کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئولان استانی بخوانند

مطالبه 60 روستای بالادست سد گلورد/شناور سپاه به کمک مردم آمد+عکس و فیلم

18 فروردين 1398 ساعت 12:37

سیل اخیر در مازندران خسارات زیادی به بار آورد که یکی از این خسارات تخریب پل ارتباطی 60 روستای بالادست سد گلورد می‌باشد که این موضوع باعث معترض شدن مردم این روستاها از عدم پیگیری جدی و فوری برای بازسازی و یا احداث پل جدید توسط مسئولین شده است.


به گزارش بلاغ، سیل اخیر در مازندران خسارات زیادی به بار آورد که یکی از این خسارات تخریب پل ارتباطی 60 روستای بالادست سد گلورد می‌باشد.

این پل متاسفانه با کم توجهی مسئولان هنوز باز سازی نشده و مردم با قایق و شناور نظامی، که سپاه پاسداران در اختیار مردم هزارجریب گذاشته، از عرض سد گلورد تردد می‌کنند.

به‌کارگیری شناور سپاه برای بازگشایی محور‌های هزارجریب بهشهر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر با اشاره به مهار سیلاب اخیر منطقه با استفاده از نیرو‌های بسیجی گفت: شناور سپاه مازندران برای بازگشایی محور‌های هزارجریب بهشهر بکارگیری شد.

حسن پورقربان اظهار کرد: بکارگیری شناور سه تکه سیار متعلق به فرماندهی قرارگاه عملیاتی غدیر شمال کشور جهت تسهیل در عبور و مرور اهالی و ساکنان ۶۰ روستای منطقه هزار جریب بهشهر بکارگیری شده است.

وی افزود: برابر اعلام دغدغه‌های مردم منطقه هزار جریب شهرستان بهشهر و روستا‌های بالای سد گلورد در بیان مشکلات ناشی از مشکلات و سختی‌های تردد جاده مواصلاتی روستای رودبار به روستای غریب محله و زیر آب رفتن راه ارتباطی دوطرفه فیمابین، اقدامات اولیه برای بازگشاییی محور‌های هزار جریب بهشهر صورت گرفت.

پورقربان گفت: به اتقاق سردار شالیکار فرمانده قرارگاه عملیاتی غدیر شمال کشور در سه روز گذشته، شناور سه تکه متحرک جهت جابجایی اهالی منطقه و خوردو‌های سبک تا رفع دائمی مشکلات و پایین آمدن سطح آب سد در اختیار اهالی خونگرم و باصفای آن منطقه قرار گرفت.

مردم روستاهای بالادست سد گلورد نسبت به عملکرد مسئولان استانی و شهرستانی انتقاد دارند که در این فیلم می‌بینیم :


اگر چه دسترسی به روستاهای بخش کوهستانی بهشهر، از طریق شهرستان‌های نکا و گلوگاه نیز امکان پذیر است، اما ساکنان یک روستا برای حضور در محل سکونت خود، نه تنها باید از شهرستان دیگر عبور کنند، بلکه روزانه 40 کیلومتر بیشتر را طی خواهند کرد.



جاده فعلی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، راهی کم خطر با موانع معدود و شیب اندک است که همین مزیت‌ها موجب شده است، اقبال عمومی به استفاده از این جاده در مقایسه با جاده‌های دیگر بسیار بیشتر باشد.

مسئولان البته نسبت به این موضوع چندان هم بی تفاوت نبودند و چند مسیر را برای ساخت جاده جایگزین در نظر گرفتند که هر بار کمبودها و مشکلات مالی را مانع اجرای طرح ساخت جاده جدید عنوان می‌کنند.

در همین راستا برای حل این مشکل جلسه‌ای با حضور برخی از افراد روستاهای منطقه، نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه، مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران و فرماندار در محل فرمانداری بهشهر برگزار شد.

در این جلسه مطالبات مردم منطقه که ایجاد راه دسترسی موقت مناسب تا احداث پل اصلی پشت سد گلورد مورد بررسی قرار گرفت .



در این جلسه مصوب شد تا چند روز آینده با نصب وینچ در دو طرف پل به رفت و برگشت شناور سرعت بخشیده شود که این امر انجام شد.


همچنین مصوب شد در اولین فرصت و با پایین آمدن سطح آب، شن‌ریزی مسیر روستای رودبار تا روستای چالکده با کیفیت مناسب انجام گردد و بعد از نمایان شدن پل ارتباطی قدیمی عملیات احداث پل فلزی با ارتفاع 5متر در همان مکان آغاز گردد.

به گزارش بلاغ؛ گفته می‌شود بین تاریخ  15 تا 30 اردیبهشت احداث پایه‌های پل اصلی در دو طرف سد گلورد آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 384152

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/384152/مطالبه-60-روستای-بالادست-سد-گلورد-شناور-سپاه-کمک-مردم-آمد-عکس-فیلم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com