13 آبان سال 58 را باید سالروز نواخته شدن زنگ استکبارستیزی توسط دانشجویان و دانش‌آموزان پیرو خط امام دانست که با برملا ساختن چهره واقعی این دشمن واقعی مرگ بر آمریکای عملی را معنا کردند.
۰
plusresetminus
زنگ استکبارستیزی در مازندران به صدا درآمد/ 13 آبان نماد مرگ بر آمریکای عملی ملت ایران
به گزارش بلاغ، تقویم مردم ایران‌زمین سرشار از روزها و مناسبت‌هایی است که یادآوری هر یک از آن‌ها موجی از غرور و عزت را در دل فرزندان این سرزمین کهن ایجاد کرده و تا پایان دوران نیز بر تارک تاریخ ماندگار می‌ماند.

روزهایی که مردم ایران‌زمین با دلاوری‌ها و رشادت‌های خود در مقابل زورگویان جهانی و ابرقدرت‌های خودخوانده دنیا سر تعظیم فرود نیاورده و قدرت ایمان و همت بلند خود را به رخ دشمنان خود کشیده‌اند.

این دلاوری‌ها و رقم زدن تاریخ در خون و ذات مردم این سرزمین نهاده شده و آنان را به برگزیدگانی بدل ساخته که گویا خداوند متعال نیز مأموریت‌های ویژه‌ای را برای آنان در ادامه تاریخ مقدر ساخته است.

البته هر زمانی که این مردم قدرت و عزت خود را به رخ دشمنان خود کشیدند در مقابل نیز دشمنان با اهداف پلید و شیطانی خود ظالمانه بر آنان تاخته و به تصور تحقیر این ملت، انواع نیرنگ‌ها و خدعه‌ها را برای برتری بر مردم ایران‌زمین به کار بسته‌اند.

استوار در تاریخ همچون 13 آبان 58

یکی از مهمترین برهه‌های ملت ایران را باید پس از پیروزی انقلاب اسلامی آنان و رهایی از بند و اسارت سرسپردگان به استکبار جهانی برشمرد که این اتفاق هرگز به مذاق بدخواهان ملت خوش نیامده که اکنون و با گذشت نزدیک به 40 سال از انقلاب اسلامی، همچنان با انواع و اقسام ترفندها سعی در به زانو درآوردن این ملت بزرگ دارند.

اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن استکباری به رهبری آمریکای جنایتکار به عناد خود ادامه داده و در سفارت خود در تهران به فعالیت‌های خرابکارانه علیه منابع ملی مردم این سرزمین مانند جاسوسی پرداخت.

این اقدامات و سایر فعالیت‌ها و اظهارنظرهای لجوجانه از سوی آمریکایی‌ها سبب شد تا در 13 آبان سال 58 دانشجویان و دانش‌آموزان پیرو خط امام به سفارت آمریکا هجوم برده و ضمن تسخیر این پایگاه شیطان بزرگ در خاک کشور و اسارت کارکنان آن به اسناد مهم و قابل توجهی دست پیدا کنند.

اسنادی که با آغاز تجمع و هجوم به سفارت توسط مأموران جاسوسی آمریکا در همان سفارت‌خانه برای انهدام آن‌ها اقدام شده بود اما پس از تصرف سفارت توسط دانشجویان و با تلاش شبانه‌روزی دوباره قابل استفاده شد تا مشخص شود این دشمن پلید به نام سفارتخانه، یک جاسوسخانه حرفه‌ای علیه ملت ایران به راه انداخته بود.

برهمین اساس روز 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تقویم و تاریخ پر غرور ملت ایران ثبت شد تا آیندگان بدانند که حتی جوانان و نوجوانان ایرانی نیز در برابر ظلم و زور سر تعظیم پایین نیاورده و به هیچکس اجازه دراز کردن بیش از اندازه پای از گلیم خود را نمی‌دهد.

ستیز با استکبار ادامه دارد

در همین راستا آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا پیش از این ضمن گرامیداشت واقعه 13 آبان، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در این روز را خاطره‌ای غرور انگیز برای ملت ایران خواند و اظهار کرد: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی باید به خوبی گرامی داشته شود.

وی افزود: اگر روز 13 آبان را در دل تاریخ جست‌وجو کنیم با رویدادهای متفاوتی روبرو می‌شویم که از هجوم مأموران رژیم ستمشاهی پهلوی به دانشجویان و دانش‌آموزان و کشتار آن‌ها تا بازداشت و تبعید امام راحل، تسخیر جاسوس‌خانه و محل فساد سفارت آمریکا و حوادثی این چنین را شامل می‌شود.

امام جمعه نکا با تأکید بر لزوم گرامی داشتن هرچه بیشتر 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: این روز نماد ایستادگی در برابر آمریکای جنایتکار است که نه تنها توسط دانشجویان و دانش‌آموزان بلکه باید از سوی همه ملت ایران گرامی داشته شود.

این مسئول با اشاره به رفتارهای آمریکا در قبال ملت ایران با وجود گذشت نزدیک به 40 سال از عمر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: این اقدامات خصمانه نشان می‌دهد که اقدام دانشجویان و دانش‌آموزان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی درست بوده است.

وی حرکت‌های امروز آمریکا را نشانگر بی‌معنا بودن مذاکره و صحبت با چنین دولت مستکبری برشمرد و گفت: برخی امروز مذاکره با آمریکا را دیوانگی می‌دانند درحالی که برای ملت ایران از سال 58 مشخص بود که مذاکره با آمریکا دیوانگی است.

در پایان محمدی لائینی بر لزوم ادامه مسیر استکبارستیزی توسط ملت ایران در ادامه مسیر خود به سوی اهداف تعیین شده تأکید و تصریح کرد: با گرامیداشت و شرکت در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی باید نشان دهیم که در راه ستیز با ستیزه‌گران با دین، ملت و مملکت خود هستیم.

13 آبان، طلیعه تقویت روحیه آرمان‌خواهی

همچنین جعفر احمدی فرماندار نکا نیز در جلسه ستاد بزرگذاشت 13 آبان به عنوان روز دانش آموز در این شهرستان، این روز را یادآور رشادت‌های دانشجویان پیرو خط امام توصیف و اظهار کرد: دانشجویان و دانش‌آموزان پیرو خط امام، با رهبری امام خمینی(ره) لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.
وی دیوار ستم را شکستنی خواند و افزود: ملت ایران با تأسی از مکتب عاشورا و قیام امام حسین (ع) شعار هیهات من‌الذله را سر می‌دهند.

فرماندار نکا دانشجویان و دانش‌آموزان ایران اسلامی را پیرو همیشگی خط امام و رهبری برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمنان نظام بدانند پیوند میان ملت و ولایت ناگسستنی بوده و همه با هم زیر پرچم ولایت فقیه در زمینه تقویت روحیه آرمان‌خواهی گام برمی‌داریم.

در پایان این مسئول ضمن تأکید بر اهمیت ویژه 13 آبان، خواستار حضور همگانی مردم غیور ایران اسلامی در راهپیمایی این روز شد و اضافه کرد: همه آحاد جامعه باید در این روز با حضور خود نفرت و انزجار خود را آعلام کنند.

پرچم ظلم‌ستیزی برافراشته از 13 آبان

در همین زمینه سیدابراهیم شریفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا نیز در جمع مسئولان ادارات این شهرستان، 13 آبان را یوم‌الله توصیف و اظهار کرد: ملت ایران هر ساله در این روز انزجار خود را به استکبار جهانی نشان داده‌اند.

وی افزود: ملت مسلمان ایران با پیروزی بر نظام سلطه و رژیم ستمگر شاهنشاهی عزم خود را برای مقالبه هرچه گسترده‌تر با مستکبران عالم نشان داده تا جایی که امام راحل تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم ملت برشمردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا، تلاش برای رفع فتنه در عالم را شعار همیشگی ملت ایران خواند و خاطرنشان کرد: امروزه نیز تمام فتنه‌ها، جنگ‌ها و خباثت‌ها در عالم به خصوص در همین منطقه توسط استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار صورت می‌پذیرد.

این مسئول اضافه کرد: آرمان مکتب، نهضت و انقلاب ما ایستادگی در برابر استکبار جهانی بوده و هرگز نیز از آرمان‌های خود در ادامه راه شهیدان و امام راحل کوتاه نیامدیم همانظور که امروزه نیز در یمن، عراق، سوریه، آفریقا و هر جایی که ندای مظلوم بلند شود در برابر ظالمان می‌ایستیم.

در پایان وی گفت: دشمنی آمریکا از ابتدای انقلاب بوده و هست به طوری که امروز به صورت علنی پا را فراتر گذاشته و عناد خود با ملت ایران را به راحتی بازگو می‌کنند تا همه بدانند که این مستکبران با چنین ملتی مشکل داشته و مخالفت با نظام و رهبری انقلاب اسلامی بهانه‌ای بیش نیست.

ادامه راه 13 آبان با تربیت نسل انقلابی

اهمیت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان و برملا شدن نیرنگ‌ها و چهره واقعی این دشمن خبیث مردم ایران اسلامی به اندازه‌ای بوده که امام راحل نیز در تمجید این حرکت در همان زمان آن را انقلاب دوم نامیدند.

باید توجه داشت که شرکت‌کنندگان در این اقدام تاریخی دانشجویان و دانش‌آموزانی بودند که روزی در گهواره‌ها امید امام خود بوده و با اتکال به خداوند متعال و تلاش و جانفشانی‌های این نوجوانان و جوانان در کنار سایر مردم، خمینی(ره) بزرگ توانست کشتی آزادگی این ملت را به سر منزل مقصود برساند.

بنابر این قطعاً وظیفه سنگینی بر دوش نظام آموزشی کشور از آموزش‌وپرورش گرفته تا آموزش عالی وجود دارد تا بتوانند به درستی در ادامه روند همان تربیت نسلی انقلابی و استکبارستیز بیش از پیش مستحکم و قدرتمند گام بردارند.

همه مسئولان بدانند که تربیت نسل انقلابی به منظور مبارزه با ظلم جهانی در راستای زمینه‌سازی ظهور مهدی موعود(عج) و برپایی بزرگترین انقلاب تاریخ بشریت به دست موعود امم مهمترین وظیفه ذاتی و فطری آن‌ها است که کوتاهی ناخواسته در این زمینه نیز عواقب ناگواری را هم برای خود آنان و هم برای این مسیر به همراه دارد.

البته خانواده و رسانه به عنوان دو نهاد بسیار مهم و اثرگذار در تربیت نسل و روشنگری همراه با بصیرت‌افزایی به عموم مردم ازجمله نسل جوان دارای نقش راهبردی هستند که باید در انجام وظایف و مأموریت خود تلاش بی‌دریغی را انجام دهند.
 
منبع : پیک نکا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴