تاریخ انتشارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
کد مطلب : ۳۷۰۱۵۰
دهقان می‌گوید: ما براساس بررسی‌های علمی و کارشناسی می‌گوییم که اجرای الزامات FATF به معنای واقعی پاس گل دادن به آمریکا و زمینه‌سازی برای هوشمندسازی تحریم‌ها است و به همین دلیل است که وضع اقتصاد کشور بدتر شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمد دهقان، نایب‌رئیس‌فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درخصوص اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه مقصر مشکلات اقتصادی مخالفان FATF و برجام هستند، گفت: در سال۹۲ نرخ سکه حدود یک میلیون تومان و دلار نیز حدود ۳ هزار تومان و قیمت سایر کالاها نیز حداقل یک چهارم امروز بود، با این حال آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی می‌گفتند وضعیت سخت است و می‌خواهیم شرایط را بهتر کنیم.
نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس اظهار داشت: رئیس‌جمهور با وعده بهبود اوضاع اقتصادی، حل مشکل آب و آلودگی هوا توافق هسته‌ای را امضا کرد و بارها وعده داد که با توافق هسته‌ای همه مشکلات حل می‌شود، اقتصاد رونق می‌یابد و کالاها ارزان خواهد شد. پس از گذشت مدت کوتاهی برای همه روشن شد  که توافق هسته‌ای سرابی بیش نیست و با خروج آمریکا از برجام، وضعیت اقتصادی کشور  چند برابر بدتر از قبل از این عقب‌نشینی‌های ساده‌لوحانه شد.
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: هنوز مردم با مشکلات ناشی از شکست برجام دست و پنجه نرم می‌کردند که دولت  ۴۱ الزام دیکته شده FATF را برخلاف اصول قانون اساسی پذیرفت.
دهقان با بیان اینکه دولت از سال ۹۴ و ۹۵ همه الزامات دیکته شده FATF را به صورت قانونی و غیرقانونی اجرا کرده است، گفت: از میان این الزام‌ها ۳۷ مورد مربوط به خود دولت بود که آنها را خودشان اجرا کردند و ۴ مورد را در قالب لایحه به مجلس آوردند که از این لوایح هم تنها روی کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم اختلاف ایجاد شد و مابقی در مجلس به تصویب رسید.
نائب رئیس‌فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: اعضای دولت فکر می‌کردند اگر صنعت هسته‌ای را تعطیل کنیم و هر چه آمریکایی‌ها گفتند گوش دهیم، تحریم‌ها رفع خواهد شد و وعده دادند در این صورت چرخ اقتصاد کشور و زندگی مردم خواهد چرخید، در حالی که عقب‌نشینی در مسئله هسته‌ای نه تنها مشکل تحریم را حل نکرد بلکه ضربات بیشتری را به اقتصاد کشور وارد آورد.
دهقان با ‌اشاره به تلاش دولت برای اجرای همه الزامات مورد نظر دولت گفت: امروز هم دولت معتقد است با اجرای مطالبات FATF مشکلات اقتصادی حل می‌شود و وعده می‌دهد با اجرای این الزامات چرخ زندگی مردم می‌چرخد البته دو سه سال است که دولت این الزامات را اجرا می‌کنند و معلوم شده است که تن دادن به این خواسته‌ها مشکلات کشور را بیشتر کرده است، با این حال با انگیزه‌های احتمالا سیاسی و برای فرار از مسئولیت باز هم گرانی را به یکی از ۴۱ الزام FATF ربط می‌دهند.
وی تصریح کرد: ما براساس بررسی‌های علمی و کارشناسی می‌گوییم که اجرای الزامات FATF به معنای واقعی پاس گل دادن به آمریکا و در حقیقت زمینه‌سازی برای هوشمندسازی تحریم‌های این کشور بوده است و به همین دلیل است که وضع اقتصاد کشور بدتر شده است.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی ادامه داد: اجرای کامل action plan یعنی ما تمام اطلاعات مالی خود را در اختیار FATF و به واقع آمریکایی‌ها بگذاریم و متاسفانه باید بگوییم که دولت قریب به دو سال است که در این مسیر گام برداشته است. 
منبع : خبرگزاری مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴