مهمترین سخنان رهبر انقلاب در 14 خرداد سال گذشته؛

دشمن یکی بزند، ده‌تا می خورد/ پیش‌بینی خواب آشفته‌ای که تعبیر نشد!

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۳۹۰۲۴۵
ساخت موشک‌های گوناگون و اقتدار موشکی، موجب ایجاد امنیت در کشور است؛ همین شهر تهران روزگاری زیر آتش موشک‌های شبانه روزی دشمن می‌سوخت، خانه‌ها خراب می‌شد و انسان‌ها کشته می‌شدند، شهر‌های دیگر مثل اهواز و دزفول که جای خود دارد، ما وسیله دفاع نداشتیم و مجبور بودیم که دست روی دست بگذاریم، امروز جوانان ما کاری کردند که ما به قدرت اول موشکی منطقه تبدیل شده ایم و دشمن می‌داند، اگر یکی بزند، ده ‌تا می‌خورد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، در طول 29 سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که از دهه 60 تاکنون ادامه داشته است، ایشان تلاش داشته اند در چهار محور «شخصیت امام خمینی»، «مکتب امام خمینی»، «وصیتنامه امام خمینی» و «جهان اسلام» سخنان خود را ارائه دهند. این موضوع را پایگاه حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای مورد اشاره قرار داده است. مهمترین بخش های سخنرانی ایشان در در بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (رحمه‌الله) نیز در پنج محور مهم خلاصه می شد که در این گزارش به آن پرداخته می شود.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع پرشکوه، پرشور و پرمعنای انبوهِ بی‌شمار مردم قدرشناس در بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (رحمه‌الله)، با تشریح خصوصیات بی‌بدیل فردی و حکومتی امیر مؤمنان (علیه‌السلام) و شباهت‌های افتخارآفرین امام راحل عظیم‌الشأن با این خصوصیات نصرت‌بخش و عزت‌آفرین، به تبیین هفت محور اصلی الگوی رفتاری و مدیریتی خمینی کبیر در مواجهه با دشمنان و پیشبرد نظام اسلامی پرداختند و تأکید کردند: بعد از امام بزرگوار، همان راه و الگو را به دقت ادامه داده و خواهیم داد و به فضل الهی و با تکیه بر ایمان، استقامت و هشیاری ملت و مسئولان، نقشه‌ی کنونی دشمن مبنی بر «فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی» را نیز ناکام خواهیم گذشت.

دشمن یکی بزند، ده‌تا می خورد/ پیش‌بینی خواب آشفته‌ای که تعبیر نشد!

ایشان افزودند: به حول و قوه‌ی الهی، ما دچار انفعال و ضعف نمی‌شویم و در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی دشمنان می‌ایستیم؛ هیجان‌زده و احساسی تصمیم نمی‌گیریم و به جای متن، وارد حاشیه‌ها نمی‌شویم؛ اولویت‌های خود را به توفیق الهی تشخیص خواهیم داد؛ به مردم و توانایی‌های آن‌ها به‌ خصوص جوانان اعتماد خواهیم کرد اما به دشمن مطلقاً اعتماد نمی‌کنیم؛ مردم عزیزمان را از دودستگی و دوقطبی برحذر می‌داریم و به نصرت الهی اطمینان داریم و شک نداریم که ملت ایران با این ایمان و انگیزه و با این امید، قطعاً پیروز خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه‌ی سخنان خود به تشریح نقشه‌ی دشمن در مقطع فعلی پرداختند و با تأکید بر اینکه این نقشه بر سه محور «فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی» و با هدف سیطره بر کشور متمرکز است، گفتند: در این طراحی، فشار اقتصادی از طریق تحریم‌ها و جلوگیری از همکاری اقتصادی کشورها با ایران اعمال خواهد شد.

البته سال گذشته به دلیل آغاز فشارهای حداکثری دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و خروج آنها از برجام، روزهای مهمی داشت که در آن مسئولان جمهوری اسلامی از جمله رهبر انقلاب طی آن سخنان با اهمیت را بیان کرده و تصمیمات مهمی را اتخاذ کرده اند. در خرداد ماه سال گذشته تصمیمات با اهمیتی گرفته شده و سخنان مهمی ایراد شده است که در ادامه به آن اشاره می شود.

رهبر انقلاب در ابتدای خرداد سال 97 به دنبال خروج آمریکایی ها از برجام و فشارهایی که انها از طریق اعمال تحریم های همه جانبه بر ایران وارد کردند، به رئیس سازمان انرژی اتمی دستور دادند که فعالیت‌های هسته را آغاز کند و گفتند که «از همین فردا مقدمات فعالیت هسته‌ای را آغاز کنید. تحمیل یک شکل معیوب از برجام را تحمل نمی‌کنیم.»

ایشان در اقامه نماز عید فطر هم با اشاره به خستگی ناپذیری ملت ایران فرمودند: «ملت ما بیدار و آماده است و خسته نیست. کسانی که تبلیغ می‌کنند، ملت خسته است خودشان خسته‌اند.»

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست دولت‌های غربی در قبال برجام فرمودند: «دولت‌های اروپایی توقع دارند ملت ایران، هم تحریم‌ها را تحمل کنند و هم از فعالیت هسته‌ای خود دست بکشند. بدانند این "خواب آشفته" تعبیر نخواهد شد.ایشان همچنین در دیدار با مسئولان نظام بر داشتن برنامه‌های گوناگون برای اداره کشور اشاره و تأکید کردند: نباید کسب و کار کشور را "معطل برجام" نگه داشت.

در سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای در بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (رحمه‌الله)نیز پنج محور مهم شامل « دشمن می‌داند که اگر یکی بزند، ده‌تا می‌خورد، برنامه قطعی دشمنان: ایجاد آشوب در کشور، خواب آشفته، حبس هسته‌ای، نه ملت را شناختند و نه نظام را» مورد اشاره قرار گرفت که در ادامه می آید.

دشمن یکی بزند، ده‌تا می خورد/ پیش‌بینی خواب آشفته‌ای که تعبیر نشد!

دشمن می‌داند که اگر یکی بزند، ده‌تا می‌خورد

ساخت موشک های گوناگون و اقتدار موشکی موجب ایجاد امنیت در کشور است؛ همین شهر تهران روزگاری در زیر آتش موشک های شبانه روزی دشمن می‌سوخت، خانه ها خراب می‌شد انسان‌ها کشته می‌شدند، شهرهای دیگر مثل اهواز و دزفول که جای خود دارد، ما وسیله دفاع نداشتیم و مجبور بودیم که دست روی دست بگذاریم، امروز جوانان ما کاری کردند که ما به قدرت اول موشکی منطقه تبدیل شده ایم و دشمن می‌داند که اگر یکی بزند، ده‌تا می‌خورد

برنامه قطعی دشمنان: ایجاد آشوب در کشور

 برنامه قطعی دشمنان این است که در کشور آشوب به پا کنند، اما سر آنها به سنگ خواهد خورد کما اینکه تا حال هم خورده است؛ نقشه دشمن این است که از مطالبات مردمی، سوءاستفاده کنند؛ ممکن است در یک شهر یا نقطه ای از کشور مطالبه ای داشته باشند و جمع بشوند، دشمن در یک چنین مواردی نقشه می‌کشد و اشرار و انسان های خبیث به تعداد معدود را وارد اجتماعات می کنند تا اجتماعات را به حرکت آشوبگرانه تبدیل کنند تا کشور را بدنام کنند و این نقشه دشمن است.

خواب آشفته

از برخی حرف‌های بعضی از دولت‌های اروپایی اینجور بر می‌آید که توقع دارند ملت ایران هم تحریم‌ها را تحمل کند و هم از فعالیت هسته‌ای خود دست بکشد و محدودیت‌ها را ادامه دهد. من به این دولت‌ها می‌گویم بدانند که این خواب آشفته تعبیر نمی‌شود.

حبس هسته‌ای

ملت و دولت ایران تحمل نمی‌کند هم تحریم شود و هم "حبس هسته‌ای" باشد. سازمان انرژی هسته‌ای موظف است سریع آمادگی لازم برای رسیدن به 190 هزار سو را فعلا در چارچوب برجام فراهم کند و برخی مقدمات دیگر را که رئیس‌جمهور دستور داده از فردا آغاز کند.

نه ملت را شناختند و نه نظام را

امروز، نقشه دشمن فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی است؛ هدف هر سه نوع فشارهای دشمنان، سیطره بر کشور عزیز ما ایران است همچنانی که بر کشورهای بدبخت و روسیاه منطقه تسلط دارد. فشار اقتصادی و تحریم، جلوگیری از همکاری کشورها.

در حوزه اقتصادی با ماست؛ با فشار اقتصادی و تحریم می خواهند ملت ایران را به ستوه بیاورند تا نظام اسلامی ناچار بشود، تسلیم زورگویی های ما بشود، نه ملت را شناختند و نه نظام را شناختند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰