وضعیت عجیبی در مرز ایران به عراق حاکم است و با توجه به اینکه مسئولان ایرانی در اینجا حضور ندارند، عراقی‌ها برخوردهای خیلی نامناسبی با زائران ایرانی دارند.
۰
plusresetminus
وضعیت در مرزهای منتهی به کشور عراق اسفناک است/ مسئولان ایرانی زائران را دریابند
به گزارش بلاغ، در چند سال اخیر و طی یک اقدام پسندیده از سوی مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و نزدیک به اربعین حسینی، سیل مشتاقان امام حسین(ع) در سراسر کشورهای اسلامی خود را به خاک عراق رسانده و از جای جای این کشور با پای پیاده به کربلای معلی می‌روند تا در روز اربعین اجتماع بزرگ حسینی را تشکیل دهند.
 
با توجه به اینکه این زائران از کشورهای مختلف به خاک عراق اعزام می‌شوند، لازم است که موارد قانونی دو کشور اعزام کننده و پذیرنده رعایت شود که البته در سال‌های اخیر حداقل در کشور ایران این اتفاق افتاده و با راه‌اندازی سایت و ثبت‌نام اینترنتی، این مشکلات رفع شد و زائران دغدغه خروج از کشور را ندارند.
 
اما چیزی که در این چندسال به یک مشکل اساسی تبدیل شده و هر ساله با وعده‌های مسئولان به سال بعد موکول می‌شود، برخورد نامناسب و عدم رسیدگی به وضعیت زائران در مرزها از سوی نگهبانان و مرزداران عراقی است که متاسفانه در اوج بی‌مسئولیتی موجب ازدحام جمعیت در مرزها و ایجاد بحران می‌شوند تا آنجاکه بر حسب شنیده‌ها امسال دو نفر از زائران ایرانی در اثر این بی‌توجهی و ازدحام جمعیت در سر مرز فوت کرده‌اند.
 
سیداحمد حسینی یکی از زائرانی است که با اشاره به وضعیت اسفناک خروجی مرزهای ایران به عراق به خبرنگار ما گفت: وضعیت عجیبی در مرز ایران و عراق حاکم است و با توجه به اینکه مسئولان ایرانی در اینجا حضور ندارند، عراقی‌ها برخوردهای خیلی نامناسبی با زائران ایرانی دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: زائران حدود ۳ ساعت پشت درب‌های بسته ورودی کشور عراق معطل شدند و پس از این مدت به اندازه ۲ نفر در را گشودند در حالی که حدود ۵ هزار زائر ایرانی منتظر ورود به خاک عراق بودند.
 
عباس جعفری یکی دیگر از زائران ایرانی است که در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص وضعیت مرز ایران و عراق اظهار کرد: این وضعیت به هیچ شکلی شایسته زائران نیست و لازم است که مسئولان ایرانی با حضور خود این مشکلات را رفع کنند.
 
وی با انتقاد از برخورد بد مسئولان عراقی گفت: متاسفانه در حالی که ۵ هزار زائر ایرانی در پشت درب بسته دچار سردرگمی و اضطراب هستند نگهبانان و مرزبانان عراقی با بی‌خیالی هرچه تمام‌تر به کارهای روزانه خود مشغول هستند.
 
ابوالقاسم فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: هنجارشکنی عراقی‌ها به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و اینگونه رفتارها خارج از کرامت انسانی است.
 
وی با اشاره به اینکه تمامی زائران ایرانی به این وضع معترض بودند، خاطرنشان کرد: زائران ایرانی در اعتراض به وضع موجود شعارهای الله اکبر و هیهات منا الذله سر دادند و از مسئولان ایرانی خواستاریم تا هرچه سریعتر به این وضع رسیدگی کنند.
 
به گزارش خبرنگار بلاغ، این چالش‌ و سنگ‌اندازی‌ها هیچگاه ملت ایران را از حضور در این اجتماع سیاسی و مذهبی باز نخواهد داشت، بلکه موجب تغییر نگرش ملت ایران در مورد برخی از کارگزاران دولت عراق می‌شود.
 
گفتنی است مسئولان ایرانی باید برای رسیدگی به وضعیت زائران به محل‌های مورد نظر خود را برسانند تا از نزدیک مشکلات موجود را لمس کنند و برای رفع آن چاره‌ای بیندیشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
علی
عراقی ها خیلی رفتار خوبی داشتن , این سربازای خود ما ایرانیا بودن که ...
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴