تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
کد مطلب : ۲۳۳۸۸۲
روز تربيت بدنی و ورزش بهانه‌ای است تا به خود يادآور شويم برای بهتر زندگی كردن و تندرستی و بهره مندی از فرصت‌هايی كه داريم از رخوت رها شویم.
۰
plusresetminus
در هفته تربیت بدنی و ورزش، چالش‌های ورزش‌مازندران را رفع کنید/ این مهم چه زمانی محقق می‌شود؟
به گزارش بلاغ، هفته تربیت بدنی و ورزش همه ساله‌ از 26 مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود.

هرچه از فواید ورزش بگوئیم، باز هم کم است؟
ورزش و فعالیت فیزیکی در سلامت روان نیز مؤثر است. مطالعات نشان می‌دهد که موارد افسردگی، اضطراب و .... در اثر فعالیت فیزیکی بهبود یافته و ورزش به عنوان یک عالم حمایتی در درمان بیماری روانی پذیرفته شده‌است.

ورزش و فعالیت جسمانی به همراه رژیم غذایی مناسب، عدم استعمال مشروبات الکلی و دخانیات و انجام مراقبت‌های دوره‌ای، در پیشگیری از بیماری‌ها و رسیدن به بالاترین سطح سلامتی و بازدهی اقتصادی و اجتماعی نقش دارند.

ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی، باعث مصرف انرژی شده و سهم بسیار مهمی در کنترل وزن و کاهش چربی در بدن دارد. همچنین فعالیت فیزیکی سبک و منظم از طریق تقویت کارکردهای ایمنی، باعث افزایش سطح فعالیت سیستم ایمنی در بدن شده و در پیشگیری از سرطان مؤثر می‌باشد.


همیشه روز ورزش برای هر مسلمان است
نامگذاري يك روز، نمادي است، وقايع مهمي در تقويم زندگي‌مان ثبت مي‌شوند و ما بايد آنها را مورد بازنگري قرار دهيم و روزهايي اين چنين را همواره به خود يادآور شويم .

یکی از عواملی که باعث تنبلی افراد شده زندگی ماشینی امروزی می‌باشد، بنابراین ورزش یکی از ارکان اصلی زندگی است که در تمام دنیا به‌این امر مهم توصیه شده و سعی شده در برنامه روزانه‌افراد حداقل 15 تا 20 دقیقه ورزش و حرکات ورزشی گنجانده شود.

ورزش روحیه‌انسان را شاداب و باعث شادی و نشاط و سلامتی می‌شود. ورزش تنش‌هاي رواني را از بين مي‌برد و اخم‌ها را به لبخند تبديل مي‌کند. کمتر کسی را می‌توان یافت که‌اهمیت ورزش در زندگی را انکار کند. در طول تاریخ، انسان هموراه به سلامتی جسم و روان می‏‌اندیشید؛ پس از همان نخستین دوره‏‌های‌تاریخ، انسان سعی بر آن داشته تا تن و روان خود را ورزیده كند و راهی برای جاویدان ساختن خویش بیابد

 

آثار فردی ورزش
ورزش، بر جنبه‌های گوناگون فرد اثر می‌گذارد. حرکات ورزشی، از یکسو قدرت و توانایی جسمانی ورزشکار را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر، باعث سلامت بدن انسان می‌شود؛ نعمتی که به تعبیر امام علی علیه‌السلام از زیادی مال بهتر است.

ورزش همچنین به تعادل جسم و جان آدمی می‌انجامد. با ورزش، انسان از روحی با نشاط برخوردار می‌شود و روح با نشاط، بدن را سرشار از طراوت و شادابی می‌سازد و البته بدن سالم هم، روح و جان را در دست‌یابی به مدارج کمال یاری می‌کند.

آثار روانی ورزش
ورزش، همان طور که بر جسم آدمی‌تأثیر می‌گذارد، بر روح و روان او هم تأثیر دارد. یکی از نتایج مفید ورزش بر روی شخصیت افراد، افزایش اعتماد به نفس است. ورزشکاران موفق، خود ساخته بوده و در برابر مشکلات، مقاوم تر هستند. از دیگر نتایج روانی ورزش، افزایش شور و نشاط ورزشکار و امید به آینده‌ اوست.

آدمی، با ورزش کمتر به دام وسوسه و گناه می‌افتد و به عادت‌های زشت، مثل اعتیاد دچار نمی‌شود. از دیگر آثار روانی ورزش، ویژگی ضدّ خمودگی و افسردگی آن است. ورزش، ورزشکار را سرزنده ساخته و او را در برابر دلمردگی بیمه می‌کند.

آثار اجتماعی ورزش
انسان، موجودی است که فقط با زندگی جمعی  به سلامت خود را به مقصد می‌رساند و فرد‌گرایی و انزواطلبی، با ذات او در تضاد است. برای رسیدن به‌ این روح جمعی و همبستگی عمومی، راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌ها، ورزش کردن است. ورزش، موجب گسترش روابط گروهی می‌شود. در ورزش‌های گروهی، بدون هماهنگی و دوری از خودخواهی، نمی‌توان به موفقیت رسید و این خود باعث تقویت روح جمع‌خواهی افراد می‌شود. همچنین، ورزش موجب گسترش حس یکرنگی و همگرایی در افراد می‌گردد. برای‌تیم شدن و تشکیل گروه منسجم ورزشی، باید از خود گذشت و «من»ها را به «ما» تبدیل کرد.


ورزش مازندران افتخار و پرچم‌دار ایران :

استان مازندران، خطه پهلوان پرور و پهلوان صفت ورزش کشور است و در این موضوع شکی نیست، افتخارات و قهرمان‌پروری ورزشکاران مازنی بر هیچ کس پوشیده نیست و در اکثر رشته‌ها شاهد افتخارآفرینی قهرمانان مازندرانی‌هستیم از این روی به جرات می‌توان گفت که ورزش مازندران در کشور آقایی می‌کند.

سال‌هاست مازندران سرآمد و سردمدار ورزش کشور به ویژه کشتی است که ورزشکاران این خطه سهم به سزایی در افتخارآفرینی کشور دارند.

ورزش قهرمانی در مازندران رونق بسیاری دارد و به همین علت مدیران ورزشی باید توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند چون این استان سرشار از استعداد است.

ورزش مازندران به تنهایی در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ریو 2016 در کسب مدال و افتخارآفرینی بالاتر از 142 کشور جای داشت . در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ورزشکاران مازندرانی موفق به کسب 8 مدال طلا، نقره و برنز شدند.

اما باید صادقانه اعتراف کرد که هر چند در بخش ورزش و مدال آوری موفق بوده‌ایم در بخش توجه به قسمت "جوانان " ضعیف عمل کرده‌ایم ، ضعف بزرگ اداره ورزش و جوانان استان مازندران را به جرات در بخش فرهنگی و عدم توجه به بخش " جوانان " می‌توان دانست که امیدواریم در ادامه سال این ضعف اداره کل ورزش و جوانان استان بهبود بخشیده شود.

و اما در روزشمار هفته تربیت بدنی و ورزش سال 1395 در استان مازندران برنامه هایی از سوی اداره ورزش و جوانان استان مازندران اعلام شد که در ادامه مشاهده می‌کنید:

دوشنبه ۲۶ مهرماه؛ ورزش، سلامت همگانی، توسعه پایدار 

سه شنبه 27 مهر ماه؛ ورزش، نشاط و پویایی، مدرسه، دانشگاه و حوزه 

چهارشنبه ۲۸ مهرماه؛ ورزش، قهرمانان، جانبازان، معلولین و غرور ملی 

  پنج شنبه ۲۹ مهرماه؛ ورزش، کارمندان، کارگران، نیروهای مسلح، ایثارگران  

جمعه ۳۰ مهر ماه؛ ورزش، سلامت بانوان، ورزش شهروندی، محیط زیست پاک  

شنبه ۱ آبان ماه؛  ورزش، سلامت اجتماعی، جامعه عاری از اعتیاد 

  یکشنبه ۲ آبان ماه؛ ورزش، روستائیان، عشایری و اقوام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲