تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۳۷۶۱۴۳
سرپرست وزیر بهداشت در سفر یک روزه خود به مازندران با دریافت دو کسب رای اعتماد، که حداقل مشخص شده، از مازندران رفت ولی به نظر می‌رسد این سفر برای مازندران عایدی نداشت.
۰
plusresetminus
سفر بدون دستاورد سرپرست وزارت بهداشت به مازندران/ کدام نماینده‌ها در مازندران به نمکی آری گفتند؟
به گزارش بلاغ، سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، که پس از استعفای قاضی زاده هاشمی تلاش دارد کرسی وزارتخانه را نصیب خود کند، برای جلب نظر نمایندگان استان‌های مختلف کشور مازندران را مقصد سفر خویش قرار داد.

خبر حضور سیعد نمکی برای نخستین بار در مازندران توسط نانواکناری نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی منتشر شده و این درحالی بود که حتی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیش خبر حضور سرپرست وزارتخانه را اطلاع‌رسانی نکرده بودند.

ورود اینگونه نانواکناری و گرفتن عکس یادگاری با سرپرست وزیر بهداشت نشان از رایزنی اولیه سعید نمکی با این نماینده مجلس در فریدونکنار دارد.

پس از اتمام عکس یادگاری، شاعری هم برای اینکه از دوره غافل نماند چندین موافقت نامه برای حوزه انتخابیه خویش دست و پاکرده و با سرپرست وزارت بهداشت عکس یادگاری گرفته است. موافقت‌نامه‌ای که در حال حاضر فقط روی کاغذ بوده و امکان عملیاتی کردن آن حداقل در حال حاضر که کشور مشکل اقتصادی دارد عملاً قابلیت اجرایی نداشته ولی همین موافقت نامه‌ها نمکی را وزیر و امتیازی برای شاعری در حوزه انتخابیه خویش بشمار خواهد رفت.

اندوخته سفر سعید نمکی برای این دو نماینده تاکنون تا حدودی مشخص شده است و می‌توان از همین الان اعلام موافقت این دو نماینده نسبت به رای اعتماد به سعید نمکی را حدس زد.

سعید نمکی در حالی به استان مازندران سفر کرده است که حضورش در این وزارتخانه فوق‌العاده مهم چندان مورد حمایت سایر نمایندگان مجلس قرار نگرفته است. بازدید از یک مرکز بهداشتی درمانی در میاندورود و ساری و حضور در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه که تنها در این جلسه به برنامه‌های کلی خویش اشاره کرد، از برنامه‌های سفر سرپرست این وزارتخانه بود.

حداقل دستاورد سرپرست وزارت بهداشت در استان مازندران  تخصیص اعتبار ویژه برای طرح پزشک خانواده شهری هم نبوده است.

طرحی که در حال حاضر در استان مازندران و فارس در حال اجرا است و به نظر می‌رسد که نارضایتی اجرای این طرح در سال 98 هم به دلیل نداشتن ردیف بودجه‌ای مناسب دامن‌گیر مردم و پزشکان باشد.

سعید نمکی در اظهارات خویش از برنامه‌ریزی وزارت بهداشت برای خصوصی سازی تخت‌های بیمارستانی خبر داد.

البته اعلام کرده است که سرانه درمانی این طرح در اختیار افراد نیازمند قرار می‌گیرد ولی سابقه خصوصی سازی در کشور نشان داده است که به دلیل ضعف در نظارت‌ها فشار جدی به مردم در این بخش‌ها وارد می‌شود.

مردمی که از بنیه بیمه‌ای مناسب برخودار نبوده و زیرساخت‌های این بخش به شدت دچار مشکل است چه طور می‌توانند نسبت به خصوصی سازی تخت‌های مراکز درمانی دل خوش باشند و این سفر نه تنها دلگرم کننده نبوده است، بلکه شوک جدی درمانی دیگری به مردم وارد کرده است.

از طرفی با توجه به محدودیت‌هایی که بیمارستان‌ها برای کسب درآمد دارند، احتمال سوق دادن بیماران به سمت مراکز خصوصی هم در دستور کار قرار گرفته است.

حالا سعید نمکی با تفکر خصوصی سازی مراکز درمانی دست به کار شده و سفرهای استانی را در دستور کار خویش قرار داده تا بتواند با وعده‌ و وعیدهای دنباله دار و بدون پایه و پشتوانه بودجه‌ای برای خودش در مجلس رای اعتماد کسب کند.

آنچه که در محافل خصوصی واضح و آشکار بود این گمانه که سفر سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به مازندران تنها و تنها برای جلب نظر نمایندگان مجلس در استان مازندران برای کسب رای اعتماد بوده است.

نکته اینجاست که آیا نمایندگان مجلس تنها برای منافع حوزه انتخابی خویش به این دغدغه بدون توجه بوده و با این مسئولان همراهی می‌کنند؟!.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴