تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۳۶۲۴۱۰
فرماندار سیمرغ گفت: حدود ۶۰ درصد جمعیت این شهرستان در روستاها ساکن هستند و بیمه اجتماعی یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما برای جمعیت روستایی است.
۰
plusresetminus
بیمه اجتماعی دغدغه‌ جدی جمعیت روستایی در سیمرغ
به گزارش بلاغ، مجتبی حبیب نژاد چهارشنبه شب در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ که با حضور مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران در سالن اجتماعات شماره یک فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: بنا به دستور مقام معظم رهبری ۱٫۵میلیارد دلار از صندوق توسعه ارزی در اختیار دولت برای ایجاد توسعه اشتغال روستایی قرار گرفت که سهم مازندران در مرحله اول ۱۶۶ میلیارد تومان بود.

مجتبی حبیب‌نژاد بابیان اینکه به‌منظور تثبیت جمعیت روستاها، کشاورزی و دامپروری بودن روستاها، توسعه موضوع امنیت غذایی و ایجاد فضای لازم در توسعه محصولات کشاورزی ضرورت دارد در این عرصه گام‌های مؤثرتری برداشته شود، تصریح کرد: سیاست دولت آغاز اشتغال‌زایی از روستاها بود.

وی ادامه داد: این موضوع در شهرستان عینیت پیداکرده و بیش از ۸۰ درصد از منابع اعتباری ما به پروژه‌های مربوط به کشاورزی اختصاص‌یافته است که با توجه به سرانه‌ای که برای شهرستان تعریف‌شده بود این منابع در حال جذب است که انتظار داریم همه منابع جذب شود.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه بازرسی‌های قبل از پرداخت، حین پرداخت و بعد از پرداخت وام لازم است و این نظارت باید صورت گیرد، اظهار کرد: سال ۸۵ تجربه تلخی را داشتیم و اهدافی که برای اشتغال مطرح‌ شده بود تحقق پیدا نکرد و اعتبارات و منابع در هدف‌های دیگری هزینه شد.

وی افزود: دولت حساسیت خاصی روی این موضوع دارد و با حساسیت پیگیر هستند که میزان خطا بسیار پایین است.

بیمه اجتماعی دغدغه‌ جمعیت روستایی

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند و تنها شهرستانی هستیم که نسبت جمعیت روستایی به شهری آن بیشتر است، تصریح کرد: بیمه اجتماعی یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما برای جمعیت روستایی شهرستان است و لازم است کشاورزان و روستاییان شهرستان از مزایایی که دولت در نظر گرفته بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: دوسوم از منابع و هزینه‌هایی که بابت بیمه اجتماعی پرداخت می‌شود توسط دولت تأمین اعتبار شده و لازم است با توجه به فضایی که ایجادشده آن دسته از کشاورزانی که از هیچ‌گونه خدمات اجتماعی برخوردار نیستند از این فرصت استفاده کنند.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه بسیج همگانی در شهرستان تشکیل‌ شده و همه تمام‌قد پای‌کار هستند، اظهار کرد: انتظار دارم دوستان کمک کنند تا به آن میزان سهم بری که شهرستان دارد برسیم و هیچ بیمه نشده‌ای در شهرستان نداشته باشیم.

وی افزود: یکی از شهرستان‌هایی هستیم که نسبت به سنوات قبل رشد فزاینده‌ای را در این حوزه داشتیم و از حدود ۳۰۰ بیمه‌شده در ابتدای سال ۹۶ به بیش از ۸۵۰ بیمه‌شده تا امروز رسیده‌ایم.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه هفته دولت را پیش روداریم و طبق سنوات قبل برنامه‌های متعددی در این خصوص تعریف‌ شده است و انتظار داریم مدیران پروژه‌هایی را که قابلیت افتتاح دارند را اعلام کنند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های برای حضور استاندار در افتتاح پروژه‌های مهم شهرستان سیمرغ شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته پروژه تجهیز و نوسازی هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان سیمرغ با حضور معاون رئیس‌جمهور افتتاح شد و در سال جاری هم افتتاح پروژه تجهیز و نوسازی ۵۵۰ هکتار از اراضی شهرستان را خواهیم داشت.

 ایجاد ۳۳۲ اشتغال با جذب اعتبارات اشتغال روستایی و طرح فراگیر

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قائم‌شهر و سیمرغ نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیکاری جوانان و اشتغال یکی از اساسی‌ترین و جز مهم‌ترین نگرانی همه مسؤولین نظام است، تصریح کرد: در راستای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب‌وکار اعتباراتی را در نظر گرفت.

علی‌اصغر حسینی افزود: مجموعه ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی مازندران در سال گذشته بود که فراخور جمعیت، نرخ بیکاری و ظرفیت شهرستان‌ها توزیع شد که نزدیک به دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سهم بری شهرستان سیمرغ از این اعتبارات بود.

وی با بیان اینکه در راستای ایجاد اشتغال طرح‌های اولویت‌دار در چهار بخش کشاورزی، صنعت، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اداره ورزش و جوانان شناسایی و اعتبار اختصاص داده شد، تصریح کرد: در سال گذشته و چهار ماه اخیر در راستای جذب این اعتبارات جلسات متعدد کمیته فنی و اعتباری در شهرستان شکل و طرح‌ها بر اساس اولویت به کمیته فنی استان ارسال شدند.

این مسؤول ادامه داد: ۶۴ مدل طرح در چهار بخش کشاورزی، صنعتی، میراث فرهنگی و ورزش و جوانان در کمیته فنی شهرستان با رقمی بالغ‌بر ۱۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان مصوب شد که ۵۶ طرح در کمیته فنی استان مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شدند که ۲۹ طرح به مرحله انعقاد قرارداد و جذب رسید و باقی طرح‌ها در مرحله تکمیل پرونده هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قائم‌شهر و سیمرغ با اشاره به اینکه دولت در کنار تسهیلات اشتغال روستایی تسهیلات حمایتی دیگر را هم خارج از فضای روستا به‌عنوان طرح فراگیر مطرح کرد، اظهار کرد: حدود ۱۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان سهم اعتباری شهرستان در حوزه طرح‌های فراگیر بوده که ۲۱ طرح در کمیته فنی شهرستان مصوب و به استان معرفی شد که از این تعداد ۱۹ طرح با رقمی بالغ‌بر ۱۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان که حدود ۶۰ درصد بیشتر از اعتبارات سهم شهرستانی است به سیستم بانکی معرفی شدند.

وی افزود: در صورت جذب اعتبارات و اجرای این طرح‌ها در حوزه اشتغال روستایی و طرح فراگیر مجموع‌ها ۳۳۲ نفر مشغول به کار می‌شوند.

حسینی بابیان اینکه دولت تدبیر و امید در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دو طرح حمایتی مشوق بیمه‌ای کارفرمایان و کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی را در راستای تسهیل گری فضای کسب‌وکار مطرح کرد، تصریح کرد: طرح دیگری با مدیریت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها با موضوع مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار هم در حال اجراست.

 دشمن در حال ذلیل کردن خود است

امام‌ جمعه سیمرغ در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان سیمرغ، اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی رودررو قرارگرفته و همه تعهدات خود را زیر پا گذاشتند.

حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی ادامه داد: امام راحل کشوری را که به کودک کشی‌های خود وجه قانونی می‌دهد را به‌عنوان شیطان بزرگ معرفی کرد.

امام‌ جمعه سیمرغ با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه خطاب به برخی مسؤولین گفت: آقای رئیس‌جمهور، آقای وزیر، آقای استاندار و آقایانی که می‌خواهید کاری انجام دهید، آیا در کار خود تأخیر نکرده‌اید؟ شما وظیفه سنگینی دارید.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات فراوانی انجام داد اما ما مسؤولین چه کرده‌ایم و چه باید انجام دهیم.

یوسفی بابیان اینکه امروز در این کارزار وظیفه ما تسلیم شدن و منتظر ماندن نیست، تأکید کرد: امروز باید تلاش و بصیرت دهی را به جوانان و نسل نو داشته باشیم و اقدامات دشمن را افشا کنیم.

وی ادامه داد: امروز مجموعه دولت و ملت باید در کنار یکدیگر باشند.

امام‌جمعه سیمرغ در پایان گفت: دشمن در حال ذلیل کردن خود است.

هزار نفر سهمیه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در سیمرغ

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران نیز بابیان اینکه بیمه اجتماعی یکی از دغدغه‌های مهم و خطیر مسؤولین نظام بوده است، اظهار کرد: حق استان مازندران نیست که امروزه در برخورداری از مزایایی که نظام در اختیار مردم قرار می‌دهد سهمیه آخر باشد.

محمد ابراهیمی افزود: در حوزه بیمه روستایی و عشایر هیچ کاری صورت نگرفته بود اما باهمت مسؤولین شهرستان اقداماتی انجام‌شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در سال ۹۷ حدود یک هزار نفر سهمیه شهرستان سیمرغ برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه روستایی و عشایری است، گفت: دستگاه‌های مرتبط پای‌کار حاضرشده و یکی از خدمات مهم دولت را به مردم ارائه دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴