تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۲۰۳۳۴۹
اردوهای جهادی بسیج را بی‌شک می‌توان یکی از معنوی‌ترین و نیز مؤثرترین تلاش‌ها برای سازندگی دانست. مجموعه‌ای از جوانان بی‌ادعا و سرشاز از انرژی با روحیه‌ای انقلابی که برای آبادانی کشور از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.
۰
plusresetminus
سه ماه سازندگی برای زنگارزدایی محرومیت از روستاهای زیر پونِز
به گزارش خبرنگار بلاغ، عدالت در توزیع امکانات و کاهش اختلاف طبقاتی یکی از شعارها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست، اما تجربه نشان داد در این زمینه تنها تکیه بر توان دولتی کاری بیهوده است و به نوعی باید از تمام منابع استفاده کرد.

تجربه این را می‌گوید که در مسیر کاهش فاصله بین قشر آسیب‌پذیر جامعه و قشر مرفه، همواره مخالفت‌هایی نیز وجود داشته و همیشه انجام کارها با تفکر انقلابی و روحیه جهادی، از نتیجه مناسب‌تری برخوردار بوده است.

غمبارزدایی از روستاهای محروم

با وجود گذشت سی و اندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز هم شهرها و روستا‌هایی وجود دارند که از چشمان دستگاه‌های خدمات‌رسان دور مانده‌اند و چه‌ بسا زیرساخت‌های اساسی و اولیه زندگی نیز به علت همین غفلت در برخی از نقاط میهن عزیزمان وجود ندارد.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ارگان جهاد سازندگی و پس از تغییر ماهیت این ارگان به جهاد کشاورزی، بسیج مستضعفین، سازندگی در مناطق محروم را از اولویت‌های خود قرار داده است و تاکنون نیز، خدمات ارزند‌ه‌ای به مردم نقاط دورافتاده کشور تقدیم کرده‌اند.

در این بین، اردوهای جهادی بسیج را بی‌شک می‌توان یکی از معنوی‌ترین و نیز مؤثرترین این تلاش‌ها دانست. مجموعه‌ای از جوانان بی‌ادعا و سرشار از انرژی با روحیه‌ای انقلابی که برای آبادانی کشور از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

روستاهای چالوس در انتظار جوانان سازنده

شهرستان چالوس نیز از این قاعده مستثنی نبوده، هر جا دستگاه‌های عمرانی و خدماتی با چالش‌هایی نظیر نیروی انسانی، اعتبار و مانند این‌ها روبرو شده‌اند، جوانان انقلابی در قالب اردوی جهادی به میدان آمده‌اند و در رفع محرومیت تلاش کرده‌اند.

با توجه به آغاز فصل تابستان و نیمه‌تعطیل بودن دانشگاه‌ها، امسال نیز آرام‌آرام زمزمه برگزاری این اردوها به گوش می‌رسد، و دانشجویان خود را برای تلاش در جبهه‌ای دیگر در کنار جبهه علمی آماده می‌کنند.

به همین مناسبت علی رئیسی در گفت‌وگویی اظهار کرد: بسیج سازندگی همواره به دنبال محرومیت‌زدایی است و این کار امروزه با اولویت روستاهای کمتر برخوردار از امکانات در حال انجام است.

سازندگی یعنی کاشت بذر امید در دل محرومیت

وی افزود: اردوهای جهادی مصداق بارز تلاش جوانان به آبادانی ایران اسلامی است و این تلاش بیانگر آن است که تا وقتی ذره‌ای محرومیت وجود داشته باشد، نیروهای انقلابی از پای نمی‌نشینند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه چالوس به بیان ابعاد مختلف اردوهای جهادی پرداخت و تصریح کرد: امروزه قشری که بیشتر از همه متقاضی تلاش در این عرصه هستند، دانشجویانند و باید از این ظرفیت عظیم به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اردوهای جهادی رساندن خواسته‌های مردم روستاهای دورافتاده به گوش مسئولان است، علاوه بر این هم اوقات فراغت شرکت‌کنندگان به بهترین شکل پر می‌شود، هم کار خیری انجام می‌شود و هم مطالبات مردم برطرف می‌شود.

تنوع سازندگی در اردوهای جهادی

رئیسی تأکید کرد: بخشی از این اردوها با اهداف آموزشی انجام می‌شود و بیشتر شرکت‌کنندگان در آن را خواهران تشکیل می‌دهند، اردوهای برادران نیز هفت‌روزه و بیشتر در جهت سازندگی و برنامه‌های عمرانی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه چالوس در پایان از آمادگی برای اعزام برادران پاسدار به عنوان اولین مجموعه اردوی جهادی خبر داد و گفت: به دنبال آن دانشجویان و بسیجیان به عنوان گرو‌های بعدی اعزام می‌شوند.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی چالوس نیز در این رابطه گفت: شناسایی مناطق محروم مورد نظر بر عهده خود دانشجویان و بیشتر به دنبال اجرای پروژه های زودبازده هستیم.

سازندگی جنسیت نمی‌شناسد، همه پای کارند

وی با بیان اینکه تاکنون اعزام 4 گروه قطعی شده است، افزود: دو گروه از برادران و دو گروه از خواهران تاکنون برای این اردوها اعلام آمادگی کرده‌اند، البته بسیاری از دانشجویان در حال برگزاری امتحانات هستند و امکان افزایش این تعداد وجود دارد.

علیرضا اسکندری زمینه‌های اجرای این اردوها را متنوع دانست و تأکید کرد: عرصه‌های بهداشت و درمان، سازندگی و عمرانی و آموزشی مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت اردوی جهادی است، البته با توجه به شعار سال، امسال روستائیان در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز برنامه‌هایی با همکاری ادارات مختلف توانمندسازی می‌شوند.

گرمای تابستان تحت‌الشعاع گداز سازندگی

مسئول دفتر بسیج دانشجویی چالوس زمان اجرای این طرح را ماه‌های مرداد و شهریور دانست و یادآور شد: اصلاح معابر روستاهای ولی‌آباد، فعالیت‌های عمرانی و آموزشی در ناتر و طویر، خانه عالم پردنگون و بازسازی یک امامزاده در فشکور از برنامه‌های سال جاری است.

وی به برنامه‌های جنبی این اردوها اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه‌ها شامل مشاوره خانواده، ارائه محصولات فرهنگی، برگزاری مسابقات ورزشی و ایستگاه‌های فرهنگی است.

اسکندری در پایان عرصه اقتصاد مقاومتی را یکی از مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت امسال اردوهای جهادی دانست و تأکید کرد: آموزش صنایع‌دستی، قالی‌بافی و چرم‌بافی، پرورش قارچ، زنبورداری و پرورش گیاهان دارویی از مهم‌ترین برنامه‌های این عرصه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷