تاریخ انتشاردوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳
کد مطلب : ۳۸۵۳۴۴
فارین پالیسی در گزارشی با اشاره به علاقه ترامپ به دیکتاتورها نوشته: «دوست داشتن دیکتاتورهای حرامزاده یک سنت ملی آمریکایی به شمار می‌رود.»
۰
plusresetminus
دوست داشتن دیکتاتورهای حرامزاده سنت ما آمریکایی‌هاست
به گزارش بلاغ، کافی است دیکتاتور باشی و در راستای منافع آمریکا حرکت کنی هیچ کس با شما کاری نخواهد داشت اما با صد درصد آرای یک ملت و در دموکراتیک‌ترین انتخابات هم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوی اما در راستای منافع آمریکا حرکت نکنی از سوی آمریکا به بدترین اتهامات تروریستی و حقوق بشری متهم خواهی شد.

به نوشته فارین پالیسی، این مسئله به یک سنت آمریکایی تبدیل شده است. فارین پالیسی در گزارش خود نوشته است: «هفته گذشته، کاخ سفید متن گفت‌وگوی تلفنی بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و خلیفه حفتر، فرمانده لیبیایی را که اخیراً در کار تصرف طرابلس و براندازی دولت به رسمیت شناخته شده بین‌المللی این کشور بوده، منتشر کرد. در جریان این گفت‌وگو، دو طرف بر ضرورت دستیابی به صلح و ثبات در لیبی تاکید کردند و ترامپ اهمیت نقش خلیفه حفتر را در مقابله با تروریسم و برقراری ثبات در منابع نفتی لیبی به رسمیت شناخت و دو طرف به بررسی یک نسخه اشتراکی برای روند انتقال به یک سیستم سیاسی باثبات و دموکراتیک در لیبی پرداختند.» این گفت‌وگو یک حمایت از درخواست پنج ساله خلیفه حفتر برای تبدیل شدن به عنوان رهبر لیبی محسوب می‌شود. این گزارش می‌افزاید: «حمایت ترامپ از این مرد قدرتمند لیبی کاملاً با سوابق ریاست جمهوری او و همچنین فعالیت‌های رؤسای جمهوری سابق آمریکا تطابق دارد.-در ۱۹۷۹، جین کرک‌پاتریک که در آن زمان استاد دانشگاه جورج‌تاون بود و بعداً نماینده دائم رونالد ریگان، رئیس جمهوری وقت آمریکا در سازمان ملل شد در مقاله‌ای برای مجله «کامنتری» با عنوان «دیکتاتوری و استاندارد دوگانه» نوشت: آمریکا در جهان بسیار منفعل شده است. کرک‌پاتریک در نهایت به این مسئله اشاره دارد که دیکتاتورهای دوستدار آمریکا ممکن است قصور و کاستی‌های داشته باشند اما مستحق حمایت آمریکا هستند چون آنها با منافع آمریکا سازگارترند که تماس تلفنی اخیر ترامپ با خلیفه حفتر نیز در همین مقوله است.»
در ادامه گزارش فارین پالیسی می‌خوانیم: «در اشاره به نفوذ ادامه‌دار «دیکتاتوری و استاندارد دوگانه» می‌توان به شیوه رسیدگی باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا به قیام‌های عربی که از اواخر ۲۰۱۰ آغاز شد و تصمیم خواه عمدی یا غیرعمدی ترامپ در حمایت از حفتر در لیبی نام برد. این دیدگاه  باعث شد که رئیس جمهوری آمریکا عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و حالا خلیفه حفتر را در آغوش بگیرد و پذیرا باشد؛ این سپهبدی که نیروهایش توسط چادی‌های سوار بر کامیون‌های تویوتا سه دهه قبل به شدت شکست خوردند.
ترامپ کسی را می‌بیند که می‌تواند اسلام‌گراها را بکشد، حالا چه اینها داعشی باشند چه اخوان‌المسلمین باشند. فقط نفت همچنان در جریان باشد؛ در حالی که دولت آمریکا تلاش کند تا صادرات نفت ایران را به صفر برساند، ثبات در لیبی باید برقرار شود.» این گزارش می‌افزاید: برای ترامپ، حفتر و سایرین ممکن است «حرامزاده»  باشند اما دست‌کم آنها «حرامزاده‌های آمریکایی»  هستند.  درست است که بگوییم روابط کنونی آمریکا با خودکامگان، ابداعی از سوی ترامپ است اما همان‌طور که کرک‌پاتریک گفته بود و رؤسای جمهوری سابق ریگان، جورج بوش پدر، بیل کلینتون، جورج بوش پسر و اوباما نشان دادند، حمایت و همکاری با خودکامگان چیزی غیرمعمول
نیست. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴