کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیمه عمر در بیم و امید

ترویج بیمه عمر در گرو فرهنگ‌سازی عمومی در مازندران

31 تير 1396 ساعت 8:00

باید دانست‌ هر چقدر شبکه فروش فهم بهتری از فواید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری داشته باشد، سهم این بیمه نامه در سبد فروش شرکت‌های بیمه‌ای بیشتر خواهد شد.


به‌گزارش بلاغ، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری چند سالی است که موجب تحرک فعالان بیمه‌ای در استان مازندران شده‌است. با توجه به ضریب نفوذ بیمه در مازندران در حوزه بیمه‌اشخاص، شاهد فعالیت مناسب در ایجاد شبکه فروش توسط شرکت‌های بیمه‌ای بوده‌ایم.

یکی از بیمه نامه‌های جذابی که شرکت‌های بیمه را علاقمند به سرمایه‌گذاری در آن کرده‌است بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است، که در هر شرکتی با عنوان متفاوتی از آن یاد می‌شود. این بیمه نامه در حالت ظاهری سرمایه‌گذاری است که با اندک مقداری می‌توان پس از مدت نسبتا طولانی به مقادیر قابل توجه‌ای دست یافت، که بیمه‌های پوششی دیگری را نیز شامل می‌شود.

نکته قابل توجه به دور از هیجان‌های بازاریابی نوع نگاه کارشناسان به بازار این بیمه نامه در مازندران است. استان مازندران با توجه به تراکم جمعیتی سه میلیون و 300 هزارنفری و گذرگاه تردد20 میلیون نفر در طول سال، فرصت مغتنمی برای سرمایه‌گذاری در عرصه بیمه‌است، هرچند تمرکز شرکت‌های بیمه در مازندران روی بیمه نامه شخص ثالث قرار گرفته‌، اما رشد قابل توجه بیمه نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری نشان از تقویت و تفهیم شبکه فروش شرکت‌های بیمه نسبت به این بیمه نامه دارد.

در حال حاضر مازندران به طور نسبی نزدیک به 40 درصد از ترکیب بیمه نامه‌های خود را به بیمه نامه شخص ثالث اختصاص داده که در گذر از بیمه درمان، بیمه عمر به صورت میانگین 15 تا 20 درصد بیمه نامه‌های‌ شرکت‌های بیمه را در مازندران به خود اختصاص داده، که‌ این مقدار در سال‌های گذشته کمتر از 15 درصد بوده‌است.

استان مازندران یکی از مناطق بسیار مستعد در القای فرهنگ مصرف بیمه نامه عمر و سرمایه‌گذاری است و توانسته هم ردیف استان‌های پر فروش قرار داشته باشد، اما نظر و تحلیل بسیاری از کارشناسان در مورد بیمه عمر و سرمایه‌گذاری متفاوت است.

فروش خوب بیمه‎نامه عمر در مازندران
صدیقه‌اسلامی از کارشناسان با سابقه در فروش بیمه نامه عمر و سرمایه‌گذاری در این زمینه بیان کرد: فروش بیمه نامه در مازندران رشد خوبی داشته و این به دلیل اعتمادی است که مردم به وعده‌های‌شرکت‌های بیمه دارند.

وی فروش بیمه نامه عمر و سرمایه‌گذاری در مازندران را خوب ارزیابی کرد و گفت: شرکت‌های بیمه با برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد بازاریابی بیمه عمر و سرمایه‌گذاری توانستند به شبکه فروش خود تفهیم کنند که باید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را در صدر فعالیت‌های خود قرار دهند.

اسلامی‌تاکید کرد: رقابت شرکت‌های بیمه در مازندران برای کسب سهم بیشتر از بازار بیمه عمر و سرمایه‌گذاری موجب شد تا هر سال شاهد افزایش فروش این بیمه نامه در نمایندگی‌ها باشیم .

بیمه عمر در مازندران جایگاه خوبی ندارد
اما برخلاف‌نظر این کارشناس، هادی یزدانی از فعالان بیمه‌ای، که در حوزه فروش بیمه نامه‌های‌شخص ثالث سابقه زیادی دارد، فروش بیمه عمر را در ایران نامناسب توصیف کرد و گفت: مردم به شرکت‌های بیمه‌ای در حوزه بیمه عمر و سرمایه‌گذاری اعتماد زیادی ندارند، و این عدم اعتماد به دلیل وجود شبکه فروش ضعیف شرکت‌های بیمه‌است که نتوانستند فرهنگ مصرف بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را در بین مردم استان ایجاد کنند.

وی‌تاکید کرد: فرهنگ مصرف بیمه نامه عمر و سرمایه‌گذاری در کشور و مازندران وجود ندارد.

یزدانی‌تاکید کرد: فروشنده بیمه عمر و سرمایه‌گذاری هنور نمی‌داند در برخورد با مردم این بیمه نامه را چگونه معرفی کند و این رفتار متناقض موجب تشکیک اذهان مردم در صدق وعده‌های‌ شرکت‌های بیمه شده‌است.

فروش بیمه‌نامه عمر سخت و زمان‌بر است
مهدیه مصیبی از بازاریابان بیمه نامه‌های اشخاص، فروش بیمه عمر را در استان ضعیف دانست و گفت: فروش بیمه نامه عمر و سرمایه‌گذاری نسبت به دیگر بیمه نامه‌ها سخت‌تر و زمان‌بر است، چون مردم هنوز نسبت به شرکت‌های بیمه‌ اطمینان خاطر کامل ندارند.

مصیبی‌تصریح کرد: مردم نسبت به وعده‌هایی، که برای هزینه‌های پزشکی بیمه عمر و سرمایه‌گذاری داده می‌شود، اطمینان ندارند و مردد به خریداری آن هستند.

وی‌تاکید کرد: عدم اشنایی عمومی و نبود شبکه فروش قوی موجب شده که فرهنگ مصرف بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در مازندران سخت و زمان‌بر باشد.

مردم تا حدودی به بیمه عمر اعتماد دارند
سیدحسین موسوی از فعالان صنعت بیمه مازندران با بیان اینکه فروش بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف بسته به ذائقه مردم متفاوت است، اظهار کرد: مردم تا حدودی نسبت به بیمه‌های عمر وسرمایه‌گذاری اعتماد دارند و نمی‌توان گفت فروش بیمه نامه‌های عمر وسرمایه‌گذاری خیلی خوب و یا خیلی ضعیف است، این یک امر نسبی است.

وی با بیان اینکه مردم بین بانک و بیمه؛ تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بیمه‌ها دارند، اظهار کرد: بیمه عمر در بین اقشار کم درآمد طرفداران بیشتری دارد، و بسته به نوع محصولات ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه در استان‌های مختلف فرق می کند.

وی افزود: نمی‌توان به طور قطعی برای بازار بیمه عمر و سرمایه‌گذاری نتیجه‌گیری کرد چون مردم علاقمند به سرمایه‌گذاری کم هزینه با دریافت حداکثر سود هستند و باید این فرهنگ را در بین آن‌ها ایجاد کرد.

شرکت‌های بیمه تبلیغات خوبی در مازندران داشته‌اند
موسوی، مازندران را از نقاط خوب در حوزه بیمه عمر وسرمایه‌گذاری دانست و گفت: با توجه به تبلیغات مناسبی که شرکت‌های بیمه در مازندران داشته‌اند، توجه مردم به بیمه عمر و سرمایه‌گذاری نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر است به‌گونه‌ای که‌ اغلب مردم مازندران با این بیمه نامه تا حدودی آشنا هستند.

با توجه به موارد بیان شده می‌توان دریافت که فرهنگ استفاده‌از بیمه نامه عمر و سرمایه‌گذاری در مازندران ایجاد شده‌، اما فروش آن توسط نمایندگی‌ها کار سخت و زمان‌بری است و این به دلیل ضعیف بودن زنجیره‌های معرفی این بیمه نامه به مردم است، لیکن در این بازار رقابت برخی از شرکت‌ها به صورت عمده روی فروش بیمه نامه عمر و سرمایه‌گذاری‌ تمرکز کرده‌اند و در این زمینه موفق بودند؛ اما باید دانست‌ هر چقدر شبکه فروش فهم بهتری از فواید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری داشته باشد، سهم این بیمه نامه در سبد فروش شرکت‌های بیمه‌ای بیشتر خواهد شد. این مهم با آموزش مستمر و پیگیری میسر خواهد شد و دور از دسترس نیست.


کد مطلب: 293754

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/293754/ترویج-بیمه-عمر-گرو-فرهنگ-سازی-عمومی-مازندران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com