در مراسم تودیع و معارفه مدیریت شبکه بهداشت و درمان نکا مطرح شد

معرفی نکا در 3 شهر برتر سلامت مازندران و ادعای محرومیت حوزه سلامت در این شهرستان

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۱۹۵۰۶۵
مراسم تودیع و معارفه مدیریت شبکه بهداشت و درمان نکا درحالی روز گذشته انجام شد که اظهارات ضدونقیض مسئولان و انتقاد از کار گرم‌نکن نبودن ادارت برای مردم از نکات جالب آن بود.
۰
plusresetminus
معرفی نکا در 3 شهر برتر سلامت مازندران و ادعای محرومیت حوزه سلامت در این شهرستان
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، روز گذشته و با حضور مسئولان بهداشت‌ودرمان مازندران و برخی مدیران شهرستانی، مراسم تودیع‌ومعارفه مدیران شبکه بهداشت و درمان نکا در سالن همایش‌های اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد تا اسماعیل محمودیان پس از 7 سال جای خود را به علیرضا خانجانی رئیس کنونی بیمارستان امام حسین نکا دهد.
 

در این مراسم اسماعیل محمودیان با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درخصوص ارتقاء شاخص‌های سلامت در سطح کشور، اظهار کرد: در این مدت با کمک همکاران و مسئولان خدمات ارزان، باکيفيت و قابل دسترس براي مردم فراهم شد، به طوری که رضایتمندی خوبی در این حوزه بین مردم حس می‌شود.

 

وی در بخش ارائه گزارش عملکرد مدت مدیریت خود به محرومیت‌های بهداشت و درمان نکا در گذشته پرداخت و افزود: ساخت و افتتاح تنها بیمارستان نکا با هزینه 5 میلیارد تومان ظرف مدت یکسال، ارتقا سطح خدمات بیمارستان افتتاح شده با افزودن بخش‌های تخصصی قلب، سی‌سی‌یو، ارتوپدی، سی‌تی‌اسکن و دیالیز و گرفتن مجوز از سازمان انرژی اتمی ظرف مدت کوتاه یکی از مهمترین خدمات صورت گرفته به شمار می‌آید.

 

مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان برخورداری از تنها یک آمبولانس اسقاطی در سال 88 در نکا، خاطرنشان کرد: امروز به همت خیران و مسئولان بیش از 10 آمبولانس به روز در اختیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار داشته و 4 پایگاه اورژانس در نکا دایر شده و به خدمت می‌پردازند.

 
 

این مسئول اضافه کرد: احداث 17 خانه بهداشت و تعمیر 10 خانه بهداشت دیگر ازجمله خدمات ارائه شده ظرف 7 سال بوده است که تا مدت 5 ماه آینده دو مرکز بهداشت روستایی در چلمردی و کمیشان نیز با هزینه 3 میلیارد تومانی افتتاح می‌شوند.

 

وی گفت: دومین مرکز تخصصی و فوق تخصصی طوبی در مازندران پس از مرکز استان در نکا با همکاری 30 فوق تخصص و متخصص راه‌اندازی شد که فقط 10 فوق تخصص و دو جراح مغز و اعصاب در نکا مشغول فعالیت هستند، البته با کمک خیرین، زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع برای ساختمان جدید مرکز طوبی نکا اختصاص داده شده است که با برآورد هزینه یک میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

محمودیان با تأکید بر لزوم جذب نیروهای بومی نکایی در مراکز مختلف شهرستان، تصریح کرد: در این مدت 274 نفر نیروی بومی شامل 90 درصد پرسنل از نکا به کارگیری شدند که امید است این روند در تمام بخش‌های شهرستان ازجمله صنایع نیز ادامه‌دار شود.

 

وی در پایان افزود: در طول این مدت 15 هزار متر مربع زمین، 5.6 میلیارد کمک‌های نقدی و 47 میلیارد کمک غیر نقدی از سوی خیرین به شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهدا شده است که با همت همکاران در شهرستان جایگاه بهداشتی نکا از رتبه 13 استان امروز به 3 شهر برتر مازندران رسیده است.

 
فلسفه حکومت؛ حل مشکلات مردم، نه آقایی بر مردم

در  ادامه این مراسم آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی با اشاره به لزوم تعهد مدیران به مسئولیتی که دریافت می‌کنند، اظهار کرد: هر مدیری باید خود را مدیر امام زمان بداند که حکم خود را قبل از مسئول مافوق از امام زمان دریافت می‌کند، اگر اینگونه بود یک مدیر و کارمند واقعی و موفق است که در غیر اینصورت دلچسب نیست.

 

وی افزود: همه بدانیم که این مسولیت‌ها فلسفه‌ای دارد که باید توجه شود، برای هر کارمند و مدیری دو مطلبب وجود دارد، یکی اینکه به فلسفه کار خود بیشتر از ظواهر توجه کند، که همان خدمت به مردم است و اینکه بدانیم خدمت به مردم چه اندازه اهمیت و ثواب دارد.

 

امام جمعه نکا با تأکید بر رفع مشکلات مردم در ادارات، مردم را کارفرمایان واقعی برشمرد و خاطرنشان کرد: از بخشی از کارکنان ادارات راضی هستیم اما از بخشی نیز گلایه داریم چون مردم گلایه دارند، ادارات روان و کار گرم‌کن نیستند، واقعا مشکلات اداری زیاد است و معبر اداری ما یک معبر دشواری برای عبور و مرور است.

 
 

این مسئول اضافه کرد: فلسفه حکومت حل مشکلات مردم است نه آقایی به مردم، اگر مدیری و کارمندی کارش را درست انجام نداد و کار مردم را به درستی راه نیاندازد، حقوقش مشکل دار است.

 

وی با بیان اهدای خون بسیار شهیدان برای هر یک میز و صندلی مدیریتی در کشور، خواستار ایجاد فضای ارزشی در ادارت شد و  گفت: اگر ادارات ما فضای ارزشی را رعایت نکنند چه فرقی با ادارات سایر کشورها دارند، لذا مدیران با پرهیز از اخلاق بد، امانتدار نبودن نسبت به بیت‌المال و صداقت نداشتن در ادارات، فضای ارزشی دینی و سلامت اخلاق اداری را در اداره خود پیاده کنند.

 

آیت‌الله محمدی لائینی در پایان تصریح کرد: حتی کسانی ک به دین اعتقاد ندارند آزاده باشند و بر اساس اخلاق به وظایف خود عمل کنند، دنبال کار مردم و حل مشکلات آن‌ها باشیم، فلسفه حکومت خدمت به مردم است، این همه مردم برای ورود و کار در ادارات منتظر هستند حال که برای بسیاری این فرصت فراهم شده آن را به درستی به انجام برسانند.

 
 
شاخص‌های پایین سلامت در نکا

همچنین در این برنامه جعفر احمدی فرماندار نکا نیز با تقدیر از زحمات مدیر پیشین بهداشت و درمان نکا، اظهار کرد: توجه به بخش بهداشت و درمان یکی از ضروریات است، بویژه در مناطق محروم  و خصوصاً منطقه هزارجریب که دسترسی مردم به امکانات و مراکز باید بیش از پیش قرار گیرد.

 

وی افزود: شاخص‌های بهداشتی شهرستان پایین بوده و درواقع محروم از شاخص‌های استانی هستیم، لذا امید است که مدیر جدید و دانشگاه علوم پزشکی مازندران توجه ویژه‌ای به شهرستان کنند، به عنوان مثال سرانه تخت بیمارستانی در شهرستان پایین است درحالی که تراکم بیمار برای هر تخت 140 درصد است.

 

فرماندار نکا در پایان خاطرنشان کرد: مسئولیت یک امانت الهی است ک از فردی به فرد دیگر برای خدمت‌رسانی به مردم منتقل می‌شود ک باید آن را پاس داشت، ظرفیت برای خدمات‌دهی در این شهرستان بالا بوده و جای کار زیادی برای خدمات‌رسانی به مردم در همه عرصه‌ها وجود دارد.

 
 
کمبود فضای فیزیکی، مشکل جدی حوزه سلامت شهرستان

در پایان نیز علیرضا خانجانی رئیس بیمارستان امام حسین نکا که با حفظ سمت به سرپرستی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز منصوب شد، وظیفه اصلی بهداشت و درمان را حراست از واژه سلامتی دانست و بیان کرد: اگر سلامتی را رفاه کامل جسمی، روحی و روانی در نطر بگیریم علی‌رغم زندگی مدرن ماشینی، متأسفانه با عدم توجه به غذا، تحرک لازم، استفاده‌ از مواد شیمیایی و افزودنی در صنایع غذایی و بی‌توجهی به مزاج و سم‌زدایی از بدن با حجم عظیمی از بیماری‌ها روبرو هستیم درحالی که می‌خواهیم قطار زندگی مردم بر مدار سلامتی بگردد.

 

وی به بخشی از فعالیت بیمارستان امام حسین نکا نیز پرداخت و گفت: طرح پزشک خانواده اولین بار در بیمارستان امام حسین نکا انجام شد و باتوجه به طرح تحول سلامت با جذب امکانات مناسب، درجه این بیمارستان از 3 به درجه 1 استان ارتقا یافته است.

 
 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان نکا در پایان کمبود فضای فیزیکی را ازجمله مشکلات بهداشت و درمان شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: ضمن کمبود فضای فیزیکی در بیمارستان امام حسین، به جز یکی از مراکز بهداشتی شهرستان سایر مراکز استیجاری هستند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴