تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۳۰۲۵۹۹
دانش آموزان پس از 9 ماه تلاش در طول سال تحصیلی نیازمند برنامه‌ریزی مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت در فصل تابستان هستند
۰
plusresetminus
اوقات فراغت دانش‌آموزان باید برنامه ریزی شود
به گزارش بلاغ به نقل از قائم آنلاین، دانش آموزان پس از ۹ ماه تلاش در طول سال تحصیلی نیازمند برنامه‌ریزی مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت در فصل تابستان هستند، از همین رو نهادهای متولی در این رابطه و وزارت آموزش‌ و پرورش برای پُرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌هایی را طراحی می‌کنند.

برنامه‌ریزی اوقات فراغت در تابستان ۹۶ براساس شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» انجام شده است و تلاش شده ضمن جذب حداکثری دانش‌آموزان در مراکز و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستان شعار هر دانش آموز یک مهارت محقق شود.

آموزش‌وپرورش هر سال با استفاده از فضاهای درون سازمانی از جمله مدارس و هنرستان‌ها، مراکز دارالقرآن ، کانون‌های فرهنگی تربیتی و کانون‌های فکری کودکان و نوجوانان، مراکز مربوط به سازمان دانش آموزی، اردوگاه‌های دانش آموزی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، پژوهش سراها و مراکز و پایگاه‌های تابستانی فعالیت خواهند کرد و با توجه به وجود چالشهایی در زمینه پر کردن اوقات فراغت اقداماتی نیز در این راستا انجام شده است.

سیدعلی قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در خصوص طرح اوقات فراغت دانش آموزان، اظهار کرد: طرح غنی سازی اوقات فراغت سال ۹۶ در ۸۰۰ پایگاه اوقات فراغت استان با ظرفیت پذیرش ۲۰۰ هزار دانش آموز انجام خواهد گرفت.

وی افزود: این طرح از ابتدای تابستان آغاز و تا ۲۷ شهریور (به مدت ۱۰ هفته) ادامه خواهد داشت که هفته اول جهت ثبت نام است و برنامه های اوقات فراغت خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن ها، مجتمع های ورزشی و مدارس انواع پایگاه های اوقات فراغت استان مازندران در تابستان ۹۶ به شمار می آیند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به انواع کلاس های در نظر گرفته شده در قالب کلاس های فرهنگی، دینی، مهارتی و دیگر موارد، تصریح کرد: طرح غنی سازی اوقات فراغت تابسنان ۹۶ با شعار «هر دانش آموز یک مهارت» در مازندران اجرا خواهد شد.

این مسوول با اشاره به اردوهای در نظر گرفته شده، گفت: اردوی بنیاد علوی با ظرفیت ۱۰ کاروان، اردوی مناطق مرزی با ۸۰ نفر سهمیه مازندران و اردوی زیارت اولی ها با حدود ۱۰۰ دانش آموز برای اعزام به مشهد مقدس در تابستان اجرا خواهد شد.

در ادامه ریاست آموزش و پروش شهرستان تنکابن در مورد فراغت دانش آموزان، گفت:
به طرح اوقات فراغت باید به عنوان مسیله ای جدی نگاه شود.

علیرضا سعدی‌پور ریاست آموزش و پروش شهرستان تنکابن در گفت‎وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: برگزاری این کلاس ها پس از یک سال تحصیلی می تواند باعث ایجاد نشاط در دانش آموزان شود و همچنین با آموزش مهارت های مختلف که بر اساس استعدادهایشان می بینند، می تواند آنها را در جهت و مسیری هدایت نماید تا به رشد و شکوفایی برسند.



وی افزود: برای تابستان امسال سه پایگاه مرکزی شامل کانون شهید صالحی واقع در کریم‌آباد، دارالقرآن بلاغ روبروی شهرداری تنکابن ، کانون فرهنگی ورزشی مستقر در آموزش و پرورش و سه پایگاه فرعی در حوزه شهری و ۱۶ پایگاه فرعی در بخش‌ها و روستاهای تنکابن در نظر گرفته ایم که در سه بخش مهارتی، فرهنگی-آموزشی و ورزشی فعالیت می نمایند.

سعدی پور در ادامه تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که صورت گرفته، در پایان هر دوره با برگزاری آزمون از طریق ادارات مربوطه برای دانش‎آموزان عزیز گواهی صادر خواهد شد.

مدیر آموزش و پروزش شهرستان تنکابن گفت: تاکنون حدود ۱۲۰۰ دانش‌آموز در کلاس‌‎های اوقات فراغت آموزش و پرورش تنکابن نام‌نویسی کرده‌اند و روند ثبت نام تا تاریخ ۲۵ تیرماه ادامه خواهد داشت.

این مسوول در ادامه بیان کرد: در سال گذشته ۴۵۰۰ دانش آموز، اوقات فراغت خود را در کلاس های تابستانی گذراندند و لازم به ذکر است برخی از این دانش آموزان به صورت همزمان در چند کلاس مختلف آموزش دیدند.

سعدی‌پور خاطرنشان کرد: در ايام تابستان بايد به بهترین شکل فعالیت نموده و با اجرای برنامه های مفید و پربار، فضایی مناسب برای رشد و شکوفایی خلاقیت و استعداد دانش آموزان فراهم نماییم.

یکی از والدین دانش آموزان نیز در ادامه می گوید: طرح های درون مدرسه ای و ایجاد کلاس های مرتبط و غیر مرتبط بسیار تاثیرگزار است اما هزینه های زیادی را دربر دارد و با توجه به وضعیت معیشتی شاید بسیاری از خانواده ها از حضور فرزندان خود ممانعت کنند و در این راستا حمایت هایی را از سوی مسوولین جهت ارایه خدمات مناسب انجام داده تاخانواده ها با هجمه اقتصادی زیادی مواجه نشوند.

با توجه به طرح های ارایه شده توسط مسوولین امر امید آن می رود تا بخشی از نیازهای دانش آموزان در مسایل انگیزشی و تفریحی آموزشی و هزینه های ان حل شود تا دغدغه خانواده ها در این راستا کمتر مشاهده شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴