تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۲۸۹۸۰۹
باید جلوی این سیئه بزرگ را گرفت که مسئولین در مجالس یادواره‌های شهداء شرکت نکنند و این عدم حضور، براساس دستور اداری شکل گیرد؛ کاری که در سالگرد شهدای خان طومان چند روز قبل از سوی استاندار مازندران انجام پذیرفت و حال در سیمرغ نیز تکرار شد.
۰
plusresetminus
دیروز استاندار مازندران؛ امروز فرماندار سیمرغ/ لطفاً جلوی این رویه غلط را بگیرید
به گزارش بلاغ، شامگاه سه‌شنبه همایش جشن اعیاد شعبانیه به مناسبت میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و میثاق جوانان با شهدا با محوریت سردار جاویدالاثر پاسدار شهید میر رمضان هاشمی در مصلی نماز جمعه شهرستان سیمرغ با سخنرانی حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر امام‌جمعه تنکابن و بانوای حاج صادق آهنگران برگزار شد.

مردم شهرستان سیمرغ که مثل همیشه به‌خوبی از این مراسم استقبال کردند، و با حضور خود میثاق دوباره‌ای با شهدا بستند.

این مراسم برگزار شد اما غایب‌های بزرگی هم داشت.

فرماندار، بخشداران و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان سیمرغ از غایبان این مراسم بودند، که مشخص نیست چرا و چگونه این جمع هم‌زمان در این مراسم شرکت نکردند.

آیا آن‌قدر وقت‌شان پر بود که حتی نمی‌توانستند به احترام اعیاد شعبانیه 10 دقیقه در این مراسم حضور بهم برسانند؟

آقایان آیا با شهدا مشکل‌دارید که در هر مراسمی که نامی از آن‌ها برده می‌شود به آن آلرژی پیدا می‌کنید و از شرکت در مراسم آنان امتناع می‌کنید؟!.

آیا یادتان رفته برای آرامش امروز و میزی که بدون دغدغه به آن تکیه زده‌اید چه جوانانی به شهادت رسیدند؟

حتی شنیده‌شده بر اساس ابلاغیه تلفنی، تمامی دهیاران و شوراهای اسلامی از حضور در این مراسم منع شدند، اما خوشبختانه تعدادی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی به این پیام بی‌توجهی کرده و در این مراسم شرکت کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان در کنار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به‌عنوان متولیان اصلی این مراسم از غایبان بزرگ در این مراسم بودند.

حال باید از مسئولین سیمرغی پرسید، چرا در این مراسم شرکت نکردند و آیا از شرکت در این مراسم همانند دهیاران منع شدند یا خیر؟

این مراسم در حالی برگزار شد که قرار بود در آن از تعدادی از جوانان شهرستان تقدیر به عمل آید و حتی اسامی این جوانان هم تهیه شد و صبح روز برگزاری مراسم هم برای تأکید بر حضور این جوانان در مراسم با آنان تماس گرفته شد، اما شب مراسم هیچ‌کدام از متولیان اصلی حضور پیدا نکردند و مراسم تجلیل برگزار نشد.

حجت‌الاسلام عبدالعلی پور اکبر طی سخنانی گفت: باید به سمت تشکیل حکومت امام زمانی برویم.

امام‌جمعه تنکابن با اشاره به اینکه شهدا جان خود را در این راه تقدیم کردند و امروز بهترین میثاق ما با شهدا آماده‌سازی برای دولت مهدوی است، تصریح کرد: باید برای اجرا دولت مهدوی در این انتخابات همانند شهدا در میدان حضور پیدا کنیم.

پوراکبر در بخش دیگری از سخنانان خود گفت: نماز صبح ما در مسجد با غربت و مظلومیت همراه است، اما نباید یادمان برود حضرت علی(ع) برای برپایی نماز صبح فرقش شکافته و شهید شد.

امام‌جمعه تنکابن در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با برپایی حکومت امام زمان(عج) مشکلات مستضعفین حل می‌شود و یک فقیر در عرصه جهانی برای دادن زکات به او پیدا نمی‌شود، اظهار کرد: امیرکبیر چهار سال حکومت کرد و کشور را در طی چهار سال در عرصه‌های نظامی و اقتصادی به خودکفایی رساند.

پور اکبر در بخش دیگری از سخنان خود به واردات پوشاک دختر وزیر آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: دخترخانم وزیری 200 میلیون تومان پوشاک وارد کشور می‌کند و تمام کارگاه‌های تولید پوشاک و خیاطی‌ها را از کار می‌اندازد، اما برخی با چه رویی اعلام می‌کنند که دخترخانم وزیر بیکار بوده و با مجوز گمرک این کار را انجام داده است.

وی ادامه داد: گمرکی که این‌گونه مجوز می‌دهد آیا مردم بیچاره و پابرهنه این‌گونه مجوز می‌گیرند، آیا این عدالت است.

امام‌جمعه تنکابن در ادامه گفت: با این‌گونه دولت داری و اداره مملکت آیا نان و نوایی به مردم و مستضعفین می‌رسد یا فقط همین دوروبری‌های خودشان باید به نان و نوایی برسند.

حال این پرسش مطرح است چرا متولیان اصلی این مراسم خود در این مراسم شرکت نکردند، البته پاسخ این سؤال روشن است اما منتظر پاسخ این مسئولین هستیم.

باید از مسئولین ارشد شهرستانی هم پرسید چرا در مراسمی که نام شهید در آن برده می‌شود شرکت نمی‌کنند، آیا شائبه انتخاباتی یا سیاسی دارد؟ یا بانام شهدا مشکل‌دارند، که انشاءالله چنین نباشد.

روز گذشته هم استاندار و مسئولین استانی در سالگرد شهدای خان‌طومان شرکت نکردند و امروز فرماندار و مسئولین شهرستانی در مراسم میثاق جوانان با شهدا شرکت نکردند.

امیدواریم این مسئولین وقتی برای خلوت کردن با خود بگذارند و به رفتارهای خود فکر کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴