اولین المپیاد فرهنگی ورزشی ادارات، نهادها و ارگان‌های شهرستان نکا به پایان رسید تا پس از المپیاد روستایی سال گذشته، این شهرستان تبدیل به پایلوت برگزاری المپیادهای گوناگون ورزشی در مازندران شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، اولین المپیاد فرهنگی ورزشی ادارات، نهادها و ارگان‌های شهرستان نکا و برای نخستین مرتبه در سطح استان مازندران به مدت 14 روز در 12 رشته ورزشی برگزار شد.

مسابقات این دوره در 6 رشته ورزشی شامل رشته‌های فوتسال، آمادگی جسمانی، تیراندازی، طناب‌کشی، تنیس روی میز و طناب‌زنی برای آقایان و 6 رشته طناب‌کشی، داژبال، آمادگی جسمانی، طناب‌زنی، دارت و مچ‌اندازی در بخش بانوان برگزار و نفرات برتر هر رشته نیز معرفی شدند.

در این دوره بیش از 600 ورزشکار از کارکنان ادارات و نهادهای مختلف شهرستان نکا حضور داشته و با یکدیگر به رقابت پرداختند که نشان از جامعیت و سطح بالای برگزاری مسابقات دارد.

این دوره از مسابقات با برگزاری مراسم ویژه افتتاحیه در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید محمدرحیم بردبار با اجرای برنامه‌های متنوع شامل حمل مشعل از مقابل قرمانداری نکا تا محل مراسم افتتاحیه، عبور تیم‌ها از زیر قرآن و روشن کردن مشعل المپیاد آغاز شد.

در نهایت نیز پس از گذشت 14 روز با برپایی مراسم اختتامیه ویژه با حضور معاون ورزش همگانی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به پایان رسید.

 
نکا، پایه‌گذار برگزاری المپیادها در سطح مازندران

در همین رابطه مدیر ورزش و جوانان نکا با اشاره به حضور بیشتر ادارت و دستگاه‌های این شهرستان در این دوره، اظهار کرد: از همه‌ کسانی که در برگزاری این برنامه تلاش کردند قدردانی می‌شود.

وی شهرستان نکا را پایه‌گذار برگزاری این نوع از مسابقات در سطح شهرستان‌های مازندران توصیف کرد و افزود: المپیاد ورزشی کارکنان دولت تاکنون بدین شکل حتی در سطح استان نیز برگزار نشده است.

مجتبی رضایی با بیان اینکه عامل اصلی برگزاری این المپیاد نشاط و هیاهوی موجود در جامعه است، خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی آمار نگران‌کننده‌ای درمورد افزایش بیماری‌های سرطانی، قلبی و عروقی کشور ایران ارائه داده است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه در قشر کارمندان ورزش و تحرک کمتر وجود دارد این برنامه محکی بوده برای آنان تا کارکنان ادارات در شهرستان نکا سطح بالاتری از تحرک را تجربه کرده و در آن به رقابت بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری المپیاد روستایی در شهرستان نکا در قالب 23 رشته مختلف ورزشی آقایان و بانوان، افزود: اگرچه برگزاری حتی یک رشته سختی‌های خود را دارد اما با تمام کم‌و کاستی‌هایی که در انجام این المپیاد وجود داشت خوشبختانه کار با موفقیت انجام شد.

در پایان رضایی یادآور شد: این المپیاد که در سطح کارکنان انجام شد در واقع بهانه‌ای بود تا شرکت‌کنندگان خود را در میدان رقابت دیده و به بحث ورزش همگانی بسنده نکنند.

 
توجه بیشتر به ورزش همگانی در مازندران

همچنین در مراسم اختتامیه این دوره عادل عالیشان معاون توسعه ورزش همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران مدیریت شهری را کمک حال حوزه ورزش همگانی خواند و افزود: یکی از هزاران ماموریت‌هایی که در حوزه همگانی وجود دارد توجه به سلامت کارکنان است.

وی با بیان برگزاری المپیاد باشکوه روستایی در شهرستان نکا و بانوان زیادی که جذب آن شدند، خواستار حمایت از برنامه‌های ورزشی در راستای برگزاری مسابقات مختلف با عناوین گوناگون شد.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران خاطرنشان کرد؛ اگر عزم و همدلی نزد مسئولان نبود، برگزاری المپیادهای ورزشی نیز  صورت نمی‌گرفت که این نشان از وجود مسئولان خوب در شهرستان نکا است.

این مسئول شرایط سلامت در مازندران را نامساعد توصیف و اضافه کرد: بنابر آمار ارائه شده از سوی محققان دانشگاه علوم پزشکی مازندران 50 درصد بانوان مازندران دارای مشکل چاقی هستند.

وی گفت: آمار نشان می‌دهد که متأسفانه روزانه 13 نفر در اثر سکته قلبی، مغزی و عروقی در استان مازندران جان خود را از دست می‌دهند.

عالیشان با بیان اینکه هزاران نفر در قشر کارگری، اداری، دانشجویی و دانش‌آموزی استان مازندران وجود دارند و پرسنل اداره ورزش در سراسر کشور تنها 300 نفر هستند، خاطر نشان کرد: سه صنف در مازندران فعال شده و نگاه عمیقی به حوزه‌ ورزش دارد.

در پایان وی از زحمات فراوان مجتبی رضایی در حوزه ورزش صمیمانه تشکر نمود و گفت: شهرستان نکا قابلیت‌ها و جوانان با استعدادی بسیاری دارد و همگان ‌به ظرفیت‌های شهرستان واقف هستند.

 
ورزش، مولفه‌ای بزرگ در کنار سیاست

در همین راستا نیز علی غلامیان معاون فرماندار نکا در مراسم اختتامیه اولین المپیاد ورزشی کارکنان نکا با اشاره به این که این اولین المپیاد در این شهرستان بود از همه کسانی که در پیشبرد آن تلاش کردند تقدیر کرد.

وی افزود: عرصه ورزش آنقدر مهم است که اگر کشوری می‌خواهد خود را معرفی کند، ورزش هم یکی از مولفه‌های بزرگ در کنار سیاست است.

در پایان معاون فرماندار نکا خاطرنشان کرد: امید است که بتوانیم خدمتگزاران خوبی برای نظام  و شهیدانی باشیم که روزی جان دادند تا ما به راحتی در همچین مراسمی صحبت کرده و به مسئولیت برسیم.

 
چند توصیه مهم

به گزارش پیک نکا، برگزاری چنین المپیادهایی اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است که البته باید به صورت مستمر در سال‌های متوالی و در مناسبت‌های مختلف هر سال نیز با استقبال بیشتر و گسترده‌تری نسبت به دوره قبل ادامه پیدا کند.

اما برگزاری چنین برنامه‌هایی چالش‌هایی را نیز با خود به همراه دارد که قبل از برگزاری تا پس از آن را شامل شده و همواره در کنار مسئولان برگزاری آن دیده می‌شود که این نیز با حمایت‌های مناسب مسئولان استانی و شهرستانی قابل رفع و یا کاهش است.

اما مهمترین نکته جلوگیری از بزرگنمایی بی‌مورد برنامه‌ها است، به‌گونه‌ای که اگر برنامه‌ای با استقبال محدود و یا نه‌چندان گسترده‌ای روبرو شد هرگز از ارزش‌های دست‌اندرکاران و تلاش آن‌ها نمی‌کاهد.

برنامه‌ای که برای اولین مرتبه آن هم در سطح استان مازندران برگزار شده مشخص است که در دل خود دارای نقص‌ها و ایراداتی در کنار زیبایی‌های مربوط به آن است و نباید به هر شکلی با بزرگ‌نمایی بی‌مورد سعی در کامل نشان دادن آن داشت.

چنین اقداماتی نه تنها دارای سود نیستند بلکه زیان نیز می‌رسانند چرا که مهمترین فاکتور مدیریتی در هر برنامه‌ای پیدا کردن ایرادات و تلاش برای رفع آن‌ها است خال آنکه با ندیده گرفتن ایرادات به بهبود روند برگزاری در دوره‌های بعدی کمکی نشده و همواره همان ایرادات به شکل‌های متفاوت در دوره‌های مختلف دیده خواهند شد.

بنابراین ضمن تقدیر و خداقوت به مسئولان، توصیه می‌شود مهمترین اقدام خود را در شناسایی نقایص و تلاش برای رفع آن‌ها در دوره‌های بعدی قرار دهند تا در آینده با برگزاری برنامه‌های جالب‌تر و کم‌نقص‌تر هم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته و هم سطح برگزاری چنین مسابقات مهمی را بالاتر ببرند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴