تاریخ انتشارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۲۹۵۶۲۱
در مقابل شعار زیبای رئیس جمهور و کمک خواستن وی از رقبا و مخالفین، اولین میوه این حرف صرفاً حرف در مازندران، برکناری مدیر موفق و غیرسیاسی کانون پرورش فکری است.
۱
plusresetminus
چرا مردم را از مدیریت شایسته محروم می‌کنید؟!/ اعتبار 8 روزه وعده رئیس‌جمهور در مازندران
به گزارش بلاغ، رئیس جمهور دقیقاً دو روز پس از انتخابات 29 اردیبهشت، گفته بود: "از همه رقبا و آنهایی که رقیب من بودند، از شخص آنها کمک می‌خواهم. از تمام احزاب، جناح‌ها و مخالفین کمک می‌خواهم، چرا که ما می‌خواهیم برای ملت و کشورمان کار کنیم!"
 
شعارهای این‌گونه که در تبلیغات سال 92 از سوی آقای روحانی داده شده بود و پس از استقرار دولتش تبدیل به تیشه‌ای برای برکندن همه مدیران و مسئولان غیرهمسو با مشیء سیاسی جناح ایشان شده بود، از آنجا قابل توجیه بود که همه آن شعارها مربوط به قبل از انتخاب وی بود؛ اما اظهارات آقای روحانی در اول خرداد امسال، یعنی دو روز پس از انتخابات، این امید را ایجاد کرده بود که این بار با استفاده از تجربه تلخ تغییر سراسری مدیران و زیان‌های جبران‌ناپذیر به کشور و مردم بواسطه محروم‌کردن ملت از تجربه‌های گرانقدر مدیران برکنارشده، سناریوی دوره قبل تکرار نشود، اما دقیقاً 8 روز بعد وزیر نفت پس از اولین جلسه دولت در پس از برگزاری انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: " مگر می‌شود مدیر مخالف دولت را بر مسند کار گذاشت؟ آیا مردم رأی دادند که مخالفان دولت بر سر کار بیایند؟ مدیرانی که دولت را قبول ندارند برای چه باید بمانند، آنها باید خودشان بروند."
 
در این زمینه نکاتی چند درخور پاسخگویی از سوی دولت است:
 
1-مگر در اولین جلسه پس از انتخابات موضوع استفاده از فعالان ستادهای انتخاباتی آقای روحانی مطرح شد، که برای اعطای پاداش به آنها نیازمند تخلیه جایگاهها برای واسپاری مسئولیت به این فعالان بودید، و وزیر نفت که مسئولیتش بهیچوجه تناسبی با این مسائل ندارد، از سوی دولت به طرح این موضوع مبادرت ورزد؟!
 
2-آقای روحانی بمانند همه روسای جمهور پس از انتخابات از همه کاندیداها و مردم خواست تا از فردای انتخابات رفاقت را جایگزین رقابت کنند؛ چرا که رئیس جمهور برگزیده ملت ایران و رئیس جمهور همه مردم ایران است. اگر این‌گونه است، که در واقع نیز چنین است، پس چرا باید وزیر نفت به نیابت از دولت چنان اظهارات ضدوحدت و برهم‌زننده انسجام را به زبان بیاورد و علی‌رغم گذشت مدت طولانی، نه آقای روحانی و نه هیچ عضو دولت نیز موضعی در قبال سخنان زنگنه اتخاذ نکردند؟!
 
3-دو روز پس از اظهارات زنگنه، بناگاه اعلام شد که مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران پس از گذشت 8سال مسئولیت موفق از کار برکنار و فرد دیگری از استان بوشهر جایگزین او می‌شود. اخبار دریافتی حکایت از این دارد که این تغییر ناشی از فشارهای سیاسی و به‌رغم نظر مسئولان استان و از جمله آقای استاندار انجام می‌شود.
 
4-وزیر نفت با پیش‌فرض غلط، صحنه انتخابات را به تاثیر از فرهنگ لیبرالیستی و غیر اسلامی، کارزار جنگ پنداشته و آنانی که در انتخابات به آقای روحانی رأی ندادند را مخالف جانی رئیس جمهور برشمرده و هیچ هم به واقعیت"لزوم تبدیل رقابت به رفاقت"آقای روحانی توجهی نکرده و حکم به مجازات آنانی داده که به آقای رئیس جمهور رأی نداده بودند، هر چند اگر دارای فرهنگ بالایی در حوزه سیاسی باشند و انتخابات را با تلاش جدی برای خدمت به کشور و انقلاب خلط نکنند.
 
5-تغییر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران بهیچوجه نمی‌تواند مصداق نظر دولت و آقای زنگنه باشد؛ چرا که به اعتراف حتی آقای استاندار ، که در انتخابات سال 92 رئیس ستاد انتخابات آقای روحانی در مازندران بود، مدیرکل کانون مازندران هیچ فعالیت سیاسی نداشت و تمام توش و توان خود را مصروف خدمت به کودکان و نوجوانان استان کرده بود که  کارنامه موفق او در کانون کشور خود گویای این واقعیت است.
 
شاید نتوان هیچ مدیری را در حوزه ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در مازندران سراغ آورد که نمره عالی به مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران ندهد؛ حال که چنین است، پس بفرمائید علت برکناری نابهنگام این مدیر موفق چیست؟!
 
6-در این میان می‌ماند نقش و جایگاه استاندار به‌عنوان عالی‌ترین مقام استان که هر تغییر و تحولی در دستگاه‌های اداری و اجرایی استان در رده مدیران کل باید با نظر و تائید او انجام پذیرد. واقعاً اگر اقای استاندار نسبت به این تغییر نظر منفی دارد و مخالف آن است، جناب ایشان پاسخ دهند که چگونه می‌توان جایگاه استاندار را در یک استان نادیده گرفت و خودسرانه اقدام به برکناری مدیر موفقی کرد که استاندار از عملکرد او رضایت کامل دارد؟!
 
آیا پشت این تغییر نیز سیاسی‌کاری وجود دارد و یا اینکه در این زمینه نیز مردم نامحرم در دانستن هستند و بر روی این تعویض نیز باید مهر محرمانگی زده شود؟!   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲