تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۳۶۸۵۰۲
بر خلاف اظهار نظر داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، بنی تمیم سرپرست فدراسیون کشتی مدعی شد روسای بازنشسته می‌توانند به فعالیت خود در ورزش ادامه دهند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، بعد از فوتبال و اجرا نشدن تمام و کمال قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گویا این بار نوبت به فدراسیون کشتی رسیده است زیرا روز گذشته روسای هیئت‌های کشتی در نامه‌ای به وزیر ورزش تاکید کردند بر اساس اساسنامه فدراسیون کشتی که به تایید مجامع بین‌المللی ورزش رسیده، هیئت‌های کشتی شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شوند.
همین چند روز قبل بود که داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد بازنشسته هیئت‌های استانی نیز مشمول قانون منع ادامه فعالیت بازنشستگان در نهادهای دولتی می‌شوند و باید از سمت خود کناره‌گیری کنند. حالا با گذشت چند روز از این اظهار نظر، روسای هیئت‌های کشتی سراسر کشور به عنوان اعضای مجمع فدراسیون کشتی در نامه‌ای به وزیر ورزش تاکید کردند بر اساس اساسنامه فدراسیون کشتی که سال گذشته به تایید اعضای مجمع این فدراسیون رسید و سپس مورد تایید اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین‌المللی المپیک قرار گرفت، فدراسیون کشتی، نهاد دولتی و یا دستگاه‌های اجرایی تلقی نمی‌شود و مشمول قوانین آن نیز قرار نمی‌گیرد.
روسای هیئت‌های کشتی از وزیر ورزش خواسته‌اند نسبت به اعلام این موضوع به مبادی ذی‌ربط در وزارت ورزش و ادارات کل استانی، از طرح این موضوع که تخطی از اساسنامه می‌تواند محرومیت کشتی ایران را در پی داشته باشد ابراز نگرانی کرده‌اند.
روسای هیئت‌ها بازنشسته نیستند
تا عصر روز گذشته وزارت ورزش واکنشی نسبت به نامه روسای هیئت‌های کشتی نشان نداد ولی حمید بنی تمیم سرپرست فدراسیون اعلام کرد با توجه به اعلام وزارت ورزش روسای بازنشسته هیئت‌های استانی هیچ مشکلی برای ادامه کار ندارند.
حمید بنی‌تمیم درباره ادامه کار افراد بازنشسته در سمت رئیس‌هیئت استانی کشتی گفت: در صحبتی که با آقای داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش داشتم، ایشان اعلام کرد روسای بازنشسته‌ هیئت‌های استانی کشتی هیچ مشکلی برای ادامه کار ندارند و تاکید کرد فقط هیئت‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند و یا دوره ریاست‌شان تمام شده هر چه زودتر انتخابات‌شان برگزار شود که ما نیز درصددیم هر چه سریع‌تر مقدمات برگزاری انتخابات این هیئت‌ها را فراهم کنیم.
سرپرست فدراسیون کشتی افزود: بنابراین افراد بازنشسته هیچ مشکلی برای ادامه کار به عنوان رئیس‌هیئت ندارند.
بنی تمیم همچنین در گفت‌وگو با سایت فدراسیون کشتی عنوان داشت: روسای هیئت‌های کشتی استان‌های سراسر کشور به‌عنوان اکثریت مجمع در مورد فعالیت هیئت‌ها طبق ماده 15 اساسنامه مستقل فدراسیون کشتی مصوب اتحادیه جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک که می‌بایست تمامی فعالیت هیئت‌ها نیز به تأیید مجمع عمومی برسد از وزیر ورزش و جوانان درخواست کردند در مورد فعالیت روسای هیئت‌های کشتی بازنشسته طبق اساسنامه مستقل فدراسیون اقدام شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه بر همین اساس با حسن نظر سلطانی فر وزیر محترم ورزش و داورزنی معاون محترم توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و احترام این عزیزان به اعضای مجمع و اساسنامه مصوب و مستقل کشتی کشور، روسای هیئت‌های کشتی بازنشسته می‌توانند تا پایان زمان ریاست خود در این مسئولیت باقی بمانند.
بنی تمیم تصریح کرد: خوشبختانه مسئولان محترم وزارت ورزش و جوانان در پی ایجاد یک فضای آرام در کشتی کشور هستند و با احترام به نظرات اعضای مجمع در این زمینه با مجمع کشتی همکاری بسیار مناسبی دارند.
وی خاطرنشان کرد: البته ما هم در انتخابات پیش رو پنج هیئت ورزشی خود مانند هیئت تهران که روز شنبه برگزار شد از ثبت‌نام افراد بازنشسته برای پست ریاست هیئت جلوگیری می‌کنیم تا از این پس طبق قوانین جاری کشور حرکت کنیم و به تبع آن با مراجع بین‌المللی دچار مشکل نشویم.
قانون برای همه است
اگر فرض را بر صحت گفته‌های بنی تمیم بگذاریم باید از داروزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش پرسید که پس مبنای صحبت‌های چند روز قبل شما چه بود، بر چه اساسی چند روز قبل اعلام کردید روسای هیئت‌ها مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند؟!
و نکته پایانی اینکه قانون برای همه یکسان است و به صلاح ورزش نیست که مسئولانش یک قانون را در اکثر فدراسیون‌ها اجرا کنند ولی وقتی نوبت به فوتبال و کشتی می‌رسد به گونه‌ای دیگر رفتار کنند!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما