تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۳۶۶۴۳۶
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد اضافه شدن دوران پیش دبستانی به عنوان دوره اصلی دبستان مورد هجمه زیاد قرار گرفت و با این انتقاد که هزینه اضافی به خزانه دولت است، اجرایی نشد.
۰
plusresetminus
آموزش ۱+۵ به‌دلیل هزینه اضافی به دولت اجرایی نشد
به گزارش بلاغ، شانزدهمین همایش ملی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران با حضور جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.

رضوان حکیم‌زاده معاون وزیر آموزش و پرورش در این همایش اظهار کرد: دوره پیش دبستانی دوره بسیار مهمی است و توجه به این موضوع که پیش دبستانی باید به عنوان دوره اصلی مورد توجه قرار گیرد مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه وزارتخانه آموزش و پرورش به آموزش۱+۵ اعتقاد دارد یعنی معتقدیم پیش دبستانی هم باید به عنوان دوره اصلی به دوران دبستان اضافه شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پیشنهاد اضافه شدن دوران پیش دبستانی به عنوان دوره اصلی دبستان مورد هجمه زیاد قرار گرفت و با این انتقاد که هزینه اضافی به خزانه دولت است، اجرایی نشد.

حکیم‌زاده با تاکید بر اینکه برنامه درسی پیش دبستانی بسیار مهم است و باید برای این امر مهم برنامه داشته باشیم گفت: دوره پیش دبستانی دوره طلایی است و نقش بسیار تعیین کننده‌ای در سرنوشت دانش‌آموزان و آینده کشور دارد و به هر میزان سرمایه‌گذاری آموزشی در سنین اولیه بیشتر باشد نتایج مطلوب تری در راه رسیدن به توسعه آموزشی به دست می آید.

این مسئول با بیان اینکه در دوره دبستان شرایط مطلوبی در سطح جهانی داریم اما در زمینه پیش دبستانی فاصله زیادی با کشورهای توسعه یافته داریم و موفق عمل نکردیم ، یادآور شد: کشورهایی که در رده سنی بالا آموزی هستند میزان سرمایه انسانی آنها بیشتر است.

حکیم زاده با اشاره به اینکه سیاست گذاری وزارت آموزش و پرورش تقویت پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه است، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دولت حمایت ویژه ای از پیش دبستانی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶_۹۷ حدود ۶۶ هزار و ۲۱۷ پیش‌دبستانی در کشور داشتیم اظهار کرد: با حمایت دولت در جذب نوآموزان پیش دبستانی ۲۱۳ هزار نوآموز پیش دبستانی در سراسر کشور به کارگیری شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استان تهران در بحث پوشش پیش دبستانی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، گفت : چون سیاست گذاری دولت توجه به بحث پیش دبستانی در مناطق محروم و دو زبانه است استان های محروم از میانگین بالاتری نسبت به استان های دیگر در بحث پوشش پیش دبستانی برخوردارند.

فعالیت 850 مهدکودک در مازندران
سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به وجود 850 مهد کودک در سراسر استان اظهار داشت: مازندران با داشتن 850 مهد کودک رتبه نخست کشور را در بحث  پوشش ضریب نفوذ دانش‌آموزان پیش از دبستان دارد.

وی افزود: این آمار در کشور 10 درصد اما در مازندران 16 درصد است و خدماتی که در حوزه مهدکودک‌ها ارائه می‌شود بی‌نظیر است.

آرام با بیان اینکه تربیت فرزندان بالنده هدف همه نهادها است گفت: گاهی در پیچ و خم اداری هدف اصلی را فراموش می‌کنیم اما هدف باید این باشد فرزندان را آموزش دهیم و در کنار هم بهترین و عالی‌ترین آموزش را برای فرزندان تصمیم‌گیری کنیم و شرایطی بوجود آوریم تا بهره خوبی از این آموزش‌ها ببینند.

وی با بیان اینکه همه بزرگان دین ما به اهمیت تربیت دوران پیش از دبستان توجه و تاکید داشتند گفت: سازمان بهزیستی به عنوان دستگاهی همانند دستگاه‌های دیگر در کنار و هماهنگ با آموزش و پرورش بوده و در حوزه آموزش پیش از دبستان فعالیت دارد.

به گزارش بلاغ، در این مراسم از یادمان دو شخصیت برجسته شعر و ادبیات کودک و تعلیم و تربیت یعنی زنده یاد جبار باغچه‌بان و زنده یاد توران میرهادی رونمایی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما