تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۳۷۷۳۸۷
استاندار مازندران با بیان اینکه 766 پروژه عمرانی و زیربنایی در ایام‌الله دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 40 میلیارد تومان در استان افتتاح خواهد شد؛ گفت: مدیران باید رابطه خود را با مردم، معمولی کنند و این انقلاب در سال 57 اینگونه بود که مردم عاشقش بودند.
۰
plusresetminus
افتتاح 766 پروژه عمرانی طی ایام دهه فجر در مازندران/اظهارات استاندار درباره انتقال آب دریای خزر
به گزارش بلاغ، احمد حسین‌زادگان در آستانه آغاز دهه فجر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از آغاز به‌کار سامانه نظام مدیریت مشارکتی توسعه استان مازندران (نمتا) خبر داد و افزود: این سامانه که کانال مشارکتی مردم، نخبگان، اساتید و افراد دارای ایده‌های فناورانه و خلاقانه  با استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان است، افراد ضمن نام‌نویسی به ارائه مشکلات، پیشنهادات و راهکارهای موجود در بخش‌های گوناگون می‌پردازد که کمیته بررسی پس از مطالعه، طرح‌های پالایش‌شده را به استانداری و دستگاه‌های متولی ارسال می‌کند که در نهایت متقاضی می‌تواند در هر مرحله از ابتدا تا آخرین وضعیت پیشنهاد و سیر اجرای آن را ملاحظه کند.

افتتاح 766 پروژه عمرانی در مازندران
وی در بخش دیگری از سخنانش از افتتاح 766 پروژه عمرانی و زیربنایی در ایام‌الله دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 40 میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: از مجموع پرو‍ژه‌هایی که در این دهه افتتاح می‌شود، 76 پروژه تولیدی و صنعتی با اعتباری بیش از 397 میلیارد تومان اشتغال با ایجاد اشتغال برای 861 نفر،  566 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر 619 میلیارد و 900 میلیون تومان، 132 پروژه مرتبط با توزیع برق، 91 پروژه مرتبط با جهاد کشارزی، 69 پروژه مربوط به راه و شهرسازی، 59 پروژه مربوط به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، 40 پروژه مربوط به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، 31 پروژه مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران، 28 پروژه مربوط به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، 22 پروژه مربوط به گاز مازندران، 21 پروژه مربوط به آب منطقه‌ای، 20 پروژه بنیاد مسکن، 13 پروژه شیلات، 12 پروژه در آب و فاضلاب، 12 پروژه مربوط به ورزش و جوانان، 8 پروژه علوم پزشکی بابل، 7 پروژه مربوط به صنعت، معدن و تجارت است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: برق منطقه‌ای، شهرک‌های صنعتی و شهرداری کتالم و سادات شهر هر کدام 6 پروژه، راه آهن، بانک توسعه تعاون، علوم پزشکی مازندران و شهرداری نکا هر کدام 5 پروژه، منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران (ساری)، بندر امیرآباد، شرکت غله منطقه 2، مرکز تحقیقات کشاورزی و سازمان تامین اجتماعی هر کدام 3 پروژه طی این ایام افتتاح خواهند کرد.
 
بهره‌برداری از 128 پروژه روستایی و 34 پروژه شهری

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه در بخش روستایی نیز 128 پروژه با اعتباری بالغ بر 239 میلیارد ریال در این مدت به بهره‌برداری می‌رسد؛ بیان کرد: در بخش عمران شهری نیز 34 پروژه با اعتباری بیش از 21 میلیارد تومان از سوی شهرداری‌ها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر امسال، 34 پروژه با اعتباری بیش از 354 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف کلنگ‌زنی خواهد شد، عنوان کرد: در میان شهرستان‌های استان، بابل با 92 پروژه، آمل با 68، ساری با 63 پروژه، و بهشهر و نکا به ترتیب با 39 و 36 دارای بیشترین پروژه‌های افتتاحی در ایام الله دهه فجر امسال هستند.

وی پس از اعلام برنامه‌های استان طی دهه فجر، خطاب به خبرنگاران رسانه‌های حاضر در این نشست متذکر شد: ما در عین حال که باید نقد کنیم و دستگاه‌ها را وادار به تحرک‌بخشی کنیم؛ باید حقیقت‌ها را هم در تراز انصاف، برای مردم و به‌ویژه نسل جوان بیان کنیم.

پس از سخنان ابتدایی استاندار مازندران در این جلسه نوبت به خبرنگاران رسید تا سوالات و مطالبات خود را از مقام عالی دولت در استان مطرح و پاسخ خود را دریافت کنند.

در نوبت نخست، یکی از خبرنگاران استان از خواب خرگوشی سازمان میراث فرهنگی و رهاسازی آثارهای فرهنگی و تاریخی استان، انتقاد کرد و با اشاره به گرانی کاغذ و افزایش هزینه چاپ برای جراید، بلاتکلیفی وضعیت کارخانه کاغذ در ساری که بخش عمده‌ای در تأمین نیاز کاغذ استان را دارد، خواستار پیگیری اوضاع این کارخانه شد که استاندار مازندران در پاسخ به سخنان این خبرنگار گفت: باید همه پای کار بیایند تا این کارخانه بماند و در صورتی‌که سرمایه‌گذاری که دارای اهلیت باشد و بتواند به شرط حفظ تولید و اشتغال ادامه فعالیت دهد، بحث واگذاری نیز از موضوعاتی است که پیگیر ان هستیم و در خصوص کاغذ نیز سعی می‌کنم با پیگیری، برای جراید، سهمیه‌ای بگیرم.

مدیران باید رابطه خود را با مردم معمولی کنند
یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص ملاقات‌های مردمی و کیفیت و وضعیت آن پرسید که حسین‌زادگان در پاسخ به وی مطرح کرد: مدیران باید رابطه خود را با مردم، معمولی کنند و این انقلاب در سال 57 اینگونه بود که مردم عاشقش بودند.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه نباید بین مردم و مسئولان، فاصله وجود داشته باشد؛ متذکر شد: مردم بیشتر از آنکه از فقر و نداری رنج ببرند از تبعیض، رنجیده خاطر می‌شوند و اگر در کنار مردم باشید و به حرف‌هایشان گوش دهید، حتی اگر کاری از دستتان بر نیاید، باعث تسکین و قوت قلب مردم خواهید شد.

من به تنهایی نمی‌توانم در رفع مشکلات معجزه کنم
خبرنگاری دیگری از برنامه 100 روزه که استاندار از مدیران دستگاه‌ها، مطالبه کرده است، پرسید و این مقام عالی دولت در پاسخ با بیان اینکه بنده به تنهایی نمی‌توانم در رفع مشکلات استان، معجزه کنم؛ گفت: در این برنامه‌های 100 روزه که برنامه برای عمل است؛ ضمن ارائه برنامه از سوی دستگاه‌ها، یک سری از برنامه‌ها اجرا و یک سری هم در روند اجرایی آن‌ها، تسریع می‌شود که در پایان 100 روز، نتایج این برنامه‌ها و عملکرد هر دستگاه، اطلاع رسانی می‌شود.

در بخش کشاورزی باید به سمت تکنولوژی و اصلاح امور برویم
یکی دیگر از خبرنگاران حاضر در این نشست به وضعیت حال حاضر کشاورزی در استان اشاره کرد و استاندار نیز با تأکید بر ظرفیت مطلوب استان در این بخش، مطرح کرد: ما در حوزه کشاورزی باید به سمت تکنولوژی و اصلاح امور برویم، در این راستا، اصلاح نژاد دام را شروع کردیم، مرغ هم آغاز شده است و باید بگویم که استان مازندران این فرصت را دارد که در کنار صنعت، در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها به پیشرفت‌های بیشتری دست پیدا کند.

نظر استاندار مازندران در خصوص انتقال آب دریای خزر
خبرنگار یکی از اصحاب رسانه استان از استاندار خواست تا موضع خود را در قبال طرح انتقال دریای خزر اعلام کند که حسین‌زادگان در پاسخ به این مطالبه با بیان اینکه بنده نماینده دولت در استان و مجری دولت هستم؛ اذعان کرد: برای اظهار نظر در این خصوص، بنده بدون یک بررسی و نظر کارشناسی در خصوص این طرح، اظهارنظری نمی‌کنم.

وی افزود: در بحث انتقال آب دریای خزر، پژوهشی شده و یک عده موافق‌اند و عده‌ای مخالف؛ رئیس جمهور هم اعلام کرده اگر سرمایه‌گذاری پیدا شود، امکان انتقال آب وجود دارد، یک کارشناسی می‌گوید، میزان نمک برای آب آشامیدنی باید محاسبه شود، یکی دیگر می‌گوید باید طرح در 5 کیلومتر در داخل دریا انجام شود، یکی می‌گوید آب را باید خود مازندرانی‌ها استفاده کنند، ما در ساری، جویبار و سورک مشکل آب داریم، یکی می‌گوید باید در سمنان، آب تصفیه شود، یکی می‌گوید قطب در حال آب شدن است و آب در حال پیشروی است، کارشناس دیگری می‌گوید دریای خزر در حال پسروی و عقب نشینی است و این‌ها اظهارات متفاوتی است که در این باره زده شده است.

طرح انتقال آب نیازمند بررسی منسجم و متمرکز کارشناسی است
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در کلیات، نمایندگان، صاحب نظران و کارشناسان هر کدام از ظن خودشان، حرف زدند و نظر دادند؛ هیچکدام نیامدند و ننشستند و در کنار یکدیگر به یک جمع‌بندی برسند و نیامدند و بررسی نکردند که اگر هیچ آسیبی به استان نرسد، به دریا نرسد، مشکل زیست محیطی نداشته باشد؛ این طرح اجرا شود و شما هم اگر این نتایج کارشناسی باشد، قبول خواهید کرد.

این مسئول با بیان اینکه من استاندار نمی‌توانم بدون نظر کارشناسی، اظهار نظری کنم؛ بیان کرد:  چرا الآن در فضای مجازی چون نان دارد، همه می‌گویند ما مخالفیم، یک نفر نیامده بگوید خوب بیاییم حالا که مطرح شده، بیاییم بررسی کنیم، خوب همه می‌گویند مخالفیم من هم بیایم و در فضای مجازی همسو با دیگران و بدون نظر کارشناسی بگویم مخالفم، این منصفانه نیست.

حسین‌زادگان ادامه داد: بنده شخصا هنوز مطالعه این طرح را ندیدم و طبق گفته رئیس جمهور در حال حاضر در صورت وجود یک سرمایه‌گذار، امکان انتقال آب وجود دارد، خوب یکی گفته خوب است دیگری گفته من مخالفم و بنده به‌عنوان یک مدیر دستگاه اجرایی، هیچوقت نباید بیایم و یک حرف غیرکارشناسی بزنم.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد کاری اتفاق بیفتد، حتما کار کارشناسی آن انجام می‌شود و اگر به سود منافع استان کشور است باید انجام شود و اگر بر علیه منافع کشور و استان است، نباید انجام شود.


استاندار مازندران تصریح کرد: آیا من مطالعه‌ای کردم در این بخش، من نظری می‌توانم بدهم؟ الان من بگویم بر اساس نظر کارشناسی و مطالعات صورت گرفته، اعلام شده است خوب است، محیط زیست بگوید فقط برای انتقال آب شرب خوب است، یکی می‌گوید برای آب کشاورزی هم برود، خوب است؛ یک هم می‌گوید ضرر دارد؛ من هنوز هیچ نظر کارشناسی در این باره ندیدم و هر زمان این طرح خواست اجرایی شود، طبیعتا اعلام می‌کنند که ما می‌خواهیم این طرح را اجرایی کنیم و معایب و مزایای این طرح هم این موارد است، حالا یکی می‌گوید " خون ما را ببرید، آب ما را نبرید" این می‌شود دوستدار مازندران و من استاندار مازندران فکر می‌کنم پرداختن به این موضوع تا زمان اجرا شدنش، تا زمانی که سرمایه‌گذاری آمده و بخواهد کار را شروع کند، حتما در ان زمان موانع اجتماعی‌اش بررسی می‌شود، موانع زیست محیطی‌اش بررسی می‌شود، مزایای طرح بررسی می‌شود و این‌طور نیست که امشب تصمیم بگیرند، فردا بیایند و بگیرند آب را ببرند.

حسین‌زادگان متذکر شد: بنابراین، بگذارید هر زمانی، این طرح مشخص شد، کار کارشناسی‌اش را همه می‌بینند و من هم به‌عنوان استاندار مازندران، نظر خودم را اعلام می‌کنم ولی برداشت همه کارشناسان و صاحبنظران باید معطوف دانش و علم باشد و به یک نقطه نظر مشترک برسند و باید بگوییم آن‌چه که منافع استان را تأمین کند، بنده با آن موافقم.

این نشست پس از دو ساعت گفت‌وگو و پرسش و پاسخ میان استاندار و اصحاب رسانه به پایان رسید و آن‌گونه که اعلام شده است بر تعداد نشست‌های خبری با اصحاب رسانه هم از سوی استاندار و هم از سوی مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی در استان، افزوده خواهد شد و طبق اظهارات حسین‌زادگان باید تمامی عملکرد دستگاه‌های استان، پیوست رسانه‌ای داشته باشد و مدیران با تعامل با اصحاب رسانه، طی گفت‌وگو و ارتباط با رسانه‌ها با اعلام عملکرد خود، در میان مردم امیدآفرینی کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما