تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۱۲۳۳۳۶
دو شهر با جمعیت 450 هزار نفر در چشم بهم‌زدنی با نیروی انفجاری معادل 40 هزار تن ماده منفجره تی.ان.تی از بین رفتند و در سوگ کشته شدن ساکنان بی‌گناه خود، 70 سال است که کوس رسوایی جنایتکاری به‌نام آمریکا را به صدا در آورده، اما تاسف در این است که هنوز برخی از روشنفکرمآبان وطنی حاضر نیستند نام «هیروشیما» و «ناکازاکی» را به زبان آورند.
۰
plusresetminus
دروغ‌گوی بزرگ و کم‌حافظه، ملت ایران را راست‌آزمایی می‌کند
به گزارش خبرنگار بلاغ، 15 مرداد مصادف است با وهشتناک‌ترین حادثه تاریخی که توسط آمریکائی‌ها در ژاپن رخ داد، به همین مناسبت، نگاهی به زمینه‌ها و علل پیدایی این فاجعه، آگاهی لازم را برای پیشگیری از تکرار آن در اختیارمان قرار می‌دهد.

دو جنگ اول و دوم جهانی،‌ که فاجعه‌بارترین آمار کشتار انسان‌ها و تخریب شهرها و کشورها را در رکورد خود وارد، محصول فرهنگ زیادت‌خواهانه غربی‌هاست که دود مستقیم آن به چشم مردم خاورمیانه به‎ویژه مسلمانان در اشغال قدس و فلسطین عزیز نیز رفته است.

در جنگ جهانی اول، بیش از 15 میلیون و در جنگ جهانی دوم بیش از 70 میلیون نفر از بین رفتند، تا هزینه‌ای باشند برای عده‌ای قدرت‌طلب غربی، که هیچ‌گاه اشتهای حیوانی و خون‌آشامانه آنها در هیچ زمانی سیری‌پذیر نیست.

 بی ارزشی جان انسان‌ها

دو جنگ اول و دوم جهانی، که در یک نیم قرن توسط غربی‌های مدعی حقوق بشر بر سر هیچ و پوچ اتفاق افتاد، ثابت کرد که در ذیل فرهنگ غربی می‌توان فجیع‌ترین رخدادها را با زیباترین شعارها انتظار داشت و این موضوع، مختص دیروز و پریروز نیست و برای امروز وفرداها هم صدق می‌کند، اگر غرب‌زدگی و مفتون بودن در قبال غرب، همچنان سیره برخی روشنفکران، نخبگان و مسئولان سست بنیه و متزلزل‌مان باشد.

هیروشیما و ناکازاکی، سندی بر دروغگویی

دو حادثه مرگبار هیروشیما و ناکازاکی ژاپن بفاصله چند روز با تلفات انسانی چند صد هزار قربانی غیرنظامی، در شرایطی بوجود آمد که ارتش و دولت ژاپن با اعلام تسلیم و متارکه جنگ، آمادگی خود را برای پذیرش شرائط متفقین بدون هیچ پیش شرطی اعلام کرده بودند، و علی‌رغم این، امریکائیها که هیچ‌گاه در میدان جنگ به پیروزی بر دشمن دست نیافتند، با دو بمب اتمی پاسخ کشور تسلیم شده را دادند. فاعتبروا یا اولی‌الالباب.
 
آمریکا؛ ببر کاغذی و قصاب بی‌دفاعان

جنگ نابرابر و اعمال قدرت نظامی بوسیله جنگ افزار هسته‌ای و ظلمی که هنوز اثرات آن بر روی مردم کشور ژاپن باقی است ، هنر امریکائیها در جنگیدن است.
 
مصطفی باقری دبیر فلسفه و منطق مدارس مازندران درباره حمله اتمی آمریکا، گفت: حمله‌ای که به این دو شهر مهم صورت گرفت هزاران زن و کودک بی‌گناه کشته شده و این اتفاق بزرگ در هر کشور با هر دلیلی به هیچ عنوان دلیل محکم برای جنگ نابرابر نخواهد بود .
 
طالبی رئیس کتابخانه امیرالمومنین میاندورود درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه کشور ژاپن اظهار کرد: هیچ نیازی به استفاده از چنین سلاحی که باعث کشتار جمعی و تغییر اکوسیستم شهرها و جهش ژنتیکی انسان‌ها و موجودات می‌شد، نبوده است .
 
وی افزود: آمریکا با بمباران این دو شهر مهم به‌عنوان اولین کشور استفاده کننده از بمب‌های هسته‌ای علیه مردم بیدفاع و غیرنظامی بوده است .
 
حمیده باقری دانشجوی حقوق با اشاره به آزمایش اولین سلاح هسته‌ای توسط آمریکا بیان کرد: هدف اصلی آمریکا از حمله سال 1945 به هیروشیما و ناکازاکی درجنگ جهانی دوم زیر پوشش تهدید نظامی ژاپن علیه سربازان آمریکایی بود تا بتوانند سلطه جهانی خود را به جهانیان نشان دهد.
 
وی تصریح کرد: این عمل بزرگ‌ترین جنایت جنگی علیه بشریت بود که اگر ضمانت اجرایی در سطح بین‌الملل به‌صورت ضمانت اجرایی داخلی کشورها محکم و قطعی اجرا می‌شد، این سلاح در جنگ‌های بعدی بر روی مردم بی‌گناه کشورهای دیگر استفاده نمی‌شده است.
 
جنایت فراموش‌نشدنی

عزیزالله نصرتی دهیار روستای ورندان، گفت: با گذشت حدود 70 سال از بمباران هسته‌ای آمریکا علیه شهرهای هیروشیما و ناکازاکی هنوز هم اثرات آن برروی افراد باقی است، و هیچ‌گاه این جنایت از حافظه بشریت پاک نخواهد شد.
 
وی ادامه داد: تنظیم کردن بمبی هسته‌ای که زمین و زمان را به آتش کشد، از اعمال خبیثانه دولت آمریکا در جنگ علیه مردم بی‌گناه ژاپن بوده است .
 
معصومه قربانی مدرس دانشگاه در این باره گفت: حمله اتمی به شهر هیروشیما توسط آمریکا عوارض مخرب و جبران‌ناپذیر روی غیر نظامیان ژاپنی بر جای گذاشت که بعد از گذشت سالیان دراز هنوز کودکانی با بیماری‌های روانی و جسمی متولد می‌شوند که بار اقتصادی اضافه‌ای بر دوش دولت ژاپن گذاشته است.

زیادت‌خواهی در ذات آمریکائی هاست
 
هادی کریمی یکی از اهالی بخش گهرباران خاطرنشان کرد: جنگ با اهداف تجاوزکارانه در هر صورتی با انسانیت منافات دارد و کاش تمامی اختلافات از طریق گفت‌وگو حل شود، زیرا استفاده از سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی در هر کشوری، که جنگ ضرورت پیدا کند، از عدالت بشری به دور است.

مهدی بابایی کارگر معدن زغال سنگ استفاده از بمب هسته‌ای توسط آمریکا را نشانه بی‌توجهی این کشور به سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری دانست و گفت: کشتار مردم بی‌گناه با استفاده از بمب هسته‌ای در سابقه این کشور وجود دارد، اما شاهد هستیم که کشورهایی نظیر ایران را به بهانه‌های واهی به ساخت بمب هسته‌ای و خطرناک بودن این قضیه متهم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشوری که خود دارای هزاران بمب هسته‌ای است و از آن استفاده هم کرده است، چطور ادعای مبارزه با تروریست و جلوگیری از استفاده از سلاح هسته‌ای را می‌کند؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷