تاریخ انتشاريکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
کد مطلب : ۳۸۵۱۸۳
قدرت ملت بزرگ ایران فراتر از تصور کنونی جهانیان است و صدها برابر سیل نیز نمی‌تواند مانع از بروز اقتدار ذاتی ایرانیان در سازندگی و نوعدوستی و میهن‌دوستی شود. ایران را اگر سیل ویران کرد، ایرانیان آن را خواهند ساخت. صبر کنید و ببینید. برگ دیگری بر کارنامه درخشان این ملت بزرگ افزوده خواهد شد.
۰
plusresetminus
ایران سیل‌زده را ایرانی باید بسازد/ سیل مهربانی ایرانیان بر هر سیلی غلبه می‌کند
به گزارش بلاغ، درست است که ایران از لحظات پایانی سال 97 درگیر سیل گسترده شد بگونه‌ای که 23 استان کشور را سیل فرا گرفت و صدهاهزار هموطن ایرانی را بی‌خانمان ساخت و هیچ چیزی برایشان باقی نگذارد و دل میلیون‌ها ایرانی را سوزاند و نگران و دغدغه‌مند ساخت؛ اما خروش بی‌امان و روبه افزایش جامعه ایرانی بویژه جوانان غیور کشور و به‌پای کارآمدن قوای مسلح از سپاه و بسیج و ارتش گرفته تا گروه‌های جهادی و دسته‌های خودجوش مردمی و راهی‌شدن صدها کامیون کمک‌های مردم غیور کشورمان این تصویر زیبای همدلی و همراهی یک ملت بزرگ با مصیب‌زدگان، جهانیان را شگفت‌زده کرد و در هنگامه بحران و رسیدگی جدی و حضور تمام قد و شش‌دانگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مردم سرافراز در مناطق سیل‌زده کشور و فداکاری آنان، دشمنان ما را که بفرموده امام سجاد از حمقاء(احمق‌ها) قرار داده، واداشت تا سپاه پاسداران، این خدمتگزار ملت و نفر اول خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان و عمران و آبادانی کشور به عنوان تروریست اعلام کند، موجب تقویت وحدت و انسجام ملت‌مان برای برداشتن گام بلند سازندگی و رفع تدریجی آثار سیل شد.

کارهای بزرگ با ملتی بزرگ انجام‌شدنی است
در تاریخ کشورمان غیر از هشت سال دفاع مقدس نمی‌توان بمانند نهضت کمک به سیل‌زدگان اخیر را سراغ آورد که عموم مردم به‌خصوص اقشار کم‌درآمد و تحت فشار اقتصادی این‌گونه از لقمه و امکانات ضروری خود بکاهند و آن‌ها را راهی مناطق سیل‌زده کنند و خود نیز آماده اعزام برای بازسازی و کمک یدی باشند.

دشمنان انقلاب اسلامی و شیطان بزرگ امریکا یکی از دستاوردهای تحمیل جنگ هشت ساله به ملت بزرگ ایران را ویرانی کشور و با خاک مساوی شدن استان‌های جنوبی و غربی کشور و بسیاری از استان‌های همجوار می‌دانست که چند ده سال ملت و دولت ایران باید بکوشند تا این استان‌ها و کشور را به شرائط قبل از جنگ برسانند، اما متحیرانه دیدند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این ملت توانست علاوه بر جبران خسارات جنگ، کشور را به قله‌هایی از رشد و پیشرفت برساند که ایران جزء چهار کشور برتر جهان بشمار می‌آید.

بازسازی جنگ و سیل با یک روحیه قابل تحقق است
این ملت بزرگ دهها بار دیگر خواهد توانست حماسه دفاع مقدس و شرائط سخت و دشوار پس از آن را تکرار و باافتخارتر به پایان ببرد. بدون تردید شرائط کنونی ایران صدها برابر بهتر از روزهای نخست پس از جنگ است. میزان خسارات ناشی از سیل قطعاً بیش از جنگ نیست و اراده عمومی در سایه همدلی و انگیزه‌های دینی بیش از همیشه، امکان سازندگی استان‌های سیل‌زده را در کوتاه‌ترین زمان قابل تصور با اراده پولادین ملت بی‌نظیر ایران ممکن خواهد ساخت.

اگر دوران سازندگی پس از جنگ که در شرائط تحریم کامل و دستانی تهی از امکانات انجام شد و دشمنان را کاملاً ناامید ساخت، این بار با برخورداری از امکانات فراوان و سرمایه‌های گرانقدر، که جوانان پرشور و توانمند و مخاطب گام دوم انقلاب در رأس این سرمایه‌ها قرار دارند، خواهد توانست دشمنان بویژه شیطان بزرگ را در حد مرگ عصبانی و مایوس کند.

سیل، آشکارساز زیبائی‌ها و نازیبائی‌ها
سیل با همه خسارات خود توانست بسیاری از زیبایی‌های درونی ملت نستوه ایران را آشکار کند و زمینه نهضت واقعی برای بازسازی استان‌های سیل‌زده و حذف آثار بجامانده از نظام ستمشاهی در موضوع تلخ خانه‌های خشت‌خامی، که در سیل اخیر آسیب صددرصدی دیده و تخریب کامل شدند، را فراهم آورد. سیل اخیر از ظهور قدرت و فرصت جدیدی بنام خادمیاران حضرت رضا علیه‌السلام خبر داد که با انگیزه امام رضایی جانانه به کمک و خدمت مردم مناطق سیل‌زده شتافتند.

سیل توانست ضعف مدیریت بحران به‌خصوص در صحنه عمل و امدادرسانی و توزیع متمرکز امکانات  و سازندگی پس از بحران را به نمایش بگذارد. هم به ما تفهیم کرد که برای پیشگیری در هر استان و شهرستان متناسب با تهدیدات بومی باید چاره‌اندیشی کرد و در جهت امحاء زمینه‌های بروز بحران تلاش کرد که اگر یک صدم خسارات را صرف پیشگیری کرد، می‌توان از بروز بحران و پیامدهای جبران‌ناپذیر آن بویژه در بخش روحی و روانی جلوگیری بعمل آورد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴