تاریخ انتشارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۷۷۰۶۱
معضل فرهنگی در همه استان‌ها و شهرهای کشورمان وجود دارد، اما در مازندران بدلیل مسافرپذیری (25میلیون مسافر سالانه)، بیش از سایر استان‌ها در حال رشد و تخریب حرث و نسل است و باید حتی نمایندگان مازندران برای آن تدبیر دلسوزانه و موثر اتخاذ کنند و بر اجرای دقیق آن نیز نظارت نمایند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، درآزمون سرنوشت کشور به هنگام انتخابات‌ها، همه آنانی که شرکت می‌کنند و نمی‌کنند، در معرض امتحان و پاسخ‌گوئی‌اند. آنانی که شرکت نکرده‌اند، باید از علل بگویند و آنانی که رأی داده‌‍‌اند، از معیارها و ملاک‌ها باید سخن صدق بر زبان آورند که نزد محکمه آن علیم حکیم حتی نیاز به اظهار هم نیست.

آنانی که در تقاطع انتخاب آمدند تا رأی مردم را بگیرند، باید بگویند که آیا از سایر رقبای خود در جمیع صفات‌پسندیده برتر بوده‌اند و با انگیزه صرف خدمت درصدد به تن کردن جامه
نمایندگی برآمدند و در مسیر پرخطر رقابت آیا از ریل تقوا هیچ اعوجاجی نداشته‌اند و در اثبات خود، ره به اغراق نپیموده‌اند و برای یک هدف حتی مقدس، از وسیله‌های مناسب و مباح و مشروع بهره برده‌اند یا...؟!.

پرسش اول عمومی بر این ابهام بزرگ است، که چرا حتی با نیت پاک خدمت، فرد کاندیدا هزینه میلیاردی برای راهیابی به مجلس می‌کند و بنابر قرائن، فردی آورده 12میلیاردی را هموارساز جلوس بر کرسی سبز مجلس در همین انتخابات قرار داده بود.

اگر مردم در مسیر آزمون کاندیداها ندانند که انگیزه حضور این کاندیداها چیست، این خداست که می‌داند افراد برای چه اهدافی به صحنه انتخابات آمده‌اند و برای رضای این جریان و آن جناح، یا ...

گفته شد که انتخابات آزمون همه مردم است و این امتحان برای عموم کارنامه صادر می‌کند و در آن، یا افراد قبول می‌شوند و یا مردود. نتیجه سومی قابل تصور نیست
چرا که در نزد خداوند یا افراد به حق هستند و یا به باطل. راه سومی وجود ندارد که عده‌ای بخواهند خود را به آن دل‌خوش کنند.

در این میان، آنانی که حتی نمره  قبولی گرفته باشند و در اثناء راه ممکن است دچار سقوط شوند، برگزیدگان مردمند. نماینده‌ای که با آراء پاک و بدور از غل و غش به مجلس راه یافته باشد و زیر دین کسی و یا جناحی نرفته و تنها خود را مدیون خون شهداء و موکلان خود بداند، در آغاز آزمایش بزرگ دیگر قرار گرفته است. شاید بتواند تا پایان راه، خود را در مسیر خدمت به مردم با انگیزه قرب الهی پاک نگه بدارد و ممکن است هم بلغزد. جدای از اشتباهات حین کار، اگر خط خطا پیشه کند و لحظه‌ای از عنوان نمایندگی مردم را خرج این جناح و آن جریان مسئله‌دار کند، باید از عاقبت خود بویژه در سرای دیگر زندگی بترسد و خود را برحذر بدارد.

آنانی که با نیت کج و یا شیوه‌های مشکل‌دار، حق‌الناس را متوجه خود
کرده باشند، واقعاً باید به درگاه خداوند توبه متضرعانه و نصوح کنند و ادامه حضورشان در مجلس نیز خالی از مشکل نیست. این گروه مخاطب این نوشتار نیستند هرچند باید خود را در مسیر رشد و تعالی کشور، انقلاب و استان دلاورخیز مازندران قرار دهند.

مازندرانی‌های مهربان سرانجام نمایندگان خود را برگزیدند و چند تن دیگر را نیز انتخاب خواهند کرد. مهمتر از اقدام مردم مازندران، مسئولیت منتخبان است که بیندیشند چه کارهایی را باید در راستای جبران عقب‌ماندگی‌های این استان پراستعداد و استثنایی انجام دهند و از ارتکاب چه کارهایی نیز باید اجتناب کنند.

نکته مورد اجماع مردم و مسئولان حتی کشوری در ارتباط با مازندران، وجود فقر سبز و ضعف شدید سرمایه‌گذاری برای تقویت زیرساخت‌ها بویژه در حوزه تولید، اشتغال، سرانه درآمد، گردشگری فرهنگی، دریا و سواحل،... و از همه پراهمیت‌تر،
مسائل فرهنگی و گسترش بدون سروصدای دوری از اخلاق و معنویت دینی بواسطه خلاء شدید برنامه منسجم فرهنگی و فقدان قرارگاه مهندسی فرهنگی در مازندران است که هر روز تاخیر در به‌خصوص این مورد، زیان‌های جبران‌ناپذیری را به جوانان و نوجوانان استان وارد می‌آورد که با هیچ چیزی قابل جبران نیست.

معضل فرهنگی در همه استان‌ها و شهرهای کشورمان وجود دارد، اما در مازندران بدلیل مسافرپذیری(25میلیون مسافر سالانه)، بیش از سایر استان‌ها در حال رشد و تخریب حرث و نسل  است و باید حتی نمایندگان مازندران برای آن تدبیر دلسوزانه و موثر اتخاذ کنند و بر اجرای دقیق آن نیز نظارت نمایند.

تا آغاز فعالیت نمایندگان جدید در مجلس، بیش از سه ماه فرصت باقی است. در طول این مدیت، بهترین فرصت در اختیار این نمایندگان است تا بتوانند با استفاده از نیروهای مستعد و آگاه حوزه انتخابیه خود به بازشناسی نقاط ضعف و قوت و نیازهای جدی حوزه انتخابیه بپردازند و به برنامه‌ریزی برای تسریع در
حل مشکلات اولویت‌دار با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های شهرستانها، استان و کشور مبادرت ورزند.

تشکیل اتاق فکر و کارگروه‌های مرتبط با کمیسیون‌های مجلس در هر حوزه انتخابیه، این امکان را به نمایندگان مازندرانی می‌دهد که علاوه بر آماده و بومی‌سازی نیازهای مرتبط با کمیسیون‌ها، از توانمندی‌ها و در صحنه نگه‌داشتن نخبگان، حداکثر استفاده را در پیوند با لایه‌های عمیق جامعه ببرد. تجربه گذشته حکایت از کاهش تدریجی انگیزه نمایندگان مازنی در استفاده از این کارگروه‌ها و نخبگان دارد و دست برقضا نیز، چنین انقطاع بعدها مشکلات محبوبیت را برای این نمایندگان بویژه در میان جوانان در پی دارد، و این نیز امتحان دیگری برای نمایندگان مازندران در مجلس دهم خواهد بود.

امید آن‌که برگزیدگان مردم غیور و مومن مازندران همچون موکلان خود از عهده آزمون پیش‌رو موفق و سربلند بیرون آیند. انشاءالله تعالی
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما