تاریخ انتشاردوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۳۶۷۶۴۲
یکی از کلیدی‌ترین اقشاری که جذب نهاد بسیج شدند را می‌توان جامعه زنان و بانوان معرفی کرد که در ردای انجام کارهای فرهنگی توانستند نقش ویژه‌ای را ایفا کنند.
۰
plusresetminus
روایتی از ۲۰ سال زندگی بانوی فریدونکناری در بسیج/ از کسب عنوان کارآفرین نمونه تا خادمی امام حسین(ع)
به گزارش بلاغ، هنوز زمان زیادی از انقلاب نگذشته بود که مفهوم جدیدی بین مردم ایران به نام بسیج رواج پیدا کرد و کم کم تمامی افراد از اقشار مختلف به این نهاد پیوستند تا سهمی از حفاظت از انقلاب داشته باشند.
 
سازمان بسیج مستضعفین که تشکیل آن در ۵ آذر ماه ۱۳۵۸ بود اولین و تنها سازمانی بود که با پسوند مستضعفین ایجاد شد تا بتواند در خدمت مستضعفان باشد و هم‌اکنون که چهار دهه از عمر آن می‌گذرد توانسته افتخارات زیادی را در کارنامه خود ثبت کند که اوج آن را می‌توان در دفاع مقدس دانست.
 
در بین پیوستن‌های گروه‌های متفاوت به بسیج شاید بتوان یکی از کلیدی‌ترین اقشاری که جذب این نهاد شدند را جامعه زنان و بانوان معرفی کرد که در ردای انجام کارهای فرهنگی توانستند نقش ویژه‌ای را ایفا کنند و در کنار نقش مهم مادری و همسری، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی فراوانی را انجام داده‌اند.
 
از کودکی تا میانسالی…جهاد ادامه دارد
 
لیلا بروجردی از فعالان فرهنگی و اجتماعی و فرمانده پایگاه بسیج حضرت زینب (س) فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از کودکی علاقه زیادی به کارهای مذهبی داشتم و از ۱۶ سالگی در مساجد مختلف فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دادم و از سال ۷۳ با حضور در مراسم زیارت عاشورا مسجد امام سجاد فریدونکنار به نحو زیادی مسیر زندگی من مشخص شد.
 
وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ و دفاع مقدس که حدود هشت سال داشتم با عمه و خانم‌های محله برای مرتب کردن کمک های مردمی و ارسال آن برای رزمندگان به مسجد می‌رفتم و در ابتدای انقلاب مادرم با دوخت یک چادر ملی حجاب برتر را به من آموخت.
 
این بانوی بسیجی با اشاره به اینکه در دوران راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه فعالیت‌های فرهنگی خود را ادامه داده‌ام، تصریح کرد: شرکت در مسابقات قرآنی، سرود و احکام و حضور در مدرسه راهنمایی خدیجه کبری و دبیرستان حوا فریدونکنار و همچنین فعالیت در بسیج دانشجویی دانشگاه بابل از جمله فعالیت‌های فرهنگی بود که در طول دوران تحصیل ادامه پیدا کرد.
 
بروجردی یادآور شد: از سال ۹۴ به عنوان فرمانده پایگاه حضرت زینب (س) مسجد امام سجاد انتخاب شدم و این مسئولیت موجب شد تا فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی که فقط برای رضای خدا و شهدا بود با جدیت بیشتر دنبال شود.
 
وی با اشاره به تشکیل گروه سرود و تئاتر در پایگاه بسیج حضرت زینب (س) بیان کرد: راه‌اندازی گروه سرود پایگاه بسیج خواهران مسجد امام سجاد فریدونکنار به نحوی پیشرفت کرد که به غیر از تمامی برنامه‌های شهرستانی در برنامه‌های استانی هم حضور پیدا می‌کند.
 
این بانوی بسیجی از کسب رتبه برتر در جشنواره مالک اشتر استانی یاد کرد و گفت: در سال گذشته با همکاری بانوان بسجی، پایگاه حضرت زینب(س) فریدونکنار به عنوان پایگاه برتر جشنواره مالک اشتر استانی انتخاب شد.
 
بروجردی با بیان اینکه در سال ۹۶ به عنوان کارآفرین نمونه استانی انتخاب شدم، ادامه داد: با جمع آوری شکوفه درخت نارنج و تبدیل آن توانستیم حدود ۷۰ لیتر عرق بهار به دست آوریم که با فروش بخشی از آن به نیازمندان کمک شد و همچنین بخش زیادی از این محصول برای گروه‌های تفحص و مدافعان حرم ارسال شد که این طرح به عنوان طرح کارآفرین نمونه استانی برگزیده شد.
 
وی با اشاره به موانع و مشکلاتی که بانوان برای انجام کارهای بیرون از خانه دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما وظیفه مادری و همسری در خانه داریم و اولویت اقتضا می‌کند تا آن نقش را به خوبی ایفا کنیم اما همه این موارد مانع نمی‌شود که دست از اصول انقلابی خود برداریم و به عنوان یک زن می‌توانیم در کنار کار خانه به فعالیت‌های اجتماعی بپردازیم.
 
این فعال فرهنگی با قدردانی از همسر و فرزند خود که او را در این مسیر همراهی می‌کنند خاطرنشان کرد: در تمامی این سال‌ها همسر و دخترم همراه من هستند و به نحوی برنامه‌ریزی می‌کنم که رضایت آن‌ها را جلب کنم و هیچ کاری را بدون رضای همسرم انجام نمی‌دهم.
 
این بانوی بسیجی با اشاره به اینکه امسال افتخار خادمی زائران اربعین حسینی در موکب خدام الحسین فریدونکنار را به دست آورده‌ام گفت: هیچ چیزی با ارزش‌تر از خدمت به زائران امام حسین (ع) نیست و در حالی که من به عنوان معلم در یکی از مدارس فریدونکنار در حال تدریس بودم اما به خاطر اینکه بتوانم در طول مدت مراسم اربعین به زائران امام حسین (ع) خدمت کنم قید شغلم را زدم.
 
بروجردی با بیان جمله معروف امام خمینی (ره) که فرمودند “بسیج لشگر مخلص خداست” گفت: بسیج زمینه‌ای است که انسان ها را به اخلاص برساند و اگر هرکاری در این عرصه انجام دهیم کم است چراکه ما مدیون خون شهدای بسیجی هستیم که جانشان را در راه دفاع از کشور و اسلام نثار کردند.
 
به گزارش بلاغ، بسیج دانشگاهی است که “بروجردی‌های” زیادی را در خود پرورانده و بدون شک می‌تواند یکی از عوامل رشد و پیشرفت افراد باشد و البته که فرد باید کلیدوازه های بسیج را که همان بصیرت، اخلاص، عمل به هنگام و به اندازه است را در خود تقویت کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲