کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقدی بر یک آسیب اجتماعی

جولان متکدیان در محور توریستی عباس‌آباد به کلاردشت+تصاویر

6 تير 1395 ساعت 14:26

کاهش معضل اجتماعی تکدی‌گری در عباس‌آباد نیازمند تدابیر جدی از سوی مسئولان است.


به گزارش بلاغ به نقل از دریاسر، چند وقتی است در شهرستان گردشگری عباس‌آباد شاهد حضور پررنگ متکدیان غیربومی و خارجی هستیم، حضوری که به‌واسطه عدم توجه مسئولان مربوطه و عدم فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان برای مبارزه با تکدی‌گری دامنه این معضل اجتماعی از سطح شهر فراتر رفته و به مناطق توریستی شهرستان کشیده شده‌ است.

اکنون در مسیر جاده گردشگری عباس‌آباد به کلاردشت که یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران داخلی و خارجی و ویترین زیبایی‌های خدادادی ایران‌زمین است، شاهد جولان متکدیان که با حضور و رفتار ناخوشایند خود، تصویری زشت و نامطلوب به نمایش می‌گذارند، هستیم.

سوء استفاده متکدیان از حس نوع‌دوستی شهروندان

نبود مرکز رسمی برای ساماندهی متکدیان و نبود‌ همکاری و هماهنگی بین نهادهای مربوط در این زمینه موجب ایجاد حاشیه امن برای متکدیان و افزایش حضور آنها در این شهرستان شد، آنها به برکت عبور مسافران از این محور و کمک مردم به‌دلیل نوع‌دوستی، درآمد بسیار خوبی دارند و شاهد افزایش این متکدیان که سازماندهی شده و به‌صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، هستیم.
 
 تدابیر قانونی برای مقابله با تکدی‌گری

نیاز است برای کاهش این معضل اجتماعی، قانون به کمک نهادهای که متولی ممانعت از افزایش متکدیان و مبارزه با این پدیده هستند، بیاید تا معضلی که از آبشخور مافیای قدرتمند «تکدی‎گری» آب می‎خورد، از چهره‌ شهرها زدوده شود.

فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان برای مقابله با تکدی‌گری

با آموزش به شهروندان و فرهنگ‌سازی برای مبارزه با متکدیان، در سطح شهرستان عباس‌آباد و نصب بیلبوردها توسط نهادهای متولی با مضمون‌های «انسان‎دوستی را با گداپروری اشتباه نگیریم» و «کمک به متکدیان خیابانی ریختن پول به جیب افراد سودجو است»، مسئولان و مردم می‌توانند دامنه ناامنی را برای کسب درآمد متکدیان ایجاد کرده و جلوی این معضل اجتماعی را بگیرند.


کد مطلب: 204981

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/204981/جولان-متکدیان-محور-توریستی-عباس-آباد-کلاردشت-تصاویر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com