کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تودیع و معارفه رییس شرکت حفاری شمال برگزار شد/ محمدزاده راه حجازی را در تعدیل نیروها ادامه می‌دهد؟

25 تير 1395 ساعت 9:44

تودیع و معارفه رییس شرکت حفاری شمال در حالی شکل گرفت که پس از کش و قوس‌های فروان در شرکت حفاری شمال که به بیکاری حدود 70 کارگر این شرکت منجر شد، حدود 30 نفر از کارگران تعدیل شده این شرکت برای دومین بار مقابل درب شرکت نفت خزر تجمع کردند تا آینده مبهم شغلی آنان مشخص شود.


به گزارش بلاغ، مراسم تودیع و معارفه عزت الله حجازی رییس شرکت حفاری شمال، که زمان ریاست او بر این شرکت به 10 ماه هم نمی‌رسید، برگزار شد و محمدرضا محمدزاده مدیر عامل هلدينگ انرژي‌گستر سينا، بر صندلی این شرکت تکیه زد.

 

این تودیع و معارفه در حالی شکل گرفت که پس از کش و قوس‌های فروان در شرکت حفاری شمال که به بیکاری حدود 70 کارگر این شرکت منجر شد، حدود 30 نفر از کارگران تعدیل شده این شرکت برای دومین بار مقابل درب شرکت نفت خزر تجمع کردند تا آینده مبهم شغلی آنان مشخص شود.

 

قبل از عزت الله حجازی نیز هدایت الله خادمی به مدت هفت سال ریاست شرکت حفاری شمال را بر عهده داشت که در این مدت اقدامات قابل توجهی در این شرکت انجام شد، اما به دلیل اختلافات با مجموعه وزارت نفت و افشاگری در خصوص روابط پشت پرده این وزارت خانه با یک شرکت هندی، با فشار وزیر نفت، از ریاست شرکت حفاری شمال برکنار شد.

 

مشکلات و اختلافات مدیران شرکت حفاری شمال با مجموعه وزارت نفت و مدیران دولتی و خصوصی از زمانی آغاز شد، وزارت نفت تصمیم گرفت که دکل ایرانی سحر یک را از کار کنار گذاشته و دکل هندی آبان را بر سرکار باقی بگذارد، تصمیمی که باعث بیکاری و تعلیق بیش از 70 کارگر ایرانی شد،

 

پس از این تصمیم، هدایت الله خادمی رییس اسبق شرکت حفاری شمال در یک نشست خبری ماجرای پشت پرده ورود دکل‌های خارجی آبان و حمایت برخی از مدیران از این دکل‌ها را برملا کرد که منجر به واکنش‌های مختلف رسانه‌ای از جمله واکنش بیژن زنگنه در شکایت از خادمی در این زمینه شد.

 

اما با توجه به این کش و قوس‌های فراوان، که تا کنون هیچ سودی برای کارگران این شرکت پر افتخار نداشت، تودیع و معارفه رییس جدید شرکت حفاری شمال انجام شد، اما سوالی اساسی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا این جابجایی به سود کارگران تعلیق شده ایرانی تمام می‌شود یا به سود مدیران مجموعه وزارت نفت، آیا محمدزاده راه حجازی را در تعدیل نیروها ادامه می‌دهد یا ورق به‌نفع کارکنان تعلیقی برمی‌گردد، سوالی که جوابش سرنوشت بیش از 70 کارگر آموزش دیده و کاردان این شرکت را مشخص می‌کند.

 


کد مطلب: 208921

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/208921/تودیع-معارفه-رییس-شرکت-حفاری-شمال-برگزار-محمدزاده-راه-حجازی-تعدیل-نیروها-ادامه-می-دهد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com