کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه

نهاد سبزپوشی که امید دوستان و خار چشم دشمنان است/ کارآمدی ایدئولوژیک سپاه میوه تفکر استراتژیک رهبران انقلاب اسلامی

2 ارديبهشت 1398 ساعت 9:26

تفکر استراتژیک بنیانگذار انقلاب اسلامی در قالب تأسیس نهادی از انقلاب برای حفظ و پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن، امروز کارآمدی خود را به اثبات رسانده تا جایی که هر زمان و در هر بحران و سختی تا نام سپاه می‌آید آرامش خاطر بر روح و قلب مردم و حتی مسئولان گسترده می‌شود.


به گزارش بلاغ، هر انقلابی در طول تاریخ به تشکیل یک نظام مرتبط با ایدئولوژی سران و رهبران آن انقلاب می‌انجامد تا بتواند تفکرات و راهبردهای مد نظر را طبق منویات خود به عرصه عمل آورده و کارآمدی آن را نیز به منظر عموم مخالفان و موافقان خود قرار دهد.

اما برخی از نظام‌ها نیز در دل خود و در راستای اجرای هرچه بهتر مأموریت‌های تعیین شده دست به تأسیس نهادهایی می‌زنند تا عهده‌دار بخشی از امور بنابر وظایف محول شده شوند و کارآمدی را به درجه بالاتری برسانند.

نظام جمهوری اسلامی ایران نیز که استقرار یافته از انقلاب بزرگ مردم ایران اسلامی در سال 57 علیه حکومت طاغوت و دست نشانده مستکبران جهان بوده از این قائده مستثنی نشد تا با پدید آوردن تعدای از نهادهای انقلابی در راستای تضمین موفقیت‌های خود براساس منافع مردم و مخالفت با دشمنان ملت گام بردارد.

امام تفاوت نظام اسلامی در ایران با سایر نظام‌های برآمده از انقلاب‌های اومانیستی جهان بهره‌مندی از یک ادئولوژی پویا و قدرتمند به منظور اداره امور مردم بوده که در تأسیس نهادهای مورد نیاز خود نیز این ایدئولوژی را دخیل کرده است.

یکی از مهمترین نهادهای تشکیل شده بعد از انقلاب اسلامی در ایران را باید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست که ظهور و توانمند شدن آن را باید یک معجزه کم‌نظیر برشمرد تا جایی که پس از گذشت 40 سال تبدیل به یک قدرت فرامنطقه‌ای شده یک دولت مثلا ابرقدرت جهانی درمانده از رویارویی و تقابل با آن تصمیم به تروریستی خواندن این نهاد می‌کند.

نهادی که با یک اعتقاد راسخ براساس مفاهیم الهی و بهره‌مندی از نیروی انسانی نخبه، توامند و متعهد به دین و میهن در راستای پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و با تسخیر قلوب مردم ستم دیده از ظلم و بی‌عدالتی، فرهنگ و تفکر انقلاب را در دنیا گسترش داده است.

سپاه در هر عرصه‌ای که ورود کرده خواه نظامی و علمی باشد یا اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بنابر استفاده از نیروهای ماهر و تجهیزات ساخت فرزندان همین ملت در تمام آزمون‌ها سربلند بیرون آمده و کارآمدی خود را ثابت کرده است.

همین امر نیز سبب شده تا این نهاد مورد اعتماد و اعتقاد قلبی مردم به خصوص مستضعفین جامعه از داخل کشور گرفته تا منطقه و حتی جهان قرار بگیرد به گونه‌ای هرجا و در هر بحران و سختی تا نام سپاه برده می‌شود یک آرامش خاطر بر روح و قلب مردم و حتی مسئولان گسترده می‌شود.

* تضمین آزادی و استقلال ملت ایران، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

در همین راستا علی‌محمد شاعری نماینده شرق مازندران در مجلس در جمع پاسداران، مدیران ادارات، روحانیون و اصحاب رسانه در این زمینه، اظهار کرد : پیروزی انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته، اتفاق عجیبی بود که معادلات منطقه‌ای و جهانی را تحت تأثیر قرار داد.

وی افزود: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی تضمین آزادی و استقلال ملت ایران است که قبل از آن کشور تحت سلطه آمریکا، رژیم طاغوتی و دیکتاتوری مورد حمایت آمریکا بود.

نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایران عرصه تحقق اهداف رژیم صهیونیستی بود، خاطرنشان کرد: معادلات مشاوران نظامی آمریکا که در آن زمان تمام تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های ایران را تحت تأثیر خود قرار داده بودند به رهبری امام خمینی(ره) و پس از تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران بهم ریخت.

این مسئول با تأکید بر اینکه ایران دیگر به آمریکا وابسته نیست، خاطرنشان کرد: ملت ایران پس از استقلال و آزادی، نظامی را ایجاد کرده که برنامه‌های آمریکا را در داخل و منطقه بهم زده و مانعی برای رسیدن اهداف آمریکا در منطقه، خلیج فارس، فلسطین اشغالی و در سراسر مناطق جهان که تحت سلطه آمریکا بوده، شده است.

وی با بیان اینکه هدف و ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر آمریکا پوشیده نبوده و نیست گفت: دشمنی آمریکا از ابتدای پیروز انقلاب اسلامی بصورت سازمان‌یافته صورت گرفته و لحظه‌ای از سوی استکبار جهانی آرام نگرفته است.

* پاسدار و همزاد انقلاب

شاعری تصریح کرد: شروع جنگ تحمیلی، سازماندهی داعش، حمایت از منافقین، سلطنت‌طلبان و ضدانقلاب از جمله اقدامات آمریکا برای از پا درآوردن نظام جمهوری اسلامی بوده که به لطف خدا، ملت ما با هوشمندی، وحدت و همدلی با رهبری چون کوه ایستاد و تا الآن لحظه‌ای از آرمان‌های امام و شهدا کوتاه نیامده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران اظهار کرد: سپاه، پاسدار و همزاد انقلاب است و از انقلاب و برای انقلاب ایجاد شده و رابطه بین سپاه، مردم و انقلاب نه تنها یک رابطه نظامی نیست بلکه همان عشقی است که مردم به رهبری و ولایت داشته و به سپاه نیز دارند.

این مسئول با بیان اینکه تروریست اعلام کردن سپاه، تروریست خواندن تمام 80 میلیون ایرانی است، گفت : موجی در کشور ایجاد شد که مردم گفتند من یک سپاهی‌ام و این یعنی کوچک‌ترین جسارتی که به سپاه وارد شود به تمام مردم ایران شده و دشمن اگر با سپاه روبرو شود با یک ملت روبرو است.

وی گفت: پس از تصمیم اخیر آمریکا، یک وحدت و همدلی بین تمامی جریان‌های سیاسی ایجاد شده و در مجلس شورای اسلامی، اعضای فراکسیون‌ها لباس سپاه را پوشیده و با آرمان‌های انقلاب، شهدا و سپاه تجدید میثاق کردند همچنین مردم انقلابی و غیرانقلابی نیز در صحنه حاضر شده و انزجار و نفرت خود را به این تصمیم زشت و نابخردانه آمریکا اعلام کردند.

* همه ملت سپاه است

شاعری با اشاره به اهداف آمریکا از تروریست خواندن سپاه، تأکید کرد: آمریکا در سال گذشته از برجام خارج شد و دو مقطع زمانی برای تحریم در نظر گرفت تا اقتصاد کشور را بهم ریخته و کشور را به سمت نارضایتی و در نهایت به سمت فروپاشی سوق دهد که ملت ایران با هدایت رهبری و کمک دولت و مجلس از این ماجرا سربلند بیرون آمد.

وی افزود: هدف حرکت اخیر آمریکا نیز شوکی جدید، مخدوش کردن روند مدیریت اقتصادی، افزایش قیمت ارز، تورم در بازار و بهم ریختگی عرضه و تقاضا است تا بتوانند موجب ناامیدی و نارضایتی مردم شده و یکی دیگر از اهداف خود یعنی تکمیل حلقه‌های زنجیری برای محدود کردن ایران را به ثمر رسانند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران دیگر اهداف آمریکا را از بین بردن وحدت و یکپارچگی ملت ایران دانست و ادامه داد: حمایت از رئیس رژیم غاصب صهیونیستی در انتخابات هدف دیگر بود ولی این اهداف به لطف خدا محقق نخواهد شد و رژیم صهیونیستی منفورتر از همیشه نزد ملت ایران باقی خواهد ماند.

این مسئول با اشاره به اینکه ملت ایران بالنده‌تر از همیشه در تمامی صحنه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای حضور پیدا خواهد کرد، اضافه کرد: با قرارگیری ملت ایران با تدابیر رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس شورای اسلامی در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همیشه قهرمان، نه تنها وحدت ملی ما تضعیف نخواهد شد بلکه قوی‌تر خواهد بود .

وی گفت: با توجه به میثاق بستن تمامی گروه‌ها با آرمان‌های انقلاب و سپاه در روزهای اخیر، باید حواس‌مان جمع‌تر باشد و با کار و تلاش مجاهدانه با مدیریت عالمانه و هوشمندانه چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرده تا مشکلات اقتصادی را رفع کنیم.

* سپاه، یک انقلاب سازمانی در بدنه نظام اسلامی

در همین راستا مجیدرضا شعبانی فرمانده سپاه نکا نیز در گفت‌وگویی با اشاره اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد استراتژیک و یک انقلاب سازمانی در بدنه نظام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب است، اظهار کرد: سپاه پاسداران و انقلاب اسلامی یک لازم و ملزوم دو طرفه به شمار می‌آیند.

وی افزود: همانطور که از نام سپاه مشخص است این مولود انقلاب به وجود آمده تا از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پاسداری کند حال می‌خواهد در عرصه نظامی باشد یا غرنظامی چراکه قانون این را به صراحت بیان می‌کند.

فرمانده سپاه نکا با بیان روشن بودن اهداف، مسئولیت‌ها، وظایف و راهبردهای مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: سپاه براساس همان شعاری که برای آن در نظر گرفته شده خود را در تمام عرصه‌ها برای پاسداری از انقلاب و خدمت به مردم اماده و توانمند ساخته است.

این مسئول اضافه کرد: سپاه یک نهاد ایدئولوژیک بر مبنای فرامین قرآن عزیز و پیمان بسته بر آرمان‌های امام راحل است که از بدو تشکیل خود حتی یک لظه برای برقراری آرامش کشور در تمام حوزه‌ها روی آرامش را بر خود ندیده تا مردم و مسئولان کشور بتوانند در کمال امنیت به وظایف خود عمل کرده و به زندگی خود بپردازند.

وی گفت: این مجموعه هیچگاه هخود را در مقابل یا بر سر راه مجموعه‌های دیگر قرار نداده بلکه در هر عرصه‌ای که نیاز هب کمک باشد و یا ساه احساس کند که مأموریت‌های دستگاه‌ها براساس نیاز انقلاب اسلامی به پیش نمی‌رود پای کار آمده و به نهادهای دیگر کمک می‌کند.

* نگهبانی براساس فرامین الهی

شعبانی با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی امام راحل در سال 58، تصریح کرد: ایشان در تفکرات انقلاب اسلامی در سال‌های تبعید در عراق و کشورهای دیگر به این نتیجه رسیدند که این انقلاب نیاز به یک محافظ و نگهبان دارد.

وی افزود: تا کفر و شرک هست جهاد نیز ادامه دارد و نیروهای انقلابی باید بدانند که دستورات آنان توسط قرآن، پیامبران و ائمه تدوین شده و به دستشان رسیده که امروز نیز ولی فقیه مفسر و مجری دستورات قرآن و اسلام است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا، بسیج را نیز برگرفته از سپاه برشمرد و با بیان تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذر سال 58، خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که سازمان بسیج مستضعفین نیز در درون سپاه شکل گرفت و سپاه را به دریای بی‌کران مردمی وصل کرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود به این آیه قرآن کریم که مستضعفین وارثان زمین هستند اشاره و اضافه کرد: اینان حاکمان زمین بوده و انقلاب نشأت گرفته از قرآن و آیات الهی است پس هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد.

وی گفت: پس از شکل‌گیری انقلاب به دستور امام راحل برای تغییر نظام حکومتی و دینی، نهادهایی از جمله کمیته امداد، جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی شکل گرفت و مردم‌سالاری دینی، رضایتمندی مردم و انتخابات مردمی نیز از دستاوردهای انقلاب است که هر زمانی این عرصه‌ها دچار ضعف و کمبود شود سپاه وارد عمل می‌شود.

* پیرو یک مکتب و یک نظام

همچنین عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار نکا نیز در این راستا اظهار کرد: انقلاب اسلامی پیرو قیام عاشورا است و هرگز به کشوری تجاوز و در حق کسی اجحاف نکرده است اما در موضع قدرت با تمام وجود از حیثیت، ناموس، شرف، مرز، زندگی و کیان خود دفاع کرده و شاهدان آن نیز شهدای ما هستند.

وی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: تروریست خواندن لشکریان و نظامیان یک کشور توسط آمریکا در هیچ جای دنیا وجود نداشته و در هیچ قاعده‌ای در دنیا نمی‌گنجد.

فرماندار نکا با بیان اینکه اختلاف سلیقه در همه ارگان‌ها وجود داشته ولی تمام آنها پیرو یک هدف و یک نظام هستند، خاطرنشان کرد: اصل نظام، سپاه، بسیج، دولت، مجلس، مردم و رهبر معظم انقلاب، از سپاه حمایت کرده و اعلام کردند که سبزپوشان سپاه هستند.

این مسئول اضافه کرد: قطعاً تمامی ما با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های قانون اساسی از این شرایط دشوار، همچون سال 97 هرچند با سختی عبور خواهیم کرد.

وی با تأکید و ابراز امیدواری بر اینکه احساس همکاری و تعامل در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره بوده و هست، خاطر نشان کرد: با تعاملی که بین قوای مختلف، مجلس شورای اسلامی و دیگر ارکان نظام و در رأس آن رهبر معظم انقلاب وجود دارد امیدواریم که بتوانیم اتفاقات خوبی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران رقم بزنیم.

* دست همدلی برای ساختن ایران

البته بسیاری از شیطنت‌ها در داخل و خارج از کشور همواره درصدد به حاشیه راندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دور ساختن این نهاد انقلابی از انجام مأموریت‌های خود داشته که با درایت و گام برداشتن نیروهای متعهد به کارگیری شده سیاوش‌گونه از آتش فتنه‌های سربلند بیرون آمده است.

امید است تا مسئولان در تمام دستگاه‌ها با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این نهاد مردمی که ظرفیت عظیم بسیج را در دل خود قرار داده است در راستای انجام هرچه بهتر مأموریت‌های خود در راستای رفع مشکلات و افزایش رفاه مردم که در سایه پیشرفت و آبادانی کشور میسر می‌شود گام بردارند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 384940

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/384940/نهاد-سبزپوشی-امید-دوستان-خار-چشم-دشمنان-کارآمدی-ایدئولوژیک-سپاه-میوه-تفکر-استراتژیک-رهبران-انقلاب-اسلامی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com