کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون حقوقی رئیس جمهور: FATF تسهیل‌کننده روابط بانکی است و باید عجله کرد!

گذاشتن کلاه FATF بر سر مردم با روش برجام؟!

8 دی 1397 ساعت 23:09

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: زمان خیلی کوتاه است و ما برای تسهیل روابط بانکی به مصوبات FATF نیاز داریم! این در حالی است که حامیان برجام در سال‌های گذشته نیز همین رویکرد را برای امضای این توافق به کار بستند اما بعد از سه سال اعتراف کردند که گره زدن معیشت مردم به برجام، برای این بود که مطالبات را برای امضای توافق بالا ببریم و در اصل هدف برجام، اقتصادی نبود!


به گزارش بلاغ، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: بدون شک مصوبات مرتبط با FATF برای کشور فایده دارد. البته از نظر نوع ارتباط با گروه اقدام مالی یا FATF زمان خیلی کوتاه است اما نمی‌توان گفت زمان تمام شده است.جنیدی افزود: یکی از فواید قانون شدن لوایح چهارگانه می تواند تطبیق ما با معیارها و استانداردهای حقوقی مورد تأیید FATF باشد که در این صورت رابطه ما با سیستم بانکی بین‌المللی تسهیل می شود. وی در ادامه گفت: ما به این مصوبات نیاز داریم و این طور نیست که فقط هدفمان از قانون شدن آنها، FATF باشد. به همین دلیل تکمیل مراحل قانونگذاری مفید و لازم است.
گروگان‌گیری معیشت مردم!
معاون حقوقی رئیس جمهور گفته است که زمان خیلی کوتاه است و ما برای تسهیل روابط بانکی به مصوبات FATF نیاز داریم! این دقیقا گذاشتن کلاه بر سر مردم با روش برجام است. حامیان برجام در سال‌های گذشته نیز همین رویکرد را برای امضای این توافق به کار بستند و با گره زدن معیشت مردم به برجام، درباره خسارت های روزانه به دلیل تاخیر در اجرای برجام هشدار می دادند.  اما بعد از سه سال اعتراف کردند که گره زدن معیشت مردم به برجام، برای این بود که مطالبات را برای امضای توافق بالا ببریم و در اصل هدف برجام، اقتصادی نبود! ظریف در روزهای گذشته اذعان کرد که «به دلیل فشارهای برخی محافل داخلی که می‌خواستند فرایند برجام طی شود دولت مجبور شد که سرنوشت برجام را با  اوضاع اقتصادی مردم گره بزند تا مطالبات را برای انعقاد توافق بالا ببرد». این یعنی ما می‌خواستیم یک توافق را به هر قیمت امضا کنیم و برای اینکه مسیر هموار شود، به دروغ معیشت مردم را به توافق گره زدیم! ظریف همچنین در روزهای گذشته گفته بود، هدف از برجام اقتصادی نبود! این در حالی است که دولتمردان در سال‌های گذشته همه امور کشور حتی آب خوردن مردم را به برجام گره زده و مدعی بودند که همه مشکلات کشور به واسطه این توافق حل خواهد شد. ظریف نیمه مهرماه سال جاری در جلسه علنی مجلس با موضوع بررسی الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم «CFT» گفته بود: «نه بنده و نه رئیس جمهور نمی‌توانیم تضمین بدهیم که با پیوستن به این لایحه مشکلات ما حل خواهد شد.»  در حال حاضر دولتمردان برای جاانداختن لوایح مرتبط با FATF از همان ترفند تکراری در برجام استفاده می کنند. گره زدن معیشت مردم به این لوایح و هشدار درباره خسارت های تاخیر در پیوستن به آن.
رفتار دوگانه FATF
سردار وحیدی، رییس دانشگاه دفاع ملی گفت: تروریسم یکی از عناوینی است که دشمنان علیه ما به کار می برند و می گویند که ایران بزرگ ترین کشور حامی تروریسم محسوب می شود، این درحالی است که رژیم صهیونیستی رسما ترور را انجام می دهد و آن را اعلام می کند، بزرگ ترین گروه های تروریستی همواره مورد حمایت دشمنان ما قرار می گیرند.  وحیدی در ادامه گفت: موضوع FATF و مبارزه با پولشویی در حالی مطرح می شود و ایران را رسما جزو کشورهای پُر ریسک اعلام کردند درحالی که برخی کشورها به جابجایی مالی و حضور گروه های تروریستی تبدیل شده‌اند.


کد مطلب: 371801

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/371801/گذاشتن-کلاه-fatf-سر-مردم-روش-برجام

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com