تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۳۶۴۰۷۷
قائمشهری‌ها و ساروی‌ها با تولید روزانه بیش از 260 تن بیشترین حجم زباله‌های تولیدی در مازندران را تولید می‌کنند.
۰
plusresetminus
اقدام مسئولان به گرد پای تولید زباله در مازندران نمی‌رسد/ کدام شهرها بیشترین زباله را تولید می‌کنند؟
به گزارش بلاغ، پسماند یکی از معضلات جدی در استان مازندران است، حجم تولیدی پسماند در استان مازندران به روزانه بیش از سه هزار تن است که به اعتقاد کارشناسان بیش از 60 درصد پسماند تولیدی مازندران به صورت شیرابه است.

اطلاعات خبرنگار بلاغ از وضعیت زباله‌های تولیدی در استان مازندران نشان می‌دهد که ساروی‌ها و قائم‌شهری‌ها بیشترین آمار تولید زباله را به خودشان اختصاص داده‌اند.

زباله‌های تولیدی استان مازندران به صورت نامناسب در 27 نقطه از استان دفن می‌شود که مهم‌ترین مراکز دپوی زباله استان مازندران شامل شهرهای ساری، آمل، محمودآباد، قائم‌شهر، سوادکوه، نور و بهشهر است که در حال حاضر دپو زباله در محمود آباد به دلیل عدم پذیرش زباله‌های محمودآباد توسط شهرداری آمل زباله‌های این شهر در ساحل دریا دپو می‌شود. میزان زباله‌های تولیدی محمودآباد حدود 60 تن است که در ایام تعطیل به 80 تن در روز می‌رسد.

اما آمارهای وضعیت تولید زباله در مازندران حقایق تلخ که به راحتی نباید از کنار آن گذشت.

چالوس‌های روزانه 130 تن زباله تولید می‌کنند، حجم زباله‌های تولیدی در بابلسر بیش از 85 تن است، در گلوگاه 13 تن، بهشهری‌ها روانه 76 تن زباله تولید می‌کنند که بخشی از زباله‌های تولیدی به کمپوست تبدیل می‌شود، ظرفیت اسمی کارخانه تولید کمپوست بهشهر بیش از 250 تن است که در حال حاضر با نصف ظرفیت مشغول کار می‌باشد.

جویباری‌ها 47 تن، سیمرغ روزانه 7 تن و سهم محمودآباد در تولید زباله 60 تن در روز است.

قائم‌شهری‌ها با تولید 254 تن زباله در روز و ساوری‌ها با تولید 276تن رکورددار تولید زباله در استان مازندران هستند که زباله‌های هر دو شهر استان به صورت نامناسب دپو می‌شود.

مردم نور روزانه 107 تن، عباس آباد 47 تن و مردم نوشهر روزانه 66 تن زباله تولید می‌کنند.

در بهنمیر روزانه 12 تن زباله تولید می‌شود، فریدونکناری‌ها 40 تن و میزان تولید زباله در نکا حدود 60 تن است.

سهم تولید زباله در نکا 60 تن بوده و در سوادکوه 43 تن زباله تولید می‌شود، میزان تولید زباله در تنکابن 105 تن است و رامسر غربی‌ترین شهر استان 73 تن زباله تولید می‌شود.

میزان زباله‌های تولیدی در بابل دست کمی از ساری و قائمشهر ندارد و بابلی‌ها با 220 تن زباله تولیدی بعد از قائمشهری‌ها و ساروی‌ها در رتبه سوم تولید زباله قرار دارند.

حجم زباله‌های تولیدی در آمل حدود 206 تن است که پسماندهای این شهرستان هم به صورت نامناسب دپو می‌شود.

به صورت کلی سیمای استان مازندران در ارتباط با وضعیت تولید و دفن پسماند چندان مناسب نیست.

تلاش‌هایی در بحث ساماندهی پسماند استان انجام شده ولی منجر به ساماندهی کامل نشده است.

احداث کارخانه زباله سوز ساری با اما و اگرهایی همراه است و خبر بهره‌برداری کارخانه زباله سوز نوشهر هم به صحبت‌های دهن پرکن این روزهای متولیان استانی تبدیل شده است.

یکی از اقدامات انجام شده در استان بحث تفکیک زباله از مبدا است. این طرح هم با توجه به شرایط زیست محیطی استان بسیار دیر شروع شده است، اما در صورت اجرای مناسب، میزان حجم و وزن زباله‌های تولیدی استان کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما