفور و جوانان آن به دلیل نبود شغل و زیرساخت‌های مناسب، تخریب برخی روستاها به دلیل ساخت سد و عدم برخورداری از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی یا ترک دیار نموده‌اند و یا در رنج و مشقت به سر می‌برند.

ورود دادستانی به ناهنجاری اجتماعی در سد لفور

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در این باره گفت: پیرو دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران به دادستان استان مازندران این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

سیدیونس حسینی‌عالمی با بیان اینکه در ابتدای هفته جاری بازدیدی از این منطقه صورت می‌گیرد و با خاطیان این مسأله به صورت جدی برخورد می‌شود، افزود: حضور عده‌ای از افراد به صورت مختلط و نداشتن هیچ پوشش و انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب می‌شود و قطعا با خاطیان این مسأله برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برای آب منطقه‌ای نیز تکالیفی در نظر گرفته می‌شود، جهت محصور کردن فضا درباره اینکه مسأله که آب منطقه‌ای استان اعلام کرده فضا در اختیار بخش خصوصی بوده و به آنها ارتباطی ندارد، عنوان کرد: نظارت بر عهده آب منطقه‌‌ای است و ممکن است واگذاری مقطعی در اختیار بخش خصوصی باشد اما تکلیف اینکه به چه کسانی واگذار شود و مراقبت‌های نظارتی از سوی آب منطقه‌ای بوده است.

حسینی عالمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه نیروی انتظامی نیز در این زمینه به صورت قاطعانه وارد شده است، تصریح کرد: به نظر من تا زمانی که مسؤولان به وظایف خود به درستی عمل نکنند این تخلفات صورت می‌گیرد و مسؤولان در این زمان سعی می‌کنند مسؤولیت خود را واگذار کنند که در این زمینه بخشی از تخلفات متوجه آب منطقه‌ای مازندران است.

وی با اعلام حضور مسؤولانه نهادهای مرتبط با مناطق گردشگری جلوی تخلفات و ناهنجاری‌های اجتماعی را می‌‌گیرد، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان باید در حوزه مسؤولیتی خود به درستی عمل کنند و نباید به بهانه اینکه دست خصوصی است سلب مسؤولیت کنند.

مسئول بخش خصوصی احضار شد

مرکز اطلاع رسانی پلیس مازندران در خصوص انتشار تصویری از حضور گردشگران با وضعیت نامناسب در سد لفور در شهرستان سوادکوه شمالی ضمن بررسی همه جانبه موضوع و در جهت پاسخگویی به مطالبات مردمی و حفظ ارزش‌های دینی و اخلاقی مراتب را سریعاً از طریق پلیس امنیت عمومی استان و فرماندهی انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی پیگیری کرد .

برابر بررسی‌های به عمل آمده متولی و مسئولیت حوزه سرزمینی سد لفور برعهده آب منطقه‌ای مازندران بوده و حضور گردشگران در آب مربوط به بخش خصوصی است.

این گزارش حاکی است با شناسایی مسئول بخش خصوصی، این فرد توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه، شمالی احضار شد.

امنیت اخلاقی خط قرمز پلیس بوده و پلیس با هرگونه ناهنجاری‌های اخلاقی برابر قانون برخورد خواهد کرد .


توضیحات معاون سیاسی استاندار

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز گفت: علی‌رغم حجم بالای حضور مسافران در جای جای نقاط استان ولایتمدار مازندران، بمنظور تسهیل و تسریع رفاه گردشگران همراه با رعایت کامل شئونات اسلامی و حفظ فضای فرهنگی ناب ایرانی- اسلامی به ویژه فرهنگ متعالی مردم مومن استان، در مناطق گردشگری بویژه سواحل مازندران در قالب کمیته‌های مختلف؛ تمهیدات لازم اتخاذ گردید و مجموعه گسترده‌ای از نیروها و فعالان دست اندرکار همه تلاش خود را برای یک سفر ایمن توام با عزت برای مسافران و میزبانان بکار می‌بندند.

حسن نژاد افزود: علی‌رغم همه تمهیدات اندیشیده شده؛ بدلیل حجم بالای حضور گردشگران و گستردگی استان، عده‌ای معدود در نقاطی دور از منظر عمومی به اقدام ضدفرهنگی و اخلاقی مبادرت می‌کنند که این مساله با انجام بررسی‌های لازم از سوی دستگاه‌های مسئول مورد رسیدگی قانونی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بدنبال اطلاع از این موضوع و اقدام ضد اخلاقی که با شئونات اسلامی و دینی مردم نظیر عفاف و حجاب در تعارض کامل قرار دارد و هرگز مردم و مدیران استان چنین اقداماتی را در هیچ نقطه‌ای از مازندران برنمی‌تابند؛ مساله بصورت تلفنی و در پی دستور صریح و جدی استاندار مازندران بشکل مکتوب به فرماندار شهرستان اعلام شد تا بررسی و شناسایی عوامل این اقدام ناشایست برای معرفی به مراجع ذی ربط و انجام اقدامات قانونی بطور مجدانه در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران یادآور شد: ضمن ابراز تاسف از بروز این اقدام؛ با پیگیری هایی که در حال انجام است با کسانی که بخواهند زمینه انجام امور غیراخلاقی را در استان پرمهر و پاک مازندران رقم بزنند، بطور جدی در چارچوب قانون برخورد می شود.

به گزارش بلاغ، گردشگری چارچوب و قواعد و حریم خود را دارد و باید مسئولین آب منطقه‌ای و هر ارگان و نهادی که متولی بخشی از فضای گردشگری در شهرستان می‌باشند نسبت به مسئولیتی که بر عهده دارند مسئولانه برخورد نمایند تا شاهد صحنه‌های زشتی همچون آنچه در فضای مجازی فضاسازي غيرمنطقي ،از آن منتشر شده در آینده نباشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
حسینی ام سید از محمودآباد
سلام
برای کمیته بهداشت و غریق نجات و امنیت و... به غیر از کمیته فرهنگی درست میفرمایند تمهیداتی انجام دادند ولی برای کمیته فرهنگی ( شما بخوانید کمیته مظلوم و محروم و دست خالی ) هیچگونه تمهیدی انجام داده نشده است.
نه فقط در کنار و گوشه ( جنگل و پشت سد ) حتی داخل شهر و کنار سواحل دریا وضع بدتر هم هست.