تاریخ انتشارجمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۲۰۹۴۴۷
به مناسبت هفته عفاف و حجاب برنامه اهدای گل به بانوان مرکز استان برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، ام‌السادات رخشنده در حاشیه اهدای گل به بانوان مرکز استان در محل پارک ملل ساری در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه فاجعه خونین حمله رژیم سفاک رضاشاه به مسجد گوهرشاد در تاریخ ۲۱تیرماه ۱۳۱۴ شمسی یکی از اوراق ننگین تاریخ در این دوره است، گفت: در این روز چند هزار نفر از مردم بی‌گناه و مسلمان با فرمان رضا شاه به شهادت رسیدند و به همین مناسبت از تاریخ ۱۹الی ۲۵ تیرماه با عنوان هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد دارای اهمیت بسیاری است، افزود: تصمیم گرفتیم به مناسبت هفته عفاف و حجاب، در راستای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای زن عرصه عفت و پاکدامنی، برنامه‌ای برای هدیه‌دادن گل به بانوان مرکز استان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه ۵نقطه از شهر ساری برای اهدای گل به بانوان در نظر گرفتیم، گفت: این مناطق، شامل: پارک ملل، خیابان‌های قارن، ملامجدالدین، جمهوری و میدان ساعت است.
رخشنده با اشاره به اینکه رضاشاه با زور سرنیزه و با حمایت بیگانگان به قدرت رسید و به همین دلیل طرح اسلام‌زدایی را به اجرا گذاشت، اضافه کرد: ارادت مردم ایران به ویزه زنان مسلمان به اسلام ناب محمدی آن قدر زیاد بود که در آن دوران از جان خود گذشتند، ولی حجاب را رها نکردند.

وی با بیان اینکه شهامت و ایستادگی بانوان در طول تاریخ ایران بر کسی پوشیده نیست، گفت: بانوان همواره در عرصه‌های مبارزه با ظلم وستم دوشادوش مردان ایستادگی کردند و حمایت آنان در زمان انقلاب و راهپیمایی‌هایی که شرکت می‌کردند و همینطور در زمان جنگ و کمک‌های آنان به عنوان امدادگر در جبهه، تأمین غذا و مایحتاج رزمندگان جنگ بسیار ارزشمند است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا مازندران بیان کرد: در جامعه امروز نیز بانوان در جایگاه‌های مختلف اجتماعی حضوری تأثیرگذار و ارزشمند دارند و در راستای پیشرفت کشور از هیچ ایثاری فروگذار نمی کنند.

در ادامه بانوان محجبه و بسیجی به اهدای گل پرداختند؛گل هایی که برروی هر کدام از آن‌ها کارتی نصب شده بود با متن‌های مختلف با این عنوان‌ها؛ ( ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است، ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است)
(رخت زیبای آسمان را خواهرم با غرور برتن کن، نه خجالت بکش و نه غمگین باش)،(من چادرم را دوست دارم) و متن‌های زیبای دیگر.

تأثیر رفتار خوب بانوان محجبه برروی حجاب دیگران
یکی از بانوانی که گل هدیه گرفته بود به خبرنگار ما، گفت: پس از هدیه گرفتن گل، متنی که روی کارت آن نوشته بود بسیار برایم جالب بود.

وی با بیان اینکه هدیه گرفتن گل، حس خوبی به انسان می‌دهد، افزود: تصور برخی از آدم‌ها نسبت به حجاب کمی خشن است و به نظرم اگر افراد با حجاب رفتار خوب و مهربان داشته باشند، بهتر می‌توانند دیگر بانوان را به سوی حجاب دعوت کنند.

یکی دیگر از بانوان نیز با اشاره به اینکه هدیه‌دادن گل به معنای “ارزش و اهمیت“ قائل شدن برای بانوان است، گفت:به نظرم راه خوبی برای تبلیغ حجاب انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه برخی مفهوم حجاب را به درستی درک نکرده‌اند، افزود: این موضوع که چگونه مفهوم حجاب را به دیگران بیاموزیم، بسیار مهم است.

این بانوی ساروی بیان کرد:یک زن تا زمانی که از درون به این باور نرسد که حجاب و پوشش چقدر برایش سودمند است، به سوی آن نمی‌رود.

ابتدا باید مفهوم حجاب را به خانواده‌ها آموخت
وی اضافه کرد: به نظرم ابتدا باید مفهوم حجاب را به خانواده‌ها آموخت، چون نوع پوشش والدین و رفتارآنها در برخورد با حجاب داشتن یا نداشتن فرزندان، ملاک عمل برای بچه‌ها است.

یکی دیگر از بانوان نیز با بیان اینکه اهدای گل به بانوان نباید تنها مختص به یک روز یا هفته خاص باشد، افزود: اگر این برنامه یا برنامه‌هایی مانند آن در طول سال برگزار شود، هم در روحیه بانوان و هم در حجاب آنان حتما تأثیرگذاراست.

وی با اشاره به اینکه برنامه ”از لاک جیغ تا خدا“ نحوه حجاب آوردن بانوان را خیلی خوب به تصویرکشید، اضافه کرد: این موضوع که فردی با پوشش نامناسب دگرگون شود و چادر برسربگذارد، بسیار سخت و در عین حال مهم است.

این بانو افزود:در برنامه ”از لاک جیغ تا خدا،” بانوانی که پوشش نامناسب دارند به باور درونی رسیدند و حتی باوجود مخالفت اطرافیان یا خانواده به سمت تحقق باور خود رفتند.

یکی دیگر از بانوان نیز با بیان اینکه به منظور حفظ حجاب در جامعه نباید به زور و اجبار متوسل شد، افزود: برنامه‌هایی مانند راه‌اندازی گشت ارشاد یا دستگیری بانوان بی‌حجاب، گاهی سبب عادی شدن قبح دستگیری و در نتیجه ترویج بیشتر بدحجابی می شود.

بانوی دیگری نیز با بیان اینکه در زمان هدیه گرفتن گل تعجب کردم، افزود: تصورم این بود که تنها به بانوان محجبه گل بدهند.

وی اضافه کرد:وقتی گل را هدیه گرفتم، حس بسیار خوبی داشتم و دوست دارم که باز هم این حس را لمس کنم.

به گزارش خبرنگارما، امید است با برگزاری برنامه‌های هفته حجاب و عفاف و تداوم آن در طول سال، اهمیت پرداختن به آن از سوی نهادهای فرهنگی و مردمی بیشتر مورد توجه قرارگیرد.
منبع : عصرساري
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰