تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۴
کد مطلب : ۲۰۷۱۰۴
ضعف رئیس اداره ارشاد فریدونکنار آنچنان نمایان است که حتی از ارسال یک پیامک تبریک به مناسبت روزهایی که گذشت نیز ناتوان است، روز خبرنگار ورزشی و قلم به پایان رسید اما به نظر می‌رسد این اداره در خوابی آرام قرار دارد.
۰
plusresetminus
ارشاد فریدونکنار در قهقرا/ در روزی مبارک دریغ از یک پیامک رئیس ارشاد فریدونکنار
به گزارش بلاغ، روز چهاردهم تير ماه به پيشنهاد انجمن قلم ايران و تصويب شورای فرهنگ عمومی، به عنوان روز قلم در تقويم رسمی جمهوری اسلامی ايران به ثبت رسيد.

 قلم، دستمایه سوگند خداوند
سوگند خداوند در قرآن به نام قلم، گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن است: «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند.» در جایی که خداوند، صاحب هستی به آفریده‌ای از آفریده ‌های خود قسم یاد می‌کند، بشر در چه جایگاهی می‌تواند از ارج و منزلت آن سخن بگوید.
 
در نخستین ارتباط وحیانی رسول خدا(ص) با مبدا هستی در غار حرا، سخن از قلم به میان می‌آید، تا جایی که خداوند خود را این گونه معرفی می‌کند: «الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ؛ آن که با قلم آموخت».

خبرنگاران، میراث‌داران سوگند خداوند
در این راستا، خبرنگاری یکی از مهم‌ترین مشاغلی است که با قلم سروکار دارد، قلمی که در دستان خبرنگارها باید برای مسیر ترویج مبانی اسلامی و مقابله با توطئه‌های دشمنان حرکت کند، قلمی که هم می‌تواند در راستای اعتلای یک نظام به حرکت در بیاید و هم می‌تواند فضای منزجر کننده‌ای را به وجود بیاورد.
 
خبرنگاران به عنوان حلقه وصل میان مسئولان و مردم با بیان مشکلات و دستاوردهای مردم و دولت همواره نقش آفرین هستند.
 
توجه به این نکته نیز بسیار مهم است که یکی از رسالت‌های اصلی یک خبرنگار عدم وابستگی به شخص، گروه، نهاد، اداره و یا حزب است، و باید توجه شود تا خبرنگاران از سوی هیچ کانون قدرتی خریداری نشوند.

روز قلم، روزی مقدس و بی‌اثر در فریدونکنار
روز قلم در فریدونکنار نیز همانند روز خبرنگار ورزشی سپری شد و اداره متولی ساماندهی امور خبرنگاران، همچنان نسبت به زحمت‌کشان این عرصه کاملا بی‌تفاوت بود.
 
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در فریدونکنار که از بدو ورود رئیس جدید، تحرک خاصی را تاکنون به‌خود ندید، همچنان آمار خبرنگاران شهرستان را در اختیار ندارد و پس از گذشت حدود ۶ ماه از حضور رئیس جدید خود در فریدونکنار حتی یک جلسه با این گروه را شاهد نبوده است.
 
به نظر می‌رسد مسئولان استان مازندران باید نسبت به این جایگاه بسیار مهم، که دارای ارزش و مرتبه بسیار والایی است، تجدیدنظر کنند چرا که امروز بسیاری از کارشناسان عرصه فرهنگ و هنر به این نتیجه رسیده‌اند که ردای ریاست اداره فرهنگ باید بر اندام کسی قرار گیرد که بر تن او گشاد نباشد.
 
اداره‌ای که شاید مهم‌ترین افتخار آن برگزاری یک کنسرت موسیقی در شهرستانی خارج از فریدونکنار است و حتی در پیگیری ساده‌ترین کارهای اولیه نیز ناتوان به نظر می‌رسد، چگونه می‌تواند رضایت اهل فرهنگ و هنر شهرستان قدرشناس فریدونکنار را فراهم آورد؟!.

ارشاد و دریغ از حداقل‌ها
ضعف اداره ارشاد فریدونکنار آنچنان نمایان است که حتی از ارسال یک پیامک تبریک به مناسبت روزهایی که گذشت نیز ناتوان است، روز خبرنگار ورزشی و قلم به پایان رسید، اما به نظر می‌رسد این اداره در خوابی آرام قرار دارد.
 
هرچند به نظر می‌رسد نباید  مسئول این اداره را به طور کل در این زمینه مقصر دانست، چرا که وی هنوز تعداد خبرنگاران این شهرستان را نمی‌داند و قطعا شماره تماس آنها را نیز در اختیار ندارد.
 
ابوالقاسم فرجی فعال رسانه‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، با اشاره به ضعف مفرط اداره ارشاد فریدونکنار، اظهار کرد: در زمانی که اداره ارشاد در فریدونکنار و بابلسر مشترک بود رسیدگی به وضعیت فرهنگی شهرستان فریدونکنار مطلوب‌ بود.
 
وی تصریح کرد: با افتتاح نمایندگی ارشاد در فریدونکنار بسیاری از اهالی عرصه فرهنک و هنر به روزهای آینده امیدوار شده بود، اما با تغییر رئیس این نمایندگی هر روز پسرفت این شهرستان را شاهد هستیم.
 
قدرت ارشاد، اقتدار فرهنگی را بوجود می‌آورد
این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه رئیس اداره ارشاد در قامت یک مدیر نیست، گفت: رئیسی که به صورت روزمره فعالیت می‌کند و هیچ برنامه‌ای برای این اداره ندارد، بهتر است خود از مدیریت کناره‌گیری کند چرا که این جایگاه بسیار تاثیرگذار است.
 
فرجی با بیان اینکه برای هر کدام از این صندلی‌های ریاست استخوان‌های جوانان این سرزمین شکسته شد و افراد فراوانی شهید شدند، گفت: ریاست، جایگاهی است که مسئولان باید نسبت به آن پاسخگو باشند و نباید در آن خانه کنند.
 
وی در پایان خواستار ورود جدی مسئولان به نظارت بر این اداره شد و گفت: رئیسی که حتی تعداد خبرنگاران شهر خود را نمی‌داند، نمی‌تواند بار فرهنگی یک شهرستان، که به قم مازندران معروف بود، را به دوش بکشد و بهتر است تغییر کند.
 
به هر حال به نظر می‌رسد مسئولان ارشد استان و شهرستان باید در انتخاب خود تجدیدنظر و با افزایش نظارت شنیده‌های پیرامون آن را مدیریت کنند، چرا که فرهنگ مقوله‌ای بسیار مهم است و رهبری بارها بر لزوم توجه به آن تاکید کردند و آن را  مهم‌تر از اقتصاد دانستند.
منبع : بصیرنیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰