دوخت لباس دانش‌آموزان مدارس در رامسر این روزها به معضلی تبدیل شده که دغدغه اصلی اولیای رامسری را به خود اختصاص داده است.
۰
plusresetminus
تأخیر و اندازه‌های نامناسب در دوخت لباس مدارس رامسر/ دغدغه خانواده‌ها قبل از آغاز سال تحصیلی شروع شد
به گزارش بلاغ، اعتراض شدید اولیای دانش اموزان در فضای مجازی و همچنین درگیری و سروصدای آنها در برخی از خیاطی هایی که لباس های دانش آموزان را دیر تحویل می دهند یا لباس آنها را تنگ و گشاد آماده می کنند و تماس جمعی از آنها ما را بر آن داشت تا موضوع را پیگیری کنیم.

نخست شهروندی با ارسال تصاویری از تجمع اولیاء در کنار خیاطی‌ای که لباس دانش‌آموزان را آماده می‌کند و در جنب منزل وی واقع است، عنوان کرد: بد قولی دوزنده لباس مدرسه موجب ازدحام مردم در پاساژ رحیمی کتالم و این امر موجب سلب آسایش ما شده است.

وی که نخواست نامش منتشر شود ادامه داد: یک هفته است اعصاب برایمان نمانده.

نیاستی یکی دیگر از اولیای دانش‌آموزان نیز در تماسی به ما گفت: متاسفانه علی‌رغم بدقولی خیاطی مورد وثوق اداره آموزش و پرورش رامسر، لباس‌های تحویل داده شده یا تنگ است یا گشاد و این امر باعث شده دانش آموزمان باز هم منتظر باشد تا لباس هم اندازه تن‌شان تنظیم شود.

وی گفت: متاسفانه با برنامه‌ریزی غلط اداره آموزش و پرورش رامسر در ابلاغ دوخت لباس به خیاطی‌ها، باعث شده دانش آموزان بگویند تا لباس مدرسه‌مان آماده نشود به مدرسه نخواهیم رفت.

این در حالی است که سال تحصیلی آغاز شده و خیاط نیز به علت ازدحام و مراجعه جمع زیادی از اولیا بدقولی می‌کند.

یوسف طالشی نیز در فضای مجازی نوشت: بیشتر از دوماه است، خیاطی ما را سر کار گذاشته و هنوز لباس دخترم حاضر نشد، یعنی ما اختیار پول خودمون را هم نداریم؟

طالش عزیزی همچنین در اظهارنظری گفت: من نمی‌دانم این مدیران بر اساس کدام بخشنامه یا دستورالعمل اولیاء را وادار به این کار می‌کنند که حتماً باید در یک جا لباس دوخته شود؟ این مسئله برای آبروی آموزش و پرورش خوب نیست.

اما در کنار این اظهارنظرها و عصبانیت اولیاء و بدقولی خیاط و شاید سهل‌انگاری آنها به سراغ محمد صادق امینی‌نیا، مدیر آموزش و پرورش رامسر رفتیم و نظر وی را در خصوص این مشکلات پرسیدیم.


در سال‌های آتی با صنف خیاطان رامسر قرارداد نمی‌بندیم

مدیر آموزش و پرورش رامسر ضمن اشاره به عملکرد بد صنف خیاطان رامسر در آماده‌سازی البسه دانش‌آموزان این شهرستان و نارضایتی‌های گسترده مردم گفت: در سال‌های آتی با صنف خیاطان رامسر قرارداد نمی‌بندیم.


وی گفت: با توجه به اعتراض صنف خیاطان رامسر مبنی بر اینکه چرا شما کارهای خیاطی لباس دانش‌آموزان را به خارج شهرستان واگذار می‌کنید و از خیاطی‌های شهرمان استفاده نمی‌کنید، ما نیز تصمیم گرفتیم این کار را امسال به آنها واگذار کنیم.

امینی‌نیا افزود :بر این اساس، صنف طی قراردادی با سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران این کار را پذیرفتند مبنی بر اینکه آنها قبول کردند که نظر اولیای دانش‌آموزان را تامین کنند.

مدیر آموزش و پرورش رامسر اضافه کرد: صنف خیاطان به ما قول داد که ما به اندازه کافی نیرو برای خیاطی لباس دانش آموزان داریم و هیچ گونه تاخیری برای تحویل نداریم.

وی گفت: صنف خیاطان هرگونه مسئولیتی در خصوص اعتراض اولیای دانش آموزان را باید بپذیرد و کوتاهی خیاطان باعث شده اداره آموزش و پرورش شهرستان زیر سوال برود.

وی در پایان گفت: متاسفانه به دلیل عملکرد نامطلوب صنف خیاطان رامسر، در سال‌های بعد با آنها قرار داد نخواهیم بست.

با این حال در تماسی با رئیس صنف خیاطان نظر وی را نیز در این خصوص جویا شدیم.

همکارانم مشغول آماده کردن لباس‌های عروسی‌اند

کرامتی در این باره گفت: ما در زمینه آماده کردن لباس دانش آموزان در رامسر، با استان قراردادی تنظیم کردیم که تنها خیاطان شهرستان را به آنها معرفی کنیم.

وی گفت: ما چهل خیاط رامسری را معرفی کردیم و به دلیل اینکه فرصت کم بود و خیاطان توانایی انجام کار را نداشتند تنها ۵ نفر مسئولیت دوخت لباس دانش آموزان در رامسر را قبول کردند.

وی گفت: ما یک آگهی مبنی بر اینکه هر خیاطی که می‌تواند به دوخت لباس دانش آموزان کمک کند، به ما اطلاع دهد را نیز منتشر کردیم ولی متاسفانه فرصت مناسبی برای خیاطان نبود.

وی ادامه داد :یکی از دلایل کمبود زمان، نزدیک شدن به ایام محرم باعث شده که عروسی‌ها به صورت فشرده برگزار شود و همکاران من مشغول آماده‌سازی لباس‌های مجلسی هستند.

کرامتی ادامه داد: ابلاغ دوخت لباس دانش‌آموزان حدود ۲۵ تیر و شروع کار ۱۰ الی ۱۵ مرداد بود و باید ابلاغیه دوخت باید از پایان سال تحصیلی گذشته انجام می‌شد تا خیاطان فرصت کافی برای دوخت داشته باشند.

وی گفت: دیر مراجعه کردن اولیاء برای دوخت لباس نیز مزید بر علت شد تا در این ایام باعث ایجاد ازدحام در چند خیاطی مورد نظر باشیم.

با این حال چیزی که در این بین مورد نظر است بلاتکلیفی دانش‌آموزان و خانواده‌های‌شان در آغاز سال تحصیلی است که انتظار می‌رود هر چه زودتر نهادهای مربوطه نسبت به این مشکل اقدامی داشته باشند.

البته با تمام این تفاسیر انتظار می‌رفت مسئولان آموزش و پرورش شهرستان و صنف خیاطان چاره‌ای بیاندیشند تا جلوی ناراحتی اولیاء و همچنین دانش‌آموزان را گرفته و از خیاطان نیز انتظار می‌رفت به جای پرداختن به لباس عروس و مجلسی، اولویت کاری خود را به دانش آموزان اختصاص دهند.

هر چند به گفته رئیس صنف خیاطان درآمد دوخت لباس دانش‌آموزان از لباس مجلسی بیشتر است.
منبع : نیمه پُر رامسر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴