تاریخ انتشارشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۱
کد مطلب : ۳۸۳۸۰۰
از رانش زمین در روستاهای محروم هزارجریب نکا بیش از 12 روز می‌گذرد و فرماندار حتی به‌خود زحمت بازدید از روستاهای آسیب‌دیده داخل جنگل را نداده است.واقعیت این است که روستاهای بالادست جنگلی در جریان بارندگی و سیل اخیر مازندران کاملاً فراموش شده و حتی بمدت چهار روز راه ارتباطی آنها بسته بود و تاکنون نیز خدماتی برای خروج خود از بحران دریافت نکرده‌اند.
۰
plusresetminus
ارتفاعات هزارجریب نکا در معرض بروز فاجعه رانش/آقای استاندار و فرماندار؛ نوش‌دارو پس از مرگ سهراب چه سود!
به گزارش بلاغ، منطقه هزارجریب نکا دارای 63 روستا با جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر است که بر اثر رانش زمین اغلب این روستاها در معرض بروز فاجعه انسانی قرار دارند.

از بروز رانش در روستاهای بالادست هزارجریب نکا 12 روز می‌گذرد و با وجود خرابی‌های ناشی از رانش، هنوز غیر از کمک بسیجیان و خادمیاران آستان قدس رضوی هیچ کمک دیگری به محرومان این روستاها نرسیده است.

برخی از منازل اهالی این روستاها در اثر رانش تخریب شده و برخی دیگر دچار شکاف در دیوارها و سقف‌ها شده و مردم نیز از سرناچاری در همین خانه‌های در معرض تخریب با نگرانی و دلهره زندگی می‌کنند.

جاده‌های دسترسی به این روستاها کاملاً ناامن و در معرض ریزش و رانش هستند. جاری بودن آب چشمه‌های داخل جنگل در حاشیه این جاده‌ها عامل اصلی رانش و در روستاها نیز عدم مهار آب ارتفاعات که ناشی از ذوب برف است، باعث شده تا روستاها نیز دچار رانش زمین شوند که رانش اخیر بعلت ذوب زودهنگام برف و بارندگی کاملاً مخاطره آمیز و تهدیدکننده است.

رانش سال‌های قبل به‌گفته اهالی این روستاها بصورت کاملاً خفیف در اردیبهشت و هنگامی که برف ارتفاعات ذوب می‌شد، انجام می‌پذیرفت اما امسال از اواخر اسفند 97 بصورت ریزش و حرکت کاملاً سریع آغاز شد و همچنان ادامه دارد و تاکنون بسیاری از منازل و دامداری‌های مردم را در معرض خطر جدی قرار داده است، ضمن آنکه در روستای 199 خانواری ولامده بیش از 30 خانه مورد تهدید لحظه به‌لحظه رانش می‌باشند و بعد گذشت 12 روز از رانش هنوز کسی برای امداد جز بسیجیان و خادمیاران امام رضا علیه‌السلام و برخی آیات عظام به این روستا نیامده است.


دهیاران در این روستاها بدون حمایت فرماندار نگران بروز خسارات بیشتر و حتی تلفات جانی روستائیان هستند و برای نجات روستا و خانه‌های مورد تهدید هیچ امکانات و اعتباراتی در اختیارشان نیست.

واقعیت این است که روستاهای بالادست جنگلی در جریان بارندگی و سیل اخیر مازندران کاملاً فراموش شده و حتی بمدت 4روز راه ارتباطی آنها بسته بود و تاکنون نیز خدماتی برای خروج خود از بحران دریافت نکرده‌اند.

در روستاهای پجت، استخرپشت،‌کلارودبار، لایی رودبار، ابچین، سوته خیل، چمازده و ولامده روستائیان زحمتکش و قانع اظهار می‌داشتند که حتماً باید عده‌ای از روستائیان به زیر آوار رانش بروند و کشته بشوند تا فریاد استمداد آنان به‌گوش مسئولان برسد و باید پس از مرگ تعدادی از این روستائیان موج آمد و شد مسئولان دولتی به این روستاهای محروم  زیاد شود و حرف‌ها و وعده‌های دهان‌پرکن بدهند؟.


لطفاً آقای استاندار مازندران و فرماندار نکا تا دیر نشده به کمک این روستاها و روستائیان محروم برسید که حتی فردا نیز خیلی دیر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲