تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۱۱۹۰۷۵
وقوع برخی سوانح طبیعی ازجمله ریزش زمین در منطقه درویشان، انسداد راه‌های مواصلاتی برخی روستاهای هزارجریب و نجات برخی خودروهای گرفتار در منطقه امام‌زاده ابراهیم (ع) زیر بارش باران از جمله مهم‌ترین اتفاقات گزارش‌شده چند روز اخیر در نکا بوده‌اند.
۱
plusresetminus
به گزارش بلاغ، جعفر احمدی در گفت‌وگو با نکاآنلاین، درخصوص بارش‌های اخیر و اقدامات ستاد مدیریت بحران نکا، اظهار کرد: با توجه به در اختیار قرار گرفتن اطلاعات اوضاع جوی از سوی هواشناسی استان مازندران به فرمانداری نکا، به‌سرعت ستاد مدیریت بحران شهرستان در فرمانداری تشکیل و بسیج نیروها و استقرار آنها در مکان‌های مورد نظر شهرستان به‌سرعت انجام شد.

وی افزود: نظر به اقدام به موقع و پیش‌دستانه در مواجهه با حوادث احتمالی درقبال بارندگی‌هایی که پیش‌بینی شده بود، حادثه حاد و اساسی در شهرستان نکا ثبت نشده است، اما برخی سوانح طبیعی ازجمله ریزش زمین در منطقه درویشان و انسداد راه مواصلاتی برخی روستاهای هزارجریب گزارش شد که نیروهای امدادی و راه داری درحال بازگشایی و انجام عملیات مخصوص در آن مناطق هستند.

سرپرست فرمانداری نکا با بیان عدم وقوع حادثه و خسارت خاص در بخش روستاهای منطقه دشت شهرستان، خاطرنشان کرد: در زمان بارندگی‌های اولیه طی چند روز اخیر گزارشی مبنی بر بروز مشکل برای تعدای خودرو در منطقه امام‌زاده ابراهیم (ع) هزارجریب دریافت شد که عملیات آزادسازی با بسیج نیروها و اعزام خودروهای بازگشایی معابر صورت گرفت.

این مسئول اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرستان با آمادگی کامل به بررسی اوضاع آتی خواهد پرداخت تا درصورت بروز هرگونه مشکل بتواند در سریع ترین زمان ممکن به تصمیم‌گیری سریع پرداخته و با اتخاذ تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت‌های بالا، پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم را داشته باشد.

در همین زمینه کارشناس مرکز هواشناسی مازندران در گفت‎وگو با نکاآنلاین، با اشاره به ثبت رکورد 90 میلیمتر باران در شرق مازندران، بیان کرد: میزان ثبت بارش از جمعه شب در شرق مازندران در ایستگاه‌های بندر امیرآباد، دشت ناز و گلوگاه، به ترتیب 91، 80 و 52 میلیمتر بوده است.

این کارشناس با بیان پایان این موج از بارش‌ها در مازندران، خاطرنشان کرد: با عبور این جریان از منطقه شرق مازندران، از ساعات پایانی امروز (دوشنبه) با کاسته شدن از ابرها در آسمان، در روزهای آتی شاهد آسمان صاف و آفتابی و افزیش مجدد درجه هوا در این منطقه خواهیم بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲