تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۳۸۴۷۹۵
یک فعال فرهنگی معتقد است: فیلم «رحمان 1400» بخشی از خط تغییر ذائقه مردم در مقابل حاکمیت است؛ جریان نفوذ و جنگ نرم را به طور واضح درباره این فیلم می‌بینیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، امیرحسین جوانشیر، منتقد سینما و فعال فرهنگی گفت: بدعت عجیبی که درباره این فیلم اتفاق افتاد و تا به حال نیز سابقه نداشته این بود که پس از یک ماه از اکران، سازمان سینمایی اعلام کرده که آنچه به نمایش درآمده، غیراصلاح شده و نسخه‌ای است که خودشان به صورت غیرقانونی اکران می‌کنند. این درحالی است که تهیه‌کننده فیلم اعلام کرده که این نسخه همان است که از سازمان سینمایی مجوز گرفته و هیچ تخلفی اتفاق نیفتاده! خود این تناقض جای سؤال و بررسی دارد تا دستگاه‌های نظارتی ببینند کدام طرف درست می‌گویند.
وی افزود: خطای سازمان سینمایی محرز و مشخص است. چون این فیلم برای اولین بار، شوخی‌های هنجارشکنانه را نمایش می‌دهد. سازمان سینمایی قبلا جلوی فیلم‌هایی که کمتر مسئله داشتند گرفته بود، اما اینکه به چنین فیلمی مجوز داده‌اند، گویای وجود لابی‌گری و ارتباط بین مافیای سینما و مدیران مربوطه است و وقتی جلوی آن گرفته می‌شود که فروش خودش را می‌کند!
این فعال فرهنگی یادآور شد: شنیده شده که در همان سالن‌هایی که این فیلم اکران شده، بناست فیلم جدید تهیه‌کننده «رحمان 1400» به نمایش دربیاید! اگر این تهیه‌کننده مطابق اعلام سازمان سینمایی، تخلفی انجام داده پس چرا بلافاصله بعد از این تخلف به وی امکان اکران فیلم جدید داده می‌شود؟ باید حداقل مدت‌ها جلوی کار وی گرفته شود. حتی شنیده شده که احتمال دارد دوباره فیلم توقیف شده‌اش روی پرده بیاید.
جوانشیر تصریح کرد: «رحمان 1400» بخشی از خط تغییر ذائقه مردم در مقابل حاکمیت است؛ جریان نفوذ و جنگ نرم را به طور واضح درباره این فیلم می‌بینیم. این خط قبلا در تئاتر و موسیقی و... هم اجرا شده بود وامروز در سینما به اوج خودش رسیده است.
وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که مردم انقلابی و جوانان مومن نخواهند گذاشت که حرف تقی‌زاده‌های جدید به کرسی بنشیند. این حرف در حوزه فرهنگی و هنری نیز صدق می‌کند و امروز شاهد نفوذ گسترده تقی زاده‌های جدید در سطوح مدیریتی هستیم. اگر کوتاهی و کاهلی و سوء مدیریت نبود، هیچ گاه چنین فیلم‌هایی توان و اجازه اکران پیدا نمی‌کردند. این فیلم‌ها، نتیجه عملکرد مدیران لیبرال مسلک در حوزه فرهنگی است.
منبع : کیهان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما