کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا طبل غیرت و تعصب ایرانی در روسیه به‌صدا در می‌آید؟/ حسن طبلی جویباری قادر به این کار است

28 فروردين 1397 ساعت 20:38

همه او را با موهای فِر و طبل و دمام می‌شناسیم که اگر تشویق‌ها و فریادهای او برای ترغیب مردم به تشویق ورزشکاران نبود، شاید موفقیت‌هایی که امروز کشتی‌گیران و سایر ورزشکاران به دست آوردند به‌دست نمی‌آمد.


به گزارش بلاغ به نقل از جویباران،همه او را با ورزش کشتی می‌شناسند و دیدن این رشته ورزشی بدون او هیجانی ندارد به‌ویژه برای مردمان شهرستان جویبار و حضور او هیجان خاصی به همه دست می‌دهد.

شاید اگر او نبود بسیاری از افتخارات برای کشتی‌گیران کشورمان و شهرستان جویبار رخ نمی‌داد و بسیاری از پیروزی‌های حساس کشتی‌گیران ما با حمایت و حضور او رقم خورد. به دلیل حضور تأثیرگذارش در ورزش کشتی؛ او را به دیگر رشته‌های ورزشی مانند والیبال، فوتبال، فوتبال ساحلی و ... فراخواندند و او نیز به دلیل عشق و علاقه به کشورش وارد این عرصه‌ها شد و به‌حق هر جا که او بود ورزشکاران دست‌خالی از میدان برنمی‌گشتند.

اشتباه نکنید از قهرمان یا مربی ورزشی حرف نمی‌زنیم بلکه از مرد خستگی‌ناپذیری در عرصه ورزش صحبت می‌کنیم. حسن مختابادی معروف به «حسن طبلی» که همه او را با موهای فِر و طبل و دمام می‌شناسیم، که اگر تشویق‌ها و فریادهای او برای ترغیب مردم به تشویق ورزشکاران نبود، شاید موفقیت‌هایی که امروز کشتی‌گیران و سایر ورزشکاران به دست آوردند شاهد این افتخارات نبودیم؛ زیرا لیدرها از تأثیرگذارترین افراد در جامعه ورزشی به شمار می‌روند که در هماهنگی تماشاگران و ترغیب آن‌ها به تشویق ورزشکاران و تیم‌ها و همچنین با سردادن شعارهای مثبت و سازنده می‌توانند در پیشبرد اهداف یک باشگاه و هدایت ورزشکار یا تیم نقش بسزایی داشته باشند.

نتایج تحقیقات برخی از محققان نشان می‌دهد که وقتی یک مهارت ورزشی به‌خوبی یاد گرفته شود، اجرای آن مهارت در حضور تماشاچی بهتر صورت خواهد گرفت. این امر به خاطر فراهم آمدن میزان انگیزه و انرژی لازم به خاطر فعالیت سیستم خودمختار دستگاه عصبی صورت می‌گیرد و لیدرها به‌عنوان هماهنگ‌کننده تماشاچیان برای تشویق ورزشکار یا یک تیم، نقش برجسته‌ای در این پیروزی‌ها دارند.

حسن مختابادی «حسن طبلی»، در طول این چند سال برای ورزش جویبار و ایران زحمت‌های فراوانی کشیده است و بدون هیچ چشم‌داشت و هیچ‌گونه حقوق و پاداشی و حتی باتحمل بیماری سختی که برای وی پیش آمد، ذره‌ای از عشق و علاقه او برای تشویق و حمایت از ورزش ایران کم نشد و مانند یک قهرمان و پهلوان، با بیماری‌اش دست و پنجم نرم کرد و پشت او را به خاک زد و اکنون برعکس لیدرهای تهران‌نشین، که دارای حقوق و امتیازات زیادی هستند و شاید کمترین مشکل اقتصادی را دارا هستند، برای امرارمعاش زندگی‌اش پشت تاکسی‌اش می‌نشیند و نان بازویش را می‌خورد. هرچند برای قهرمانی و موفقیت ورزشکاران ایرانی پرده‌های گوشش را از دست داد.

آیا رئیس فدراسیون‌های کشتی، والیبال و فوتبال یا کمی نزدیک‌تر، مسئولین شهرستان جویبار و استان مازندران از این موضوع خبر دارند که این‌گونه با سرمایه‌های ورزشی استان برخورد می‌کنند؟

زندگی ورزشی یک ورزشکار یک‌زمان معینی دارد شاید پنج، هشت یا ده سال عمر ورزشی (موفقیت ورزشی) باشد، ولی حضور لیدرهایی امثال حسن مختابادی، که نزدیک به 2 دهه است برای افتخارآفرینی ورزش شهرستان و کشور ایران تلاش می‌کند و از کمترین حمایت از سوی مسئولین برخوردار است، شاید کمی ناحق و به تعبیری ظلم قلمداد شود.

با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی روسیه و حضور تیم جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها، قطعاً حضور «حسن طبلی» با دمام، شیپور و طبل‌هایش می‌تواند بر روحیه فوتبالیست‌های کشورمان تأثیرگذار باشد. همانطورکه در رقابت‌های المپیک، مسابقات جهانی والیبال و فوتبال ساحلی تجربه نشان می‌دهد، حضور این لیدر حرفه‌ای نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های ورزشکاران داشته و موجب کسب افتخارات باارزشی برای کشورمان شده است.

امیدواریم مسئولین شهرستان جویبار، استان مازندران و خیرین شهرستانی و استانی با حمایت از این لیدر توانمند، راه را برای حضور وی در مسابقات جام جهانی روسیه هموار کنند تا کشور روسیه صدای طبل غیرت و تعصب ایرانی را بشنود.


کد مطلب: 358773

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/358773/آیا-طبل-غیرت-تعصب-ایرانی-روسیه-به-صدا-می-آید-حسن-طبلی-جویباری-قادر-این-کار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com