تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۳۸۴۲۵۰
جلسه ستاد حمایت از سیل‌زدگان برای پشتیبانی و حمایت حادثه دیدگان با حضور جمعی از مسئولان در فریدونکنار برگزار شد.
۰
plusresetminus
عزم همگانی در فریدونکنار برای حمایت از سیل‌زدگان/ کمک‌های مردمی در ستاد عتبات و موکب متمرکز شود
به گزارش بلاغ،، جلسه ستاد حمایت از سیل‌زدگان با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار، مهدی نصیری فرماندار، و جمعی از مسئولان ادارات به همراه اعضای ستاد عتبات عالیات و موکب خدام الحسین فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار در ابتدای این جلسه اظهار کرد: وظیفه همه ما است که به کمک سیل زدگان بشتابیم و البته کمک هایی از سوی شهروندان فریدونکناری به مناطق سیل زده انجام شد اما به خاطر اینکه کمک‌ها به صورت یکپارچه انجام شود ستادی در فریدونکنار تشکیل شد که نقطه متمرکز آن اعضای موکب اربعین است.
 
وی خاطرنشان کرد: موکب خدام الحسین فریدونکنار و روسای اصناف شهرستان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا کمک های مردمی جمع‌آوری شود چراکه دولت در شرایط سختی است و با تحریم‌های به وجود آمده به تنهایی نمی‌تواند خسارات را جبران کند و در این برهه از زمان آمریکای جنایت‌کار دست از پلیدی خود برنداشته و در حال جلوگیری از کمک های بین‌المللی به کشور ما است.
 
هادی شفیع زاده رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار در ادامه این جلسه گفت: مردم ایران از بهترین مردمی هستند که در زمان بحران‌ها به داد همدیگر می‌رسند.
 
وی تصریح کرد: از جمعیت هلال احمر فریدونکنار نیروی انسانی، نیروهای واکنش سریع ۱۵ نفره ، آمبولانس، ۷۵۰ عدد پتو و تعدادی موکت و کنسرو از انبار امدادی برای مناطق سیل زده ارسال شده است.
 
رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار با اشاره به اینکه حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر آمادگی دریافت کمک های نقدی مردم را دارد یادآور شد: تاکنون از شهرستان فریدونکنار مبلغ سه میلیون تومان به حساب هلال احمر واریز شد.
 
علی محسنی جانشین ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار اظهار کرد: از نظر نیروی انسانی آمادگی وجود داشت اما به دلیل عدم نیاز در مناطق سیل زده اعزام نشدند اما منتظر هستیم تا زمان بازسازی فرارسد تا گروه های جهادی را برای این امر اعزام کنیم.
 
روح‌الله پیوسته از اعضای هیات فرهنگی مذهبی امام حسن مجتبی (ع) فریدونکنار با اشاره به جمع آوری کمک‌های مردمی این هیات برای سیل زدگان عنوان داشت: این هیات توانسته ۱۱۴ تخته پتو، ۱۴ موکت، هزار و ۲۰۰ بسته آب معدنی و ۲۰ جفت چکمه به ارزش ۱۵ میلیون تومان را جمع‌آوری و به سیل زدگان سیمرغ اهدا کند.
 
هادی بصیر مسئول ستاد عتبات عالیات فریدونکنار اظهار کرد: حادثه اخیر بسیار غم‌انگیر بود که باید تصمیم‌گیری مناسبی صورت گرفته و هلال احمر، آموزش و پرورش و اصناف باید پای کار باشند.
 
وی با بیان اینکه کمک‌های ارسالی به سازمان‌ها مشمول زمان شده و به موقع دست حادثه دیدگان نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمک‌های مردمی که به سازمان‌ها اختصاص پیدا می‌کند در بروکراسی اداری قرار می‌گیرد دیر به دست مردم می‌رسد اما ستاد عتبات با کمک موکب‌ها می‌توانند هم از نظر جمع‌آوری کمک‌ها و همچنین عملیاتی بهتر عمل کنند.
 
بصیر با اشاره به اینکه استان گلستان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد گفت: استان گلستان در نزدیکی مازندران قرار دارد که در وضعیت مناسبی قرار ندارد و نیاز است کمک‌های خودمان را به این استان معطوف کنیم.
 
محمدرضا آزادی مسئول موکب خدام الحسین اربعین اظهار کرد: سطوح مختلف آسیب در این حادثه وجود داشت که بخشی از آن تاسیسات، سطح اراضی کشاورزی، تجاری و مسکونی بود که اولویت کمک‌ها باید به سمت مناطق مسکونی که مهمترین بخش است متمرکز شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در گام نخست نیاز سیل زدگان، خوراک اسکان و پوشاک است که با توجه به اینکه عرصه خسارت زیاد است به موکب داران اعلام شد تا حمایت‌های خود را انجام دهند چراکه موکب داران در جمع آوری کمک های مردمی و خدمات دهی دارای تجربه زیادی هستند.
 
آزادی ادامه داد: اعضای موکب با تمام توان در خدمت مردم سیل زده هستند اما باید پشتیبانی‌ها بعدی که پس از اعزام موکب داران به مناطق سیل زده است از سوی مسئولان شهرستان انجام شود.
 
محمدعلی رحمانزاده بخشدار دهفری فریدونکنار اظهار کرد: در بخش دهفری هیات حضرت ابوالفضل العباس (ع) روستای کاردگرمحله نخستین مجموعه‌ای بود که کار جمع‌آوری کمک‌های مردمی را شروع کرد و توانست مبلغ ۲۵ میلیون تومان به علاوه برخی اقلام را جمع‌آوری کند.
 
وی ادامه داد: در روستاهای مهلبان مبلغ هفت میلیون تومان، ازباران هشت میلیون تومان، نوایی محله علیا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، شیرمحله سه میلیون تومان و کوچک بیشه محله دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان علاوه بر کمک های کالایی و اقلام جمع‌آوری شده است.
 
ابوالقاسم فرجی رئیس اتحادیه کفاشان فریدونکنار در این جلسه با اشاره به اینکه لازم است عمق فاجعه به درستی درک شود اظهار کرد: برخی اظهارات و عملکردها نشان دهنده این است که عمق فاجعه هنوز به درستی تشخیص داده نشده است.
 
وی با بیان اینکه همه باید پای کار این حادثه غم انگیز باشند، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم کمک جمع‌آوری کنیم اعضای ستاد باید از خودشان شروع کنند و سپس به سراغ شهروندان بروند.
 
رئیس اتحادیه کفاشان فریدونکنار تصریح کرد: ظرفیت بسیار زیادی برای کمک‌رسانی در شهرستان وجود دارد اما نیاز است مسئولان مربوطه خودشان پای کار بیایند.
 
محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار در این جلسه اظهار کرد: عید امسال با رویدادهای ناخوشایندی آغاز شد که شاید در پس این اتفاقات حکمت خداوند باشد.
 
وی با اشاره به اینکه در کشور ایران به ویژه در مناطق سیل زده التهاب و نگرانی شدیدی وجود دارد گفت: باید در زمینه آواربرداری، تغذیه به آسیب دیدگان و بازسازی کمک‌های لازم صورت گیرد.
 
فرماندار فریدونکنار با بیان اینکه این شهرستان دارای تجربه خوبی در امر کمک‌رسانی است، خاطرنشان کرد: فریدونکنار در زمان جنگ کمک‌های زیادی برای بازسازی سوسنگرد انجام داده و همچنین برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین موکب خدام الحسین خطه مبارک از این شهرستان اعزام شده که با سازماندهی مناسب توانسته از بهترین گروه‌های استان مازندران باشد و امیدواریم با تجربه‌ای که در اعضای این موکب وجود دارد بتوانیم در مناطق حادثه دیده کمک‌های خوبی را انجام دهیم.
 
نصیری تصریح کرد: تمامی نهادها و گروه ها باید در قالب ستاد عتبات تجمیع شوند و پس از جمع‌آوری کمک‌ها به موکب ارسال شده تا اقدامات مناسب برای کمک‌رسانی صورت گیرد.
 
وی بر لزوم یکپارچه‌سازی خروجی تمامی کمک‌ها به یک مجموعه تاکید کرد و گفت: تمامی نهادها و اقشار می‌توانند کمک جمع‌آوری کنند اما در فریدونکنار باید این کمک‌ها به ستاد عتبات تحویل شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴