تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۲۰۰۰۲۵
بنابر اعلام مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران، روستاها در نهادینه کردن بحث اقتصاد مقاومتی فعال‌تر از گذشته در سطح استان وارد عمل شده‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمود نوربخش در جلسه شورای اداری شهرستان نکاکه روز گذشته در سالن اجتماعات فرمانداری نکا برگزار شد با اشاره به حمایت از واحدهای تولیدی در سطح استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم و مورد توجه دولت در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، ارائه تسهیلات حمایتی به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصد است.

وی افزود: همچنین در بخش دیگر حمایت از پروژه‌های ضرورری نیمه تمام است تا با ارائه و محقق شدن اعتبارات و تسهیلات موجود واحد‌های تولیدی فعال، و به روال سابق باز گردند که در این امر با قوت و بصورت عملیاتی وارد میدان می‌شویم.

به گفته مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران، تاکنون برای 355 پروژه در سطح استان 470 میلیون تومان تسهیلات حمایتی درنظر گرفته شد، تا با محقق شدن این اعتبار منابع مالی برای ادامه کار، پیشرفت فیزیکی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تأمین و در آستانه پیشرفت قرار گیرند.

این مسئول اضافه کرد: با مهیا شدن شرایط تولید در واحد‌های تولیدی و پروژه‌های نیمه تمام قطعاً مدیران می‌توانند اقتصاد مقاومتی را در این واحدها عملیاتی و کمک‌کار چرخه اقتصادی استان و کشور به شمار آیند.

وی ارائه تسهیلات حمایتی دولت به واحدهای تولیدی اولویت‌دار را از جمله مهمترین اهداف طرح‌های مصوب دانست و همچنین افزود: برای ارائه و اعطای تسهیلات حمایتی در ابتدا اولویت‌بندی صحیحی برای افراد صورت می‌گیرد.

نوربخش ادامه داد: دراین عرصه متقاضیان واقعی و ضروری شناسایی و با معرفی و پیشنهاد به سایت بهمن‌یاب جهت برخورداری از این تسهیلات ثبت نام می‌شوند، در نهایت با دریافت تسهیلات چرخه اقتصادی‌شان بار دیگر راه‌اندازی و نیروی کار وسیعی مشغول به کار می‌شوند.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و توجه به طرح‌های اولویت‌دار، متذکر شد: همگرایی، وحدت و اعتمادسازی به عنوان اصول اجرای اقتصاد مقاومتی باید توسط مسئولان، فرمانداران و روسای ادارات در سطح شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرند، و در همین راستا فرمانداران و مسئولان ذیربط با قرار دادن طرح‌های اولویت‌دار و نیمه‌تمام می‌توانند بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی شهرستان را حل کنند که خوشبختانه با توجه به شعار امسال، برنامه‌ریزی‌های خوبی در دستور کار قرار دارد.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان اینکه روستاها در نهادینه کردن بحث اقتصاد مقاومتی فعال‌تر از گذشته در سطح استان وارد عمل شدند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با روحیه‌ای که در روستائیان وجود دارد،  آن‌ها را نسبت به راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی تشویق کرده‌ایم به طوریکه راه‌اندازی و اجرای یک طرح مشارکتی و مردمی اقتصاد مقاومتی در سطح روستاها چه در مناطق دشت و چه در بالادست باید با کمک و مساعدت دهیاری‌ها صورت پذیرد.

 این مسئول تصریح کرد: همانطور که روستاها در سطح کشور از ارکان اقتصادی و تولیدی به شمار می‌روند، قطعاً در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز می‌توانند کاراتر و بروزتر از گذشته اثر گذاری کنند.

نور بخش در پایان متذکر شد: با نگاه توسعه‌محور به واحدهای تولیدی می‌توان بخش اعظمی از مشکلات را از میان برداشت و زمینه‌های پیشرفت چرخه تولیدی و اقتصادی را در سطح شهرستان، استان و کشور مهیا کرد.

 

تحول و رونق اقتصادی با جذب رقابتی اعتبارات

جعفر احمدی فرماندار نکا نیز در ادامه کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از جمله مشکلات عدیده واحدهای صنعتی و تولیدی در سطح شهرستان برشمرد و بیان کرد: این مشکل به‌عنوان یکی از معضلات مهم نه تنها در نکا، بلکه واحدهای صنعتی و تولیدی در سطح استان و کشور نیز با آن مواجه هستند، که نیازمند اقدام و ارائه تسهیلات حمایتی به موقع به واحدها هستند، لذا باتوجه به سیستم رقابتی برای جذب هرچه بیشتر اعتبارات باید تلاش کرد.

وی افزود: این تسهیلات برای صنایع کوچک و متوسط در نظر گرفته شد، لذا باید با برنامه‌ریزی متناسب با تولید تحول عظیمی را در بخش رونق اقتصادی به وجود آوررد.

فرماندار نکا با اشاره به پیگیری طرح‌های نیمه‌تمام و ضروری در شهرستان، تصریح کرد: با تأمین و تزریق به موقع اعتبارات درجهت اتمام پروژه قطعاً می‌توان شاهد رونق اقتصادی، اشتغال جوانان و برطرف شدن بخش اعظمی از مشکلات سطح شهر بود.

این مسئول پل روگذر ورودی شهرستان در ضلع غربی،  چهاربانده کردن جاده نکا به نیروگاه، تکمیل استانداردهای کمربندی نکا، آسفالت جاده‌های روستایی به طول 70 کیلومتر در دو پکیج، بهسازی و آسفالت جاده سه راه بندبن لایی به دامغان را ازجمله پروژه‌های بخش راهداری برشمرد، که خوشبختانه باتلاش و مشارکت مسئولان ذیربط درحال پیگیری و انجام است.

وی با اشاره به مهمترین پروژه منابع آبی در شهرستان نکا، گفت: در حوزه آب کشاورزی و تأمین آب شرب، سد گلورد به‌عنوان مهمترین پروژه در این بخش به شمار می‌آید که عملیات شبکه آبیاری و زهکشی این سد را در بر می‌گیرد و با پیشرفت 85 درصد در مهرماه سال جاری آبگیری می‌شود.

احمدی مجتمع‌های آبرسانی مرس بزرگ و سیکا، اریم به شیت، شهدای پی‌رجه، ولامده و تکمیل مجتمع‌های طوسکلا و شهید اسفندیاری را از جمله پروژه‌های آبرسانی روستایی بیان کرد.

به گفته وی پیگیری پروژه کمربندی شرقی و خروجی شهرستان نکا، ساماندهی پارک جنگلی قرمرض، آزادسازی ساحل دریا، لایروبی رودخانه زارمرود و نکارود و احداث دیوار حفاظتی در داخل شهر، از جمله طرح‌های بخش مرکزی و شهری نکا به شمار می‌آیند.

فرماندار نکا با اشاره به اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال اذعان کرد: با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی قصد داریم واحدهای تولیدی صنعتی راکد را فعال کرده و در این راستا با احداث واحدهای جدید به رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی ازجمله اشتغال و درآمد پایدار بپردازیم.

 

چشم‌انداز جذب سرمایه‌گذار با تأمین امنیت سرمایه‌گذاری

عیسی میری شهردار نکا نیز در ادامه جلسه شورای اداری با اشاره به جذب سرمایه‌گذار و ایجاد درآمد پایدار درسطح شهرستان، اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان نکا باوجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در سطح کشور شناسانده شد، دراین راستا با پنج گروه سرمایه‌گذار مذاکره و گفت‌وگو انجام شد که درانتظار نتیجه نهایی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری نیازمند امنیت هستند، متذکر شد: سرمایگذاران و پیمانکاران با اجرای سرمایه‌گذاری در شهرستان نیازمند تأمین امنیت و برگشت سرمایه موجود خود هستند که باید با برنامه‌ریزی مدون به این چشم‌انداز دست پیدا کرد.

شهردار نکا خاطرنشان کرد: درآمد و توسعه پایدار نیازمند حضور سرمایه‌گذار در شهرستان است، لذا باید با مشارکت، وحدت و هماهنگی، زمینه جذب و حضور سرمایه‌گذاران و همچنین فرصت امنیت سرمایه‌گذاری برای آن‌ها فراهم شود.

 

خدمت به مستمندان، عبادت اجتماعی مسئولان

همچنین در ابتدای این جلسه، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه نکا با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه مبارک را فرصت ارزشمندی برای مغفرت، آمرزش گناهان به درگاه خدا و صله ارحام دانست و بیان کرد : با وجود نزول رحمت و برکت دراین ماه، مسئولان هم با توجه به وظایف محول شده باید به کنترل روزه‌خواری در جمع عموم و تنظیم بازار بپردازند.

وی با تأکید بر کمک‌رسانی و خدمت به محرومین و مستمندان، خاطرنشان کرد: همانطور که این ماه به ماه تهذیب و تزکیه نفس ملقب شده، خیرین و مسئولان باید با شناسایی مستمندان به دستگیری و کمک‌رسانی به این قشر بیشتر بپردازند.

امام جمعه نکا در پایان متذکر شد: تکریم ارباب رجوع و شرکت در مراسمات مذهبی ماه مبارک رمضان باید از صریق روسای ادرات به کارکنان منتقل و حفظ شئونات اسلامی این ماه پرخیر و برکت در دستور کار قرار گیرد.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴