کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی هرسال روز جوان در بروکراسی اداری مدیران جویبار گم می‌شود!

31 فروردين 1398 ساعت 16:36

ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) شبیه‌ترین انسان به پیامبر اکرم اسلام که به‌عنوان روز جوان نام‌گذاری شده بارقه امیدی برای جوانان ایجاد می‌شود تا در این روز توجه ای به این قشر شود ولی صد حیف که هرسال بدتر از سال قبل در بروکراسی اداری مدیران گم می‌شود.


به گزارش بلاغ، بازهم روز جوان یک مناسبت ملی و مذهبی گذشت و بار دیگر کم‌لطفی مدیران شهرستان جویبار نسبت به این قشر مهم نمک بر زخم جوان پاشید.

ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) شبیه‌ترین انسان به پیامبر اکرم اسلام که به‌عنوان روز جوان نام‌گذاری شده بارقه امیدی برای جوانان ایجاد می‌شود تا در این روز توجه ای به این قشر شود ولی صد حیف که هرسال بدتر از سال قبل در بروکراسی اداری مدیران گم می‌شود.

جوانی دورانی است كه در آن، ظلم و ستم به هیچ شكلى وجود ندارد؛ دورانى كه در آن، اندیشه و عقول بشر، از همیشه فعال‌تر و خلاق‌تر و آفریننده‌تر است؛ و این دوران سه خصوصیت خیلی بارز دارد که آن سه خصوصیت عبارت است از: انرژی، امید، ابتکار (منویات مقام معظم رهبری ۳۰/۱۱/۷۰)

تعریف جامع و کاملی که مقام معظم رهبری از جوان و این دوران بیان فرموده تصویر و نقشه راه روشنی است که متأسفانه مدیران ما به آن کم‌توجه یا به عبارتی بی‌توجه هستند که می‌تواند فرصت عظیمی را پیش روی مدیران ما قرار دهد.

شهرستان جویبار که دارای هرم سنی جوان است ظرفیت بزرگی از استعداد و نخبگان جوانی است که به حال خود رها شدند و در حد شعار از سوی مسئولین ما مورداستفاده قرار می‌گیرند و این فکر و ایده جوان جویباری یا بلااستفاده می‌ماند یا در خدمت افراد فرا شهرستانی یا افراد غیر مرتبطی قرار می‌گیرد.

همین کم‌توجهی‌ها و بی‌توجهی‌ها سبب شده تا بسیاری از جوانان و نخبگان علمی، فرهنگی، ورزشی و... حضور در خارج از شهرستان و استان و حتی کشور را به بی‌استفاده بودن در درون شهرستان ترجیح دهند.

جویبار علاوه بر اینکه سرزمین پرورش ورزشکاران و قهرمانان ورزشی است از ظرفیت بی‌نظیر جوانان علمی، خلاق، ایده پرداز در حوزه‌های مختلف برخوردار است و همچنین نخبگانی که در خارج از شهرستان و استان و کشور نام و آوازه‌ای برای خوددارند که بسیاری از شهروندان جویباری از آنان مطلع نیستند.

مدیران و مسئولان شهرستان اگر امروز به دنبال حل مشکل و پیشنهاد‌های نو و جدیدی برای توسعه و پیشرفت شهرستان هستند باید به جوان جویباری مراجعه و از آنان درخواست کمک کنند تا منبع عظیم از راهکارها و ایده و پیشنهاد‌های در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و .... به رویشان گشوده شود.

تجربه هم نشان داده که هر زمان جوان با این سه خصوصیت در کنار اعتماد مدیران و مشورت بزرگان کاری را آغاز کند در هر شرایطی و در همه‌ی زمینه‌ها موفق خواهد بود.

پس مدیران شهرستان جویبار ضمن هویت بخشی به جوانان این شهرستان، آن‌ها را در کنار خود در انجام کارها مشارکت دهند تا جویبار در کنار همه پایتخت‌های خود، مرکز رشد و تربیت مدیران جوان، نخبه، صاحب‌فکر و ایده، متعهد و مؤمن شود تا علاوه بر حل مشکلات منطقه خود، استان و کشور و فراتر از آن جهان را با نیرو، توان، تخصص و تعهد خود بهره‌مند سازد.

و کلام آخر اینکه روز جوان، روز جوانانی است که یک روز با دست‌های خالی و فقط بافکر، پشتکار و ایمان و توکل خود به خدای متعال در برابر بیش از 40 کشور جهان با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها ایستادند و ذره‌ای از خاک کشور را به دشمن نسپردند و امروز نیز این جوانان هستند که نمی‌گذارند این کم‌لطفی‌ها و کم‌توجه ای‌ها آنان را از حضور در نبردهای مختلف از میدان بدر کند و این جوان ایرانی است که به قله‌های افتخار دنیا دست پیدا می‌کند؛ باشد که نگاه ویژه مدیران شهرستان جویبار به این قشر معجزه‌گر سایه افکند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 384912

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/384912/وقتی-هرسال-روز-جوان-بروکراسی-اداری-مدیران-جویبار-گم-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com