سلطانی فر: فدراسیون فوتبال با مربیان خوب خارجی به تفاهم‌ رسیده است

معرفی سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران تا ۳ روز دیگر محدود شدن حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۹
کد مطلب : ۳۸۵۹۶۶
رئیس‌فدراسیون فوتبال می‌گوید سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ظرف ۳ روز آینده به ایران آمده و معرفی می‌شود. به گفته تاج، هزینه این مربی به صورت یورویی پرداخت می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال در خصوص تعیین تکلیف سرمربی جدید تیم ملی گفت: امیدوارم سرمربی جدید تیم ملی ظرف دو الی سه روز آینده به ایران آمده و معرفی شود.
وی با بیان اینکه سرمربی جدید تیم ملی خارجی بوده و یکی از مربیان مطرح دنیا است، افزود: اگر این سرمربی ظرف دو سه روز آینده معرفی شود، یک برند برای کشور شده و نشان می‌دهد که تحریم‌ها هیچ تأثیری نداشته و دنیا می‌خواهد با ایران مراوده داشته باشد.تاج درباره نحوه پرداخت هزینه سرمربی جدید تیم ملی فوتبال به صورت یورویی، گفت: یکی از پیشنهادات فدراسیون فوتبال این بوده که تمامی حوزه‌ها آرایش دفاعی به خود بگیرند.
وی ادامه داد: بر این اساس به مدیران تیم‌های باشگاهی عنوان شده که بهتر است حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر محدود شود.
توافق تیم ملی با دو گزینه اروپایی
 البته دیروز عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال درباره حضور مربی جدید ایران اطلاعات تازه‌ای ارائه داد. محمود اسلامیان در این باره گفت: با دو مربی به توافق رسیدیم که اروپایی هستند. این دو نتایج خوبی گرفته‌اند. برایمان به هر حال رزومه مربیان مهم بود. آنها فعلاً جایی مشغول نیستند و ان‌شاءالله یکی از این مربیان به زودی با ما همکاری خواهد کرد.
او درباره زمان سفر مربیان به ایران گفت: تا آخر اردیبهشت ماه. خبرهای رسیده از فدراسیون حکایت از آن دارد این دو مربی قرار است برای بازدید از پک و امکانات کمپ به ایران سفر کنند.
اسلامیان همچنین حضور مربی ایرانی در تیم ملی را تکذیب می‌کند: «تا این لحظه که با شما حرف می‌زنم سرمربی تیم ملی خارجی است. اسلامیان همچنین حضور برانکو در تیم ملی را تکذیب کرد: برانکو سرمربی پرسپولیس است. نمی‌خواهیم یک جا را درست کنیم و یک جا را خراب. ان‌شاءالله موفقیت‌های او با پرسپولیس ادامه پیدا کند.
امیدواری سلطانی‌فر به تفاهم با مربیان خوب خارجی
وزیر ورزش و جوانان هم دیروز در حاشیه دیدار با وگا سفیر کوبا در تهران با بیان اینکه در جریان مذاکره فدراسیون فوتبال با چند گزینه خوب خارجی برای مربیگری در تیم ملی است، تاکید کرد که فدراسیون با برخی از این مربیان به تفاهم‌هایی رسیده است.
سلطانی فر در خصوص تعیین تکلیف نهایی هدایت تیم‌های ملی فوتبال بزرگسالان و امید گفت: کاملاً در جریان هستم که مسئولین فدراسیون فوتبال با جدیت پیگیر این موضوع هستند و با تعدادی از مربیان خیلی خوب خارجی در این خصوص مذاکراتی داشته و به تفاهم‌هایی رسیده‌اند.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امیدوار هستیم ظرف روزهای آینده این مذاکرات به نتیجه نهایی برسد و هم سرمربی تیم بزرگسالان و هم سرمربی تیم المپیک ما انتخاب شوند. ما بیش از 40 سال است که به بازی‌های المپیک صعود نکرده‌ایم و آخرین حضورمان در مسابقات ۱۹۷۶ مونترال بود. فکر می‌کنم دیگر زمان آن رسیده با توجه به استعدادهای جوانی که در رده‌های نوجوانان و جوانان در اختیار داریم با بکارگیری یک مربی خوب بتوانیم به المپیک ۲۰۲۰ توکیو صعود کنیم و نتایج خوبی هم بگیریم. سلطانی فر در پایان تاکید کرد: در خصوص تیم ملی بزرگسالان هم در جریان هستم با تعدادی مربی خوب و دارای کارنامه مذاکراتی انجام شده که امیدواریم با بررسی‌های دقیق در آینده نزدیک گزینه نهایی را اعلام کنیم.
ویلموتس گزینه نهایی فدراسیون فوتبال؟
اما طبق اعلام مهدی تاج قرار است سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تا سه روز آینده انتخاب شود و در این میان گفته می‌شود در حال حاضر ویلموتس نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت تیم ملی است.
به گزارش تسنیم فدراسیون فوتبال به دو گزینه بیش از بقیه نزدیک شده بود، دو گزینه‌ای که طبق گفته اسلامیان هم‌اکنون مربی تیمی نیستند؛ یکی مارک ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی بلژیک و دیگری خولن لوپتگی سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید، با این حال مذاکرات با ویلموتس بهتر پیش رفته است و وی در حال حاضر نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت تیم ملی فوتبال ایران محسوب می‌شود. ویلموتس 50ساله است و سابقه هدایت تیم‌های ملی بلژیک، ساحل عاج و شالکه را در کارنامه دارد.
باید دید در دو سه روز آینده که تاج از آن به‌عنوان زمان معرفی سرمربی تیم ملی یاد کرده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و آیا ویلموتس به ایران می‌‌آید و هدایت تیم ملی را در دست می‌گیرد یا اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما