تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۲۰۹۴۲۱
باران رحمت الهی در روزهای گذشته در نکا از ضعف مدیریت انتقال آب‌های سطحی در شهر پرده برداشت تا تلنگری باشد برای مسئولان در فاصله دو ماه مانده تا آغاز فصول اصلی بارش‌ها.
۰
plusresetminus
ماجرای تکراری بارش رحمت الهی و دشواری‌های مردم نکا/ شهر، قبل از آغاز فصل بارش‌ها منتظر تدبیر مسئولان
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، آسمان شرق مازندران طی حدود 10 روز گذشته به صورت متناوب شاهد استقرار ابرهای بارش‌زایی بوده است که بنابر شرایط جوی بارش‌های پراکنده و بعضاً شدید و قابل قبولی را نیز به همراه داشته است.

بارش‌هایی که به صورت متناوب و با شدت و ضعف خود توانست چالش‌های جالبی را در سطح شهر  و معابر آن خصوصاً در کوچه‌هایی که محل زندگی مردم است بوجود بیاورد به صورتی که عدم تدبیر مناسب جهت تخلیه و انتقال آب‌های سطحی ناشی از بارش باران سبب زحمت و دردسرهای فراوانی برای مردم شده است.

بارانی که رحمت الهی بوده و شدیدترین حالت آن به صورت بارش‌های بهاری طی روزهای اخیر بر سر شهر نازل شد توانست به همین سادگی معضلات فراوانی را در رفت و آمد مردم ایجاد کند و تبدیل به یک چالش نسبی در عبور و مرور مردم تبدیل شود.
 
 

اما نکته مهم این است که این اتفاق در فصلی رخ داد که دفعات این قبیل بارش‌ها در آن محدود است لذا با قرار گرفتن در فصول اصلی بارش‌ها که حدود دو ماه تنها به آن مانده است، به نظر می‌رسد باید منتظر چالش‌های جدی‌تر و دشوارتری برای مردم بود.

در همین زمینه تعدادی از شهوندان نکا در ارتباط با تحریریه این پایگاه خبری با انتقاد از وضع موجود شهر و آبگرفتگی‌های پس از هر بارندگی آن هم در این فصل از سال خواستار رسیدگی جدی مسئولان مروبطه به این امر شدند.

یکی از شهروندان با اشاره به اینکه این شرایط در تابستان تا اندازه‌ای قابل چشم پوشی است، اظهار کرد: "کوچه محل زندگی ما هنگام بارندگی‌ها امکان رفت و آمد ندارد البته این برای تابستان است به طوری که در پاییز و زمستان ناچار هستیم به خاطر وضع بد آب‌گرفتگی در خانه بمانیم و یا برای بردن فرزندان به مدرسه از تاکسی تلفنی خواهش کنیم تا لبه در ورودی منزل بیاید تا امکان سوار شدن به آن فراهم شود.

 
قشر مستضعف بدون وسیله نقلیه را دریابید

به گزارش پیک نکا، شاید بهتر باشد مسئولان از هم اکنون چاره، تدبیر یا آینده‌نگری مناسبی برای جلوگیری از آب گرفتگی معابر خصوصاً در مکان زندگی مردم بی‌اندیشند تا با دغدغه کمتر از بارش‌های الهی در ادامه سال لذت ببریم.

البته قابل توجه مسئولان این نکته که تمام شهر شامل مرکز و یا چند خیابان و کوچه بزرگ که اکثراً رنگ و روی تجاری به خود گرفته نمی‌شود، لطفا قشر مستضعفی که در کوچه‌های بدون آسفالت و بدون وسیله نقلیه باید برای امرار معاش هر روز از آن عبور کنند را دریابید.

این بارش ها با تمام نکاتت مثبت و نتایج حاصل از آن تلنگر مناسبی برای بسیاری از مردم شهر بود که خاطرات سیل سال 78 در این شهر را برای مردم زنده کرد البته مردم نکا امیدوارند تلنگر حاصل از آن ذهن مسئولان شهرستان را نیز کمی درگیر خود کند تا بار دیگر شاهد آن اتفاق تلخ نباشیم که درصورت حادث شدن مجدد چنین اتفاقی پس از گذشت بیش از 15 سال، انگشت اتهام و قصور تمام خسارت را مردم به سمت مسئولان شهرستان خواهند گرفت.

در ادامه تنها بخشی از تصاویر ارسالی مردم برای پیک نکا که روایتگر وضع برخی از معابر شهر پس از باران‌های اخیر است را مشاهده می‌کنید که درصورت نیاز و ادامه این روند، تصاویر بیشتر و جالب‌تری منتشر خواهد شد.

 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲