تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
کد مطلب : ۳۸۱۴۷۹
یک روزنامه انگلیسی فاش کرد، رژیم صهیونیستی با تحریک هند علیه پاکستان ، در افزایش تنش میان این دو کشور، نقش اساسی داشته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، «ایندیپندنت» طی تحلیلی به قلم «رابرت فیسک»، نوشت: اسرائیل به خاطر تحریک کردن هند، در افزایش تنش‌ها میان این دو کشور(هند و پاکستان) نقشی اساسی و گسترده‌ای داشته است.
به گزارش خبرگزاری قدس، فیسک تاکید کرد : اسرائیل طی ماه‌های اخیر همواره با حمایت از حزب قومی«بهاراتیا جاناتا»، ائتلاف خطرناکی را علیه اسلام و مسلمانان تشکیل داده است. البته به طور رسمی و در برابر افکار عمومی، هیچ طرفی به وجود این ائتلاف اعتراف نمی‌کند. یکی از نمودهای اصلی آن را می‌توان در تبدیل شدن هند به بزرگ‌ترین بازار تسلیحات اسرائیلی مشاهده کرد.
فیسک افزود، این مسئله تصادفی یا ‌اشتباهی نبود که رسانه‌های هندی پس از دور جدید تنش‌ها میان هند و پاکستان، از بهره‌گیری ارتش هند از موشک‌های «رافائل اسپایس 2000» که نوعی موشک‌ هوشمند اسرائیلی است، خبر دادند.
سه‌شنبه هفته گذشته مقامات هندی اعلام کرده بودند که جنگنده‌های این کشور مواضع گروه تروریستی «لشکر طیبه» در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان، را هدف قرار داده و 300 تا 400 تروریست را کشتند. اما، اسلام آباد این ادعای هند را رد کرده است. گروه تروریستی لشکر طیبه چندی پیش مسئولیت عملیات انتحاری در کشمیر که بر اثر آن، 40 نظامی هندی کشته شده بودند، را به عهده گرفته است.
فیسک در ادامه نوشت: منابع هندی مدعی شده‌اند که در حمله موشک‌های هوشمند اسرائیلی، 300 تا 400 تروریست کشته شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که این موشک‌ها فقط صخره‌ها و درختان را هدف قرار
 داده‌اند.
هند در سال 2017 بزرگ‌ترین مشتری تسلیحات رژیم صهیونیستی بوده و برای خرید سیستم‌های دفاع موشکی، راداری و سلاح‌های سبک از این رژیم، 530 میلیون پوند هزینه کرده بود.
هندی‌ها همچنین از مشتریان موشک‌های هوا به زمین رژیم صهیونیستی هستند.
علاوه‌بر آن، نقش حمایتی و پشتیبانی‌کننده تل‌آویو از هند در جریان برگزاری رزمایش‌های مشترک قابل رصد است. ارتش آنها رزمایش‌های ویژه و مشترکی را در صحرای نقب (جنوب فلسطین‌اشغالی) برگزار می‌کنند و اسرائیل همواره تجربیاتش در سرکوب فلسطینی‌ها به ویژه در غزه را به هندی‌ها منتقل می‌کند.
فیسک در ادامه نوشت: «شایری مالهوترا» تحلیلگر هندی، اواخر سال گذشته طی یادداشتی در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، تاکید کرد که روابط میان هند و اسرائیل، به خاطر نزدیک بودن ایده‌های دو حزب بهاراتیا جاناتا و لیکود (دو حزب حاکم بر هند و رژیم صهیونیستی) تقویت شده و روابط میان این دو، در حال قوی‌تر شدن هم هست.
برکناری فرمانده نیروی هوایی هند
بعد از آن‌که فرماند‌هان نیروی هوایی هند نتوانستند مدرکی در زمینه هدف قراردادن شبه‌نظامیان «لشکر طیبه» در پاکستان ارائه کنند، «سی هری کمار» فرمانده نیروی هوایی هند، از سمت خود عزل شد.
نیروی هوایی هند در ماجرای مذکور، دوجنگنده خود را از دست داده و یک خلبان هندی هم به اسارت پاکستانی‌ها در آمده بود. این خلبان جمعه گذشته به مقامات هندی تحویل داده شد.
حمله جدید هند به کشمیر
یک منبع نظامی پاکستان اعلام کرد که ارتش هند جمعه شب حملات جدیدی را در منطقه کشمیر انجام داده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، این منبع توضیح داد، ارتش هند چندین خمپاره 155 میلی متری را به سوی منطقه «پونچ» در کشمیر شلیک کرده است.
طبق اعلام این منبع، در حملات خمپاره‌ای مذکور، دست کم هفت نفر کشته و ده‌ها تن دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند.
در پی این حمله، نیروهای نظامی پاکستان در منطقه کشمیر به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.
اعلام آمادگی روسیه برای میانجی‌گری
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور، شب شنبه طی یک گفت‌وگوی تلفنی با «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان، به وی اعلام کرد که مسکو برای میانجی‌گری جهت کاهش تنش، آمادگی دارد. وزیر خارجه روسیه ضرورت رعایت کامل کنوانسیون‌های بین‌المللی مربوط به اقدامات ضدتروریستی از سوی کشورها را مورد تأکید قرار داده و یادآور شد که در این راستا، می‌توان از مکانیزم سازمان شانگهای نیز استفاده کرد.
وزیر خارجه پاکستان نیز از پیشنهاد طرف روسی استقبال و از مواضع سازنده مسکو در این رابطه قدردانی کرد. وزرای خارجه دو کشور توافق کردند که برای برقراری ثبات و صلح در منطقه، به رایزنی‌های خود ادامه دهند. پیش از این نیز اسلام آباد از میانجی‌گری ایران در بحران مذکور، استقبال کرده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰