کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهیان نور فرصتی ارزشمند برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن/ ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس در بین نوجوانان و جوانان

22 اسفند 1395 ساعت 13:12

تهاجم فرهنگی دشمن به شیوه‌های مختلف در کشور وجود دارد و یکی از راه های مقابله با آن توجه به فرصت بسیار بزرگ راهیان نور است.


به گزارش بلاغ، جمهوری اسلامی ایران به طور ناخواسته در ابتدای انقلاب و پیروزی بزرگ بر طاغوت، با جنگی بی رحمانه رو به رو شد که آن را به طولانی‌ترین جنگ قرن نیز نامگذاری می‌کنند.

این جنگ با تمام تلخی‌های پیش رو، فرصت‌های فراوانی را برای کشور ایجاد کرد و همانند گنجی در اختیار این ملت قرار گرفت.

سرمایه های زوال ناپذیر

در این میان مفاهیم ارزشی مانند ایثار و مقاومت، که رزمندگان دفاع مقدس در میدان جنگ و ملت ایران در پشت جبهه از خود به جا گذاشته اند، باید جامعه پذیر شود و در سطوح مختلف مردم از پیر و جوان و از مرد و زن، به صورت یک فرهنگ پرافتخار درآید و روزبه روز تقویت و ترویج شود، چراکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نه تنها یک وظیفه دینی است، بلکه با امنیت ملی کشور گره خورده است.

در این راست پس از گذشت حدود ۴ دهه از عمر انقلاب، اکنون بخش درخوری از جمعیت کشور را کودکان، نوجوانان و جوانانی تشیکل می دهند و به عنوان نسل سوم و چهارم انقلاب، بیش از پیش ضرورت دارد با میراث ارزش‌های به جای مانده از شهدا، جانبازان و آزادگان آشنا شوند.

در این میان برپایی اردوهای راهیان نور و حضور در مناطق عملیاتی کشور، می‌تواند یک برنامه مهم فرهنگی و تاثیرگذار برای نسل‌های کشورمان باشد.

شنیدن کی بود مانند دیدن؟

محمدرضا محمودی راوی اردوهای راهیان نور در گفت‌و‌گو با بلاغ، اظهار کرد: اعزام زائران به مناطق عملیاتی، که همه این باورها و اهداف در آنجا ترغیب می شود، توانسته تاثیر فراوانی در روح و روان زائران به ویژه جوانان بگذارد.

وی گفت: راویانی، که در این مناطق در کنار این زائران روایت می‌کنند، ابعاد بیشتری از فرهنگ را می‌توانند برای مردم تبیین و اهمیت موضوع را بیان کنند.

محمودی خاطرنشان کرد: همه باید به دنبال ایجاد یک فرهنگ در میان نسل جوان باشند که بتواند هویت اصلی یک جوان مسلمان و یک متعهد به ارزش‌ها و اخلاقیات، که در زمان جنگ شهدای ما آن را به صحنه کشیدند، امروز در این جوانان نهادینه و به نمایش بگذارند.

این روای راهیان نور با توجه به اهمیت این اردوهای معنوی، اظهار کرد: یکی از پراهمیت ترین و اساسی ترین اردوهای راهیان نور در درجه اول فرهنگ سازی است که باید به آن توجه کرد و این ارزش های به یادگار مانده را، جوان ایرانی به آن افتخار کند، ارزش قائل شود.

نورافشانی خورشید دفاع مقدس بین راهیان نور

حجت‌الاسلام محمد سیدی از روحانیون و فعال فرهنگی کاروان راهیان نور در گفت‌و‌گو با بلاغ، اظهار کرد: به وضوح مناطق جنگی همانند نوری در کشور ما می درخشد و در هر سال مردم بیشتری را به سوی خود جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه راهیان نور یک برنامه بزرگ فرهنگی در کشور است، تصریح کرد: هر سال نسبت به گذشته این اردوها با کیفیت و کمیت بهتری برگزار می‌شود و امیدواریم این بهبود وضعیت تداوم داشته باشد.

مناطق دفاع مقدس، سند غیرت و عزت ملی ایرانیان

این روحانی راهیان نور با تاکید بر اینکه با وجود دشمنان اسلام، همچنان دفاع مقدس ادامه دارد، گفت: از اهداف مهم و مورد توجه در راهیان نور تاثیرگذاری این عملیات فرهنگی بر افکار جوانان و نوجوانان است و با توجه به اینکه در این کار هیچ الزامی وجود ندارد، هر ساله تعداد جوانانی که با شور و علاقه در این اردوها شرکت می کنند، بیشتر می شود.

سیدی افزود: تهاجم فرهنگی دشمن به شیوه‌های مختلف در کشور وجود دارد و یکی از راه های مقابله با آن توجه به فرصت بسیار بزرگ راهیان نور است.

به گزارش بلاغ، راهیان نور متعلق به همه مردم است و خود مردم هوشمندانه از این اقدام اثرگذار استقبال می کنند و امروز با عنایت خداوند راهیان نور به اوج خود رسیده است و همه دست اندرکاران این عرصه با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب برای اجرای این موضوع تلاش می کنند.


کد مطلب: 274433

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/274433/راهیان-نور-فرصتی-ارزشمند-مقابله-تهاجم-فرهنگی-دشمن-ضرورت-انتقال-فرهنگ-دفاع-مقدس-بین-نوجوانان-جوانان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com