تاریخ انتشارجمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۳۴۷۲۷۴
ردپای خدمات نظام را بیش از هر جای دیگر می‌توان در مازندران به نظاره نشست، استانی که پیش از انقلاب حیاط خلوت مستشاران شرق و غرب بود، اینک به تابلویی از پیشرفت و توسعه مبدل شده است.
۰
plusresetminus
روشن شدن مشعل گاز در روستاهای مازندران به برکت انقلاب
به گزارش بلاغ، مازندران به برکت خدمات نظام اسلامی در 39 سال گذشته به استانی شکوفا تبدیل شد که ردپای خدمت را در جای جای استان می‌توان مشاهده کرد و بهره‌مندی درصد بالایی از روستاییان استان از خدمات بهداشتی، رفاهی، گاز طبیعی، برق، راه و امکانات فرهنگی از جمله خدمات نظام در این خطه از کشور پهناور اسلامی است.

بازخوانی بخشی از خدمات نظام اسلامی در مازندران حاکی از آن است که این استان کرانه خزری به برکات خدمات نظام به پیشرفت‌های قابل توجه ای دست یافته است.

اجرای طرح گازرسانی تنها یکی از طرح‌‌هایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مازندران رنگ دیگری به خود گرفت و هر روز شاهد بهره‌مندی بیشتر نقاط مازندران حتی در روستاهای صعب العبور و کوهستانی این استان هستیم.

برخورداری 52 شهر و 1932 روستای مازندران از نعمت گاز طبیعی

جعفر احمدپور، مدیرعامل شرکت گاز مازندران طی گفت‌وگویی اظهار کرد: هزار و 150 کیلومتر شبکه‌گذاری گاز از ابتدای امسال تاکنون در بیش از 460 روستای استان مازندران انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با گازرسانی به روستا‌ها تا پایان سال 97 کلیه روستا‌های بالای 20 خانوار استان که قابلیت گازرسانی را دارا باشند، از نعمت گاز بهره‌مند می‌ شوند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه در حال حاضر عملیات گازرسانی به 450 روستا و 6 شهر مازندران در دست اجرا است، افزود: تاکنون 52 شهر و هزار و 932 روستا مشتمل بر بیش از 99 درصد خانوار شهری و بیش از 90 درصد خانوار روستایی در مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

شهرستان سوادکوه در مازندران، پس از انقلاب اسلامی و در طول این 39 سال تحولات چشمگیری در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی و فرهنگی – سیاسی به خود دیده است.  

ساخت شهرک‌های صنعتی، ساخت راه‌های ارتباطی در مناطق شهری و روستایی، طرح های گازرسانی و توسعه شبکه برق رسانی چرخ توسعه در این شهرستان را به حرکت درآورده است.

از سه شهر پل‌سفید، زیراب و آلاشت در شهرستان سوادکوه، شهرهای پل‌سفید و زیراب از نعمت گاز برخوردار هستند و گازرسانی به شهر آلاشت در حال انجام است.

با توجه به کوهستانی بودن منطقه سوادکوه، بسیاری از روستاهای این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند شدند و یا گازرسانی در آن در حال انجام است.

انشعاب‌گاز در 96 درصد از منازل دهستان کِسِلیان بخش زیراب

عبدالجواد توحیدی مقدم، فرماندار سوادکوه نیز طی گفت‌وگویی با اشاره به خدمات نظام اسلامی در این شهرستان اظهار کرد: برای گازرسانی به شهرستان سوادکوه، ده‌ها میلیارد تومان هزینه‌ شد و گاز‌رسانی به شهرستان هم ادامه‌ دارد.

وی از انشعاب‌گاز در 96 درصد از منازل دهستان کِسِلیان بخش زیراب خبر‌ داد و خاطر‌نشان کرد: بیش از 87 ‌درصد گازرسانی در مسیر ولو‌پی و آلاشت و بیش از 90 درصد مسیر فلورد، انجام‌ شد.

فرماندار سوادکوه با اشاره به افتتاح 20 طرح عمرانی با 9 میلیارد‌ تومان در دهه‌ فجر، تصریح کرد: گازرسانی در مناطق دهستان کِسِلیان، مسیر ولو‌پی و آلاشت و گازرسانی مسیر فلورد در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

پرداختن به اقدامات مثبت نظام، به معنی نفی یا نادیده گرفتن معضلات و نواقص موجود نیست. مشکلات موجود، اکثرا محسوس و مشهود برای عموم مردم است.

دهه فجر فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی

نواختن آهنگ توسعه استان با شروع انقلاب اسلامی در مازندران، سرآغاز تحولات بسیار مطلوب در این استان بوده و دهه فجر و فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن در حوزه‌های گوناگون است و هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته شود، اهمیت پرداختن به موضوع دستاورد‌ها و اهمیت تبیین دستاورد‌های نظام در این استان بیش‌تر می‌شود.

سیاه‌نمایی، ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان، بزرگ جلوه دادن مشکلات، کم ارزش جلوه دادن دستاورد‌های انقلاب و ناکارآمد نشان دادن نظام دینی و زیر سوال بردن آن از جمله اهداف دشمنان در جنگ نرم علیه ایران اسلامی است.

به گزارش بلاغ‌، استان مازندران ظرفیت‌های مغفول مانده زیادی دارد که امیدواریم در سال‌های آتی با توجه جدی دولتمردان و مسئولان این استان، پیشرفت‌ها و توسعه‌های روز افزون مازندران را در سایه همدلی و اتحاد مسئولان، شاهد باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴