اولویت کاری وزیر راه در مازندران

کمبود زیرساخت‌های مازندران در حوزه راه دسترسی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۳۰۹۱۰۰
متأسفانه در استان مازندران به‌ویژه شهرستان سوادکوه به دلیل کمبود زیرساخت‌ها که راه دسترسی مهم‌ترین زیرساخت محسوب می‌شود، در این مواقع مسافران و گردشگران و حتی شهروندان سوادکوهی با مشکلاتی عدیده‌ای روبرو می‌شوند.
۰
plusresetminus
کمبود زیرساخت‌های مازندران در حوزه راه دسترسی
به گزارش بلاغ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از پنج روز بحث و بررسی برنامه وزیران پیشنهادی، به جز وزیر پیشنهادی نیرو به بقیه وزرا رای اعتماد داده و بدین ترتیب دولت دوازدهم با رای اعتماد مجلس رسمیت یافت.

آخوندی را شاید بتوان یکی از پرحاشیه‌ترین وزرای کابینه یازدهم تلقی کرد. از همان ابتدا که او مسکن مهر را طرحی اقتصادبرانداز و شلخته مورد خطاب قرار داد.

آخرین دفاع رئیس‌جمهور از وزیر راه و شهرسازی نشان داد عباس آخوندی، یکی از مردان محبوب کابینه حسن روحانی است، این را می‌توان از انتساب لقب "برند" در صحبت‌های آقای روحانی متوجه شد.

در این بین عباس آخوندی با 198 رای موافق، 75 مخالف و 14 ممتنع به عنوان وزیر راه و شهرسازی رای اعتماد گرفت و حال نوبت کار و تلاش برای حل مشکلات مردم فرا رسیده است.

توجه به زیرساخت‌ها استان مازندران یکی از مطالبات به حق مردم این استان است که با وجود دریا، جنگل، ده‌ها مکان گردشگری، تفریحی و زیارتی، با آب و هوای بسیار مطبوع و دلنواز هر ساله در ایام تابستان میزبان مسافران و گردشگران بی‌شماری از اقصی نقاط کشور است.

کمبود زیرساخت‌های مازندران درحوزه راه دسترسی

متأسفانه در استان مازندران بویژه شهرستان سوادکوه به دلیل کمبود زیرساخت‌ها که راه دسترسی مهمترین زیرساخت محسوب می‌شود، در این مواقع مسافران و گردشگران و حتی شهروندان سوادکوهی با مشکلاتی عدیده‌ای روبرو می‌شوند.

طرح تعریض محور سوادکوه که بیش از 11 سال قبل در پنج قطعه تعریف شده طبق برنامه‌ریزی‌ها باید در سال گذشته تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسید اما هنوز بخش مهمی از این طرح  تکمیل نشده است و این روزها جوابگوی حجم وسیع عبور و مرور مسافرین نبوده بلکه ترافیک این مسیر هم صدای گردشگران و هم ساکنین این منطقه را در آورده است.

مردمی که حق دارند برای فرار از انواع آلودگی های صوتی، فکری، روحی- روانی، هوا و سایر معضلات به دل طبیعت بزنند و ساعاتی را فارغ از همه مشکلات، در کنار خانواده و دوستان به آرامش و تفریح بپردازند اما به جهت حضور چندین ساعته در ترافیک محور سوادکوه و سایر محورهای مواصلاتی مانند جاده چالوس، هراز و... بی حوصله تر از قبل و با اعصابی به هم ریخته به منزل خود بازمی گردند.


ایجاد ترافیک سنگین که در برخی از روزها باید صفت فلج‌کننده را نیز به آن بدهیم و انتظار چندین ساعته از پل‌سفید به قائم‌شهر که می‌توان آن فاصله را در کمتر از یک ساعت طی کرد، گویای ایجاد ترافیک سنگینی در محور سوادکوه است که ناراحتی اعصاب مسافران و ایجاد خاطره ناخوشایند از شهرستانی را به همراه دارد که با حدود 700 جاذبه طبیعی، مذهبی، تاریخی و جغرافیایی، می‌تواند از  گردشگری و توریسم، درآمد بالایی را به خود اختصاص دهد.

ترافیک سنگین  محور سوادکوه باعث اختلال در فعالیت‌های شهرستانی

از سوی دیگر ترافیک سنگین باعث اختلال در فعالیت‌های شهرستانی و حتی عبور‌ و مرور داخل شهرستانی شده است، که خواه ناخواه مشکلات زیادی برای ساکنان شهرستان سوادکوه به دنبال داشته و خواهد داشت.


حجم ترافیک در محور سوادکوه در برخی مواقع به حدی می رسد که پلیس راهور، با تمام زحماتی که متقبل می‌شوند، دچار نوعی سردرگمی می‌شوند به طوری که در ساعاتی، مسیر آمد و شد را از سوادکوه به قائمشهر یکطرفه می کند و در ساعات بعدی، بالعکس! و خود نیز می دانند که این طرح، هیچ گره‌ای از مشکلات این جاده و مردم درحال تردد را باز نخواهد کرد.

امیدواریم مسؤولان ملی به قولی که برای تکمیل این پروژه دادند، عمل کرده و منابع بودجه‌ای کشور به‌نحوی تخصیص یابد که نیاز نباشد کار به سال آتی موکول شود و حتی اگر منابع مالی برای این امر موجود نیست، صادقانه آن را به مردم اعلام کرده و تکلیف آنها را مشخص کنند، اما اگر منابع موجود است، به تعهدات و قول‌های داده شده عمل کنند.

از آنجایی که عملیات راهسازی این محور طرحی ملی است، پاسخ این پرسش به همت و عزم و تصمیم مسؤولان مربوطه و پیگیری‌های استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی مازندران و نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی برمی‌گردد.

مردم سوادکوه همچنان چشم‌انتظار تکمیل و بهره‌برداری این پروژه هستند، آیا سال 96 پروژه چهار بانده سوادکوه پایان می‌یابد؟
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴