تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
کد مطلب : ۳۶۳۴۷۵
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، کارشناسان و چهره‌های سیاسی در واکنش به گفت‌و‌گوی دستیار رئیس‌جمهور در امور شهروندی با یک خبرگزاری آمریکایی و مطرح کردن مسائل داخلی در این گفت‌و‌گو از جمله حمله مولاوردی به دستگاه قضایی، تاکید کردند این اقدام مولاوردی چراغ سبز به دشمنان برای ادامه‌ دادن به جنگ رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی است.
محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مصاحبه دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با آسوشیتدپرس گفت: طرح مسائل داخلی و پرداختن به حوزه کاری قوه قضائیه و نقد آن در مصاحبه با رسانه بیگانه آن هم از سوی دستیار ویژه رئیس‌جمهور اقدام نابجا و نادرستی بود.
عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر قوه قضائیه و نیروی انتظامی در کشور به وظیفه خود عمل می‌کنند و کاری هم به خانم مولاوردی و رئیس دولت ندارند.
دستگاه قضا باید علیه «مولاوردی» اقامه دعوی کند
محمّد سلیمانی، وزیر اسبق وزارت ارتباطات نیز گفت: فردی مثل خانم مولاوردی، عضو دولت است و از جایگاه حقوقی بالایی برخوردار است و صحبت او، به عنوان سخن عادی و یا فردی تلقی نمی‌شود. این سخنان، ضربه به ارکان کشور و نظام محسوب می‌شود و قاعدتاً هم باید پاسخگوی اظهارات خود باشد.
وزیر اسبق ارتباطات با بیان اینکه قوه قضائیه، نیروی انتظامی و سازمان‌های دیگر، حتماً باید علیه این نوع اظهارات اقامه دعوی کنند، تصریح کرد: این نهادها نباید در قبال این اظهارات سکوت کنند، چرا که اگر سکوت کنند، به معنای درست بودن سخنان این خانم است.
سلیمانی تأکید کرد: باید حتماً اقدام عملی علیه این اظهارات انجام بشود تا دیگر هیچ فردی جرأت نکند از جایگاه حقوقی، حرف بی‌ربط و کذب علیه ساختارهای کشور بزند.
سلیمانی ادامه داد: فردی متهم بوده و دستگیر شده است؛ روال رسیدگی به پرونده او طی می‌شود و بر اساس اسناد و مدارکی که در اختیار دادگاه قرار می‌گیرد حکمی برای او صادر می‌شود. بعد هم طبیعتاً راه تجدیدنظر وجود دارد و بعد از اینکه محکومیت او، نهایی شد، اگر کسی آن حکم را زیر سؤال ببرد، به معنای این است که ارکان نظام را قبول ندارد.
چراغ سبز دادن به دشمن به ضرر کشور است
محمد جواد آرین‌منش عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی نیز در این زمینه گفت: نباید مسائل داخلی نظام به کسانی که هیچ‌گاه خیرخواه ملت ایران نبوده‌اند منتقل شود؛  اگر ناهماهنگی میان دستگاه قضایی و اجرایی به وجود آمده وظیفه وزیر دادگستری است که این هماهنگی را ایجاد کند نه اینکه خانم مولاوردی کنار گوش آسوشیتدپرسی‌ها فریاد
بزند.
حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده اصفهان نیز گفت: چراغ سبز دادن به دشمن در شرایط فعلی تحت عنوان اختلاف بین سران قوا، خلاف نظر مقام معظم رهبری و به ضرر کشور است.
حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده شادگان و عضو کمیسیون قضایی مجلس نیز گفت: این قبیل اظهارات از سوی دستیار رئیس‌جمهور به خاطر ضعف و ناتوانی آنها در انجام وظایف محوله است و سعی دارند تا با اینگونه اظهارنظرها اذهان را به سمت دیگری منحرف کنند تا کوتاهی‌ها و قصور آنها در انجام وظایفشان مورد توجه قرار نگیرد.
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی نیز  با اشاره به مصاحبه شهیندخت مولاوردی با آسوشیتدپرس گفت: نباید بحث‌های داخل خانواده را برای بیگانگان باز کنیم و با اظهارات‌مان، جنگ رسانه‌ای بیشتر علیه جمهوری اسلامی را زمینه‌سازی کنیم.
مولاوردی شاهد اظهارات خود را منتشر کرد
شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی پس از واکنش‌ چهره‌های مختلف به مسائل مطرح شده در گفت‌وگویش با خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، گفت که فایل صوتی ضبط شده مصاحبه را عیناً منتشر می‌کنم اما نکته جالب آن بود که اظهاراتش در فایل صوتی منتشر شده با آنچه قبلا به صورت مکتوب انتشار یافته بود، تفاوتی نداشت بلکه شاهدی بر آن بود.
مولاوردی اخیراً در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس از «ناهماهنگی کامل» بین دولت ایران و قوه قضائیه در زمینه آنچه برخوردهای قضایی با شهروندان خارجی و فعالان حقوق مدنی نامیده، سخن گفته و مدعی شده است که اقدامات یک قوه می‌تواند تلاش‌های قوه دیگر را خنثی کند و آن را نادیده بگیرد.
وی در این گفت‌وگو، به پرونده «نزار زکا» که به جرم جاسوسی برای سرویس‌های بیگانه به ۱۰ سال حبس محکوم شده‌اشاره کرده و گفته است که این موضوع مورد تأیید دولت نیست!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴